We kennen geruchten nog wel

Berven

New member
Er was afgelopen tijd geruchten geweest dat KLM ook belangstelling heeft voor tientallen Boeings 777-300ER"s of misschien toch wel paar Boeings 777-200LR's. Maar mij de vraag betreft, kijkt de KLM nog wel naar nieuwe Boeing 747Adv, ter vervanging van oude Boeings 747-400's?

Maar de Europese vloot bestaat nog wel uit mix van Boeings 737 Classic en Boeings 737NG's. Welkle tijpes komen dan in aamerking voor vervanging van 737 Classic's? Ik denk dat de Boeing 737-700's meer kans heeft om bij de KLM oudere 737's te vervangen. Ik zou me ook niet verbazen dat KLM in vergelijking met Air France toch voor een paar Airbussen zou kiezen. Zo zou de KLM als het bij Airbus zou kunnen bestelen: A319, A320 en A321.

Ik las net ook dat KLM ook bezig is om te kijken naar vervanging van de MD-11 toestellen en gedadigen zijn Airbus A350 of Boeing 787. Ik geloof dat KLM druk bezig is om haar vloot ingrijpend vernieuwt, maar de megaorder is nog niet uitgesloten. Minstens doet de KLM niet alleen zijn in eentje, maar doet ook gezamenlijk met Air France samen om de totale vloot doorlichten of paar toestellen nog te vervangen zijn.

Ik ben reuze benieuwd hoe KLM-AF gaat doen met talloze bestellingen te plaatsen bij Airbus én Boeing.
 
@Ventus:
Volgens mij zijn er al eens opmerkingen geweest over de schrijfwijze van Berven.
Hij kan er niks aan doen als ik het me goed herinner, dus even opletten met opmerkingen maken als je de persoon niet kent.

Back to the topic

Cheers,
Granitus
 
AF heeft toch wel al wat airbussen en door het aandeel van frankrijk van airbus is dit maar al te goed te begrijpen
Volgens mij is de kans reel dat dit ervoor zorgt dat er bij de KLM een mogelijke stijging van het aantal airbussen zal komen

Hoe lang vliegt KLM al zonder airbus? en nu het met AF is gaan ze terug met A330 beginnen en wie weet met de A350

Misschien in Le Bourget meer hierover
 
Een mega-order is in de europese economie vrij zeldzaam omdat de groei marginaal is. Daarbij heeft zowel KLM als AF een altijd een vrij conservatief aankoopbeleid gehad met geleidelijke modernisering van de vloot. Kijk maar naar de laatste aankoop 777 en A330's.

De mega orders zitten bij de Aziatische clubs, zij hebben te maken met enorme economische groei. Alleen al vanuit China worden er een paar honderd orders geplaats voor nieuwe kisten.

Ik vermoed dat KLM ook niet zo heel veel invloed meer heeft op het aankoopbeleid. AF heeft vast wel een klantenkaart bij Airbus....
 
Track said:
AF heeft vast wel een klantenkaart bij Airbus....

Zullen ze zo'n stempelkaart hebben met welke je bij 10 stempels 10% korting krijgt bij je volgende aankop??? :grijns:

Ontopic, zijn de classic 737's al toe aan vervanging dan? Zo ja, dan zullen dat vast wel weer 737 worden i.p.v. luchtbussen. De 737 divisie is vrij groot bij KLM, dan zou je die allemaal moeten omtrainen..
 
Die Classic's (737 PG) blijven nog een tijdje. De lease op de motoren duren, meen ik, nog tot ergens 2009 en als die lease is afgelopen, is het rendabel om naar andere kisten te kijken.
 
Back
Top