KLM B747-800's???

Berven

New member
We all know how false Wikipedia can be but someone who might have an insider want to speculate on this,

on the fleet section of KLM on Wikipedia, I found this:

Boeing 747-800 (2 On Order)


De luchtvloot van de KLM bestaat uit 159 vliegtuigen waarvan:

* 02 Boeing 747-800: Over deze is KLM in onderhandeling met Boeing
* 22 Boeing 747-400: max. pass. 424; kruissnelheid 920 km/h
* 03 Boeing 747-400ERF: Vracht editie; kruissnelheid 920 km/h (KLM Cargo)
* 13 Boeing 777-200ER: max. pass. 327, kruissnelheid 950 km/h.
* 10 McDonnell Douglas MD-11: max. pass. 297; kruissnelheid 880 km/h
* 07 Boeing 767-300ER: max. pass. 224; kruissnelheid 850 km/h
* 14 Boeing 737-300: max. pass. 108; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-400: max. pass. 134; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-800: max. pass. 156; kruissnelheid 910 km/h
* 05 Boeing 737-900: max. pass. 176; kruissnelheid 910 km/h
* 04 Airbus A330-200: max. pass. 293; kruissnelheid 860 km/h
* 18 Fokker 100: max. pass. 103; kruissnelheid 780 km/h
* 21 Fokker 70: max. pass. 80; kruissnelheid 780 km/h
* 14 Fokker 50: max. pass. 50; kruissnelheid 460 km/h

Bron:airliners.net

Ik ben wel verrast door de medling van een gerucht dat KLM een paar toestellen Boeings 747-800 willen afnemen, ongeacht dat de KLM in vele geruchtenmeloen van Airliners.net vaak is genoemd als een kandidaat voor Boeing 747-800. Weet iemand hier meer van? En verder wearen nog meer geruchten gaande dat KLM ook meer toestellen van Boeings 737-800 of -900 wil bestellen ter vervanging van oude Classics-737's. Misschien wel Boeing 737-900ER. Maar er was ook tegenhangende gerucht dat KLM ook liever Airbussen A320's wil bestellen, in verband met vlootstandaardisatie met haar moederbedrijf Air France. Dat wiordt volgens mij aan het eind van het jaar misschien een Nederlandse order voor Boeing of Airbus verwacht.

Wie zal het weten!
 
De 777-300 die ook daadwerkelijk gaat komen (volgens de site van boeing) staat er niet in.

Zo betrouwbaar is het dus.
 
de 777-300's staan al in de boeken bij ons aan boord.
Sinds wanneer gaat de 777 harder dan de 400? Misschien met ci 500....
Of een 73 sneller dan een 76 :D:D
MD11 eruit in 2012, sinds kort een nieuwe datum voor de 400 -2016 of 17, die uitfasering duurt 5 jr+
Dan dus 777's en 787, Ype's dreamliner.
Op kantoor nog nix vernomen over -800's.....
 
Berven said:
Ik ben wel verrast door de medling van een gerucht .......

Je brengt het wel leuk.
De geschiedenis leert ons dat KLM de kat uit de boom kijkt alvorens er nieuwe kisten (type) worden besteld. Hun idee hierachter is dat ze andere airlines de kinderziektes eruit willen laten halen. Zo ook bij de B772 en A332, daar was KLM ook vrij laat met bestellen.
Dus ik denk dat de 748's wel gaan komen maar voorlopig nog niet.
Verder: er zijn alweer een paar 737-800's in bestelling. Met winglets!
 
Branson said:
Je brengt het wel leuk.
Hun idee hierachter is dat ze andere airlines de kinderziektes eruit willen laten halen.
Is dat zo?

Eerste maatschappij met paperless cockpit in 777
Eerste europeesche 739
Eerste maatschappij met ombouw 742 naar 743
Eerste A310 zonder bwk

Om nog maar te zwijgen van alle rodels rond een russisch avontuur voor KLC...
 
Daarom zeg ik nieuwe kisten (type).
Ze zijn nooit launch customer voor een nieuw type toestel. (ja, de combi). B739 was geen nieuw type. Ze waren launch customer voor de 739 in Europa.
Dat ze als eerste met andere wijzigingen komen is wat anders. Puur het veranderen van standaard specificaties. Overigens hebben ze de B777 echt toch wel gelaten zoals Boeing hem gegeven heeft. Andere kisten werden voorheen helemaal anders ingericht/bewerkt naar KLM haar wensen.

Over de KLC vloot vertelde Van Wijk dat ze het liefst een volgende generatie regional willen, zoals de B787. Deze is voorlopig niet op de markt.
Dat men naar een presentatie is geweest met AirFrance lui wil nog niet zeggen dat KLC die Sukhoi gaat bestellen. Maar je hebt gelijk, het barst van de roddels.:biertje:
 
Zeg ook niet dat ze vaak nieuwe types introduceren, ik geef alleen aan dat ze niet bang zijn voor kinderziektes. Denk aan het afschaffen van de bwk en het moderniseren van de 742. Verder hebben ze de 777 toch wel een beetje naar hun hand gezet. Niet alleen de paperless cockpit, maar ook de eerste 777 met een overhead cabincrew rest. Dit heeft overigens aardig wat kinderziektes met zich mee gebracht door het verleggen van leidingen...
 
Paperless cockpit?
Sinds wanneer?
Fuelbon
loadsheet
lmc brief
security/cabin check
vliegplan
notams/weer
supplements
alle boeken in papier, ondanks dat we de efb hebben
approach plates
Zelfs de oceanic clrnce moet nog geprint worden.
Ook de rusttijden van de cabine komen af en toe nog op papier langs :D
 
boeken mee ondanks efb das een kinderziekte, daar hebben we het over. Maar je hebt gelijk, als je het zo stelt is het meer een less paper cockpit dan een paperless cockpit:biertje:
 
Ik denk dat een 100% paperless cockpit niet eens mogelijk is en natuurlijk ook niet echt nodig.
Ik wil toch altijd wel een briefje (vliegplan) hebben waar ik m'n klaring op kan schrijven ofzo :)

paper_plane.png
 
Okki said:
Ik denk dat een 100% paperless cockpit niet eens mogelijk is en natuurlijk ook niet echt nodig.
Ik wil toch altijd wel een briefje (vliegplan) hebben waar ik m'n klaring op kan schrijven ofzo :)

Klaring opschrijven? Daar hebben we toch ACARS/Datalink clearance voor. Ook op AMS tegenwoordig :D
 
moest effe lachen om die A310 zonder BWK...

die is alleen maar te krijgen met 2 mans cockpit,
de A300-B4 is te krijgen met bwk, de A300-600 is met 2 mans cockpit.

k.
 
de 400 bij klm

die wilde ze hebben met een classic cockpit!!!!:yeehaa:

k.
 
KLIKO said:
de 400 bij klm

die wilde ze hebben met een classic cockpit!!!!:yeehaa:

k.

Bron?

Martinair wil namelijk A380's kopen! Is echt waar! Heb er alleen geen bron van :rolleyes:
 
Back
Top