We all know how false Wikipedia can be but someone who might have an insider want to speculate on this,
on the fleet section of KLM on Wikipedia, I found this:
Boeing 747-800 (2 On Order)
De luchtvloot van de KLM bestaat uit 159 vliegtuigen waarvan:
* 02 Boeing 747-800: Over deze is KLM in onderhandeling met Boeing
* 22 Boeing 747-400: max. pass. 424; kruissnelheid 920 km/h
* 03 Boeing 747-400ERF: Vracht editie; kruissnelheid 920 km/h (KLM Cargo)
* 13 Boeing 777-200ER: max. pass. 327, kruissnelheid 950 km/h.
* 10 McDonnell Douglas MD-11: max. pass. 297; kruissnelheid 880 km/h
* 07 Boeing 767-300ER: max. pass. 224; kruissnelheid 850 km/h
* 14 Boeing 737-300: max. pass. 108; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-400: max. pass. 134; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-800: max. pass. 156; kruissnelheid 910 km/h
* 05 Boeing 737-900: max. pass. 176; kruissnelheid 910 km/h
* 04 Airbus A330-200: max. pass. 293; kruissnelheid 860 km/h
* 18 Fokker 100: max. pass. 103; kruissnelheid 780 km/h
* 21 Fokker 70: max. pass. 80; kruissnelheid 780 km/h
* 14 Fokker 50: max. pass. 50; kruissnelheid 460 km/h
Bron:airliners.net
Ik ben wel verrast door de medling van een gerucht dat KLM een paar toestellen Boeings 747-800 willen afnemen, ongeacht dat de KLM in vele geruchtenmeloen van Airliners.net vaak is genoemd als een kandidaat voor Boeing 747-800. Weet iemand hier meer van? En verder wearen nog meer geruchten gaande dat KLM ook meer toestellen van Boeings 737-800 of -900 wil bestellen ter vervanging van oude Classics-737's. Misschien wel Boeing 737-900ER. Maar er was ook tegenhangende gerucht dat KLM ook liever Airbussen A320's wil bestellen, in verband met vlootstandaardisatie met haar moederbedrijf Air France. Dat wiordt volgens mij aan het eind van het jaar misschien een Nederlandse order voor Boeing of Airbus verwacht.
Wie zal het weten!
on the fleet section of KLM on Wikipedia, I found this:
Boeing 747-800 (2 On Order)
De luchtvloot van de KLM bestaat uit 159 vliegtuigen waarvan:
* 02 Boeing 747-800: Over deze is KLM in onderhandeling met Boeing
* 22 Boeing 747-400: max. pass. 424; kruissnelheid 920 km/h
* 03 Boeing 747-400ERF: Vracht editie; kruissnelheid 920 km/h (KLM Cargo)
* 13 Boeing 777-200ER: max. pass. 327, kruissnelheid 950 km/h.
* 10 McDonnell Douglas MD-11: max. pass. 297; kruissnelheid 880 km/h
* 07 Boeing 767-300ER: max. pass. 224; kruissnelheid 850 km/h
* 14 Boeing 737-300: max. pass. 108; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-400: max. pass. 134; kruissnelheid 900 km/h
* 13 Boeing 737-800: max. pass. 156; kruissnelheid 910 km/h
* 05 Boeing 737-900: max. pass. 176; kruissnelheid 910 km/h
* 04 Airbus A330-200: max. pass. 293; kruissnelheid 860 km/h
* 18 Fokker 100: max. pass. 103; kruissnelheid 780 km/h
* 21 Fokker 70: max. pass. 80; kruissnelheid 780 km/h
* 14 Fokker 50: max. pass. 50; kruissnelheid 460 km/h
Bron:airliners.net
Ik ben wel verrast door de medling van een gerucht dat KLM een paar toestellen Boeings 747-800 willen afnemen, ongeacht dat de KLM in vele geruchtenmeloen van Airliners.net vaak is genoemd als een kandidaat voor Boeing 747-800. Weet iemand hier meer van? En verder wearen nog meer geruchten gaande dat KLM ook meer toestellen van Boeings 737-800 of -900 wil bestellen ter vervanging van oude Classics-737's. Misschien wel Boeing 737-900ER. Maar er was ook tegenhangende gerucht dat KLM ook liever Airbussen A320's wil bestellen, in verband met vlootstandaardisatie met haar moederbedrijf Air France. Dat wiordt volgens mij aan het eind van het jaar misschien een Nederlandse order voor Boeing of Airbus verwacht.
Wie zal het weten!