Search results

  1. B

    Boeing 737-900ER Futura + XL Airways

    Het viel mij erg op dat 2 maatschappijen die met Boeing 737-900ER vlogen, Futura en XL airways failliet zijn gegaan. Zowel weten we dat Arke Fly 2 toestellen van Futura had gelased voor zomerseizoen. Ze zijn eigendom van CEGAS, een lasemaatschappij, net als die 2 toestellen van XL airways. Ze...
  2. B

    KLM wil grotere vliegtuigen inzetten i.p.v. meer freqenties

    Ik las vorige week dat de KLM alleen op verre bestemmingen grotere vliegtuigen wil inzetten i.p.v. meer vluchten met kleinere toestellen. Dit is bekend om besparingen rondom kerosinekosten. Dit las ik in de bron van de luchtvaartnieuws.nl. Ze willen meer 777's hebben, zodat ze nu 15 stuks van...
  3. B

    Regristraties Boeing 737-800's en 787's van TFL

    Weten jullie nog of er regristratie door TFL bij IVW is gegristeerd, voor Boeing 737-800's en Boeing 787 Dreamliners. Zo ja. weet je ookn van afleverdata van beide types? Ik heb vermoeden dat het om PH-TUA t/m PH-TUZ gaat.
  4. B

    Nog niets gehoord of gelezen over Rekkof

    We hebben de laatste tijd nog niks meer van gehoord van herstart van de productielijnen van Fokker 70/100, onder de noemer Fokker 70/100NG. Zit wel nog wel schot in dat proces? Ik las haast ook niet dat betreffende maatschappijen orders hebben geplaatst voor Fokker 70NG of Fokker 100NG. Ik...
  5. B

    Wanneer komen de Boeings 737-700's bij de KLM in dienst?

    Ik las net op Airliners.net dat de vraag in het Engels dat ze vroegen of we iets van de afleveringsdata van de Boeings 737-700's aan de KLM. Weten jullie ook hier van? Ik vermoed dat het in 2008-2009 gebeurt, tegelijk samen met de grotere 737-800's.
  6. B

    8 B 787-9 voor Arke Fly???

    Ik las op Wikipedia bij de orderstand van 13 januari j.l. dat Arke Fly 8 stuks Boeing 787-9 heeft besteld, daar wisten wij niks van! In ieder geval heeft TUI vóór alle TUI-maatschappijen 11 Boeings 787-8 besteld. Misschien heeft Arke Fly toestemming gekregen van grote heren van TUI om...
  7. B

    na wegvallen van MP in Europa, meer 737's voor TFL?

    Nu weten wij dat MP weggevallen is als chartermaatschappij voor Europese vluchten. Maar TFL heeft in 2008 wel 2 Boeings 737-800's in haar vloot. En verder heb ik op diverse reissites gelezen dat touropertors bezig zijn om de resterende stoelen te verdelen tussen HV, TFL, Air Berlin en sommige...
  8. B

    Transavia least 757 van Air Finland

    Transavia.com 'wetleast' Finse Boeing 757 tijdens zomerpiek 20-04-2007 SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij transavia.com wetleast een Boeing 757-200 van de Finse chartermaatschappij Air Finland. De lease vindt plaats gedurende twee periodes; eerst van 25 april tot en met 27 mei en daarna tijdens...
  9. B

    KLM B747-800's???

    We all know how false Wikipedia can be but someone who might have an insider want to speculate on this, on the fleet section of KLM on Wikipedia, I found this: Boeing 747-800 (2 On Order) De luchtvloot van de KLM bestaat uit 159 vliegtuigen waarvan: * 02 Boeing 747-800: Over deze is KLM in...
  10. B

    Goed nieuws

    Boom Air, werk je toch bij MP? Zeg, maar de studie is bij MP begonnenn voor vervanging van Boeings 767's. Ik denk de studie een poos een tijd gaat duren voor dat MP beslist welke type vliegtuig de Boeing 767-300 zal vervangen. Minstens is het mogelijk dat MP ook zal kijken naar toestellen die op...
  11. B

    Komt er meer vluchten van TFL, HV en MP?

    Na een mogelijke afhaken van NL airways, zouden HV, MP en TFL de slots van die mmaatschappij kunnen overnemen???? ZO ja, welke touroperators hebben de contracten met NL airways gesloten. En ja, zou er een vlootuitbreiding gepland zijn voor MP, HV en TFL?
  12. B

    Dan dit weer????

    United vlucht wijkt uit door rokende en urinerende passagier CHARLOTTE - De gezagvoerder van een United Airlines vlucht onderweg van Orlando, Florida, naar Washington, DC, heeft vrijdagavond (25 november) een tussenlanding gemaakt in Charlotte, North Carolina, nadat een passagier een sigaret...
  13. B

    Dronken toerist wilde vliegtuigdeur openen voor sigaretje

    Dronken toerist wilde vliegtuigdeur openen voor sigaretje AMSTERDAM - Een Franse vrouw heeft maandag in een Australische rechtbank bekend dat ze op elf kilometer hoogte de deur van haar vliegtuig wilde openen voor het roken van een sigaretje. De vrouw was stomdronken tijdens het incident. De...
  14. B

    Hoe zit met de 767 vervanging van MP?

    Hoi Hoe zit het eigenlijk met de vervanging van de Boeing 767 van Martinair in de toekomst??? Het is lang geleden dat wij hier in de Airwork-forum hebben gediscussieerd. We weten dat MP komende jaren 5 Boeings 747-400SCF krijgt voor de vervanging van Boeings 747-200's. Heeft Martinair al...
  15. B

    Met welke type vliegtuigen gaat die dan vliegen???

    Zo ja, weet iemand wat meer over nieuwe luchtvaartmaatschappij van Jan Heppener? Wordt het een vloot met Boeing's of Airbussen? Volgens mij zal het wel om een Boeing 737-800 of een Airbus A320-200 gaan, of logischerwijs misschien toch een Boeing 757-200 of Airbus A321. Maar hij heeft toch geen...
  16. B

    We kennen geruchten nog wel

    Er was afgelopen tijd geruchten geweest dat KLM ook belangstelling heeft voor tientallen Boeings 777-300ER"s of misschien toch wel paar Boeings 777-200LR's. Maar mij de vraag betreft, kijkt de KLM nog wel naar nieuwe Boeing 747Adv, ter vervanging van oude Boeings 747-400's? Maar de Europese...
  17. B

    Maar probleem met 757?

    Nou ja, het schjnt ook dat NL-maatschappijen nu liever met een 180-seater gaan vliegen dan met een 215-seater, dat komt door meer fexlibliteit en efficientie in gebruik van vliegtuigen per dag. Zowel de 757 vroeger bij NL-maatschappijen heel populair was, (voorheen bij Air Holland), was het met...
  18. B

    TUI Airlines Nederland???

    Als TUI Holland Exel overneemt, dan onstaat er een nieuwe maatschappij onder TUI Airlines Nederland. Misschien heeft dat gevolgen voor charters op zonbestemmingen rondom Europa. In ieder geval zijn MP en HV goedkoopst in stoelprijzen van heel Europa. Maar is het nog wel verstandig om een 4de...
  19. B

    HXL-nieuws

    Ik denk dat HXL de contracten van Sudtours overneemt van DBR, daarom willen ze slots van DBR overnemen. De nieuws dat HXL de vakantievluchten wil uitvoeren op zonvakantiebestemmingen rondom Europa was al lang bekend, dat zou in 2005 gaan gebeuren. HXL vervoert nu nog de charters naar verre...
  20. B

    Wat gaat er nu gebeuren na DBR?

    Naast de rommelige en chaotische situatie bij EAG en DBR, rijst de vraag over vakantievervoer in de zomermaanden. Hoe zit allemaal in elkaar? Gaan de DBR 757's weg uit Nederland? Of blijven ze toch gebruiken voor Holland Exel? Ik zou wel denken dat MP een paar nieuwe A320's toestellen willen...
Back
Top