8 B 787-9 voor Arke Fly???

Berven

New member
Ik las op Wikipedia bij de orderstand van 13 januari j.l. dat Arke Fly 8 stuks Boeing 787-9 heeft besteld, daar wisten wij niks van! In ieder geval heeft TUI vóór alle TUI-maatschappijen 11 Boeings 787-8 besteld.

Misschien heeft Arke Fly toestemming gekregen van grote heren van TUI om zelfstandig de order bij Boeing te plaatsen. 8 stuks, is best veel. voor zo'n jonge maatschappij als Arke Fly. Misschien komen meer nieuwe bestemmingne rondom TUIfly.com Netherlands.

First Choice heeft wel als zelfstandige maatschappij 8 Boeings 787-8 besteld, toen ze nog niet door TUI overgenomen werden.

Het gonst nog wel van geruchten. ArkeFly zou volgens de officiele berichten gewopn via TUI Boeings 787-8 krijgen.
 
Martinair heeft volgens wikipedia ook een onbekend aantal orders geplaats voor de 787. Dit staat er al maanden zonder dat er op de Boeing site ook maar iets van te vinden is. KLM zou ook orders geplaats hebben een tijdje terug,maar dit is weer verwijderd.

Lijkt mij een beetje ongeloofwaardig worden al die orders op wikipedia
 
777-200, lijkt mij sterk ja. KLM-AF is in onderhandeling met Boeing over de orders voor de 787, ter vervanging van MD-11 en als eventuele uitbreiding. Wat MP betreft is nog onzeker. Wikipedia heeft niet goed opgelet van de orders voor Boeing 787.
Er waren veel geruchten rond de orders van de KLM-AF, die zouden 35-40 stuks bestellen, nu toe is nog geen officiele bericht gekomen dat het bevestigd is.
Wellicht zeker is dat NL een grote vloot Boeing 787's krijgt, en eventueel MP misschien toch met Airbus A350's XWB's vleigt. KLM gaat volgens mij van uit voor Boeing 787-9 en misschien paar tientallen Boeings 787-8.
 
Wikipedia

zie daar het NADEEL van wikipedia.
Het wordt door iedereen onderhouden, je kunt het nooit zeker weten of het klopt.
Voor die verkoop/oder cijfers zou ik alleen boeing als leidraad nemen.
Die opsommingen op wiki zijn leuk, maar kloppen ze???
 
Nee. Flying Pizza. Ik lees wel eens wat op Airliners en www.luchtvaartnieuws.nl en daar komen geregeld veel orders-nieuws van betreffende luchtvaartmaatschappijen.

Viper, je hebt inderdaad gelijk over Wikipedia. Ze lullen veel uit de nek!!!!!
 
En Airliners en luchtvaartnieuws vindt jij goede bronnen?
Luchtvaartnieuws ok, maar airliners is gewoon een peuter forum
waar 16 jarig puisten koppen een virtuele airbus vs boeing oorlog voeren.

Nogmaals ik heb de klepel.. Kom je hem halen?
 
Antwoord

Antwoord

Airliners.net is inderdaad minder betrouwbaar.
Ken je ook goede luchtvaartnieuwsistes die ik niet ken?

Wat de lepel betreft, kan ik niet halen. is niet nodig hoor//// :grijns:
 
Back
Top