Als TUI Holland Exel overneemt, dan onstaat er een nieuwe maatschappij onder TUI Airlines Nederland. Misschien heeft dat gevolgen voor charters op zonbestemmingen rondom Europa. In ieder geval zijn MP en HV goedkoopst in stoelprijzen van heel Europa. Maar is het nog wel verstandig om een 4de chartermaatschappij laten oprichten die goed kan concurreren met HV, Magic en MP. In dit secenario zou de TUI veel stoelen bij MP en HV weghalen voor om met "eigen chartermaatschappij|" te vliegen van Amsterdam naar zonnige vakantiebestemmingen in Europa en ook op verre bestemmingen. Dan vliegen de concurrenten mogelijk met halfvolle vliegtuigen, dat is wel duur voor een maatschappij. Zo kan er een warme zomer ontstaan bij grote 2 die dochterondernemingen zijn van de KLM-AF. Maar volgens de geruchten gaat MP alleen veel meer op cargo richten dan op pax-vervoer, klopt dat? Transavia is nu een charter én lowcost luchtvaartmaatschappij, onder de naam Transavia.com. Gelukkig blijft HV vliegen voor reisorganisaties op charterbasis, zolang we allemaal gewend zijn.
TUI loopt volgens mij veel risico als ze een eigen luchtvaartmaatschappi willen vliegen. TC heeft zijn contract met Holland Exel verbroken, en is overgestapt naar MP en naar eigen Thomas-cook airline: Condor uit Duitsland. Dat wil zeggen dat de 2 grote spelers voor zichzelf een kans bewijzen wie de sterkst in de markt is. Sudtours had het zelfde gedaan met DBR, maar was 4 jaar lang succesvol geweeest, maar niet winstgevend, helaas wel verliesgevend. In luchtvaartwereld in NL is rommelig en doodziek van haat en vertrouwen.
AF heeft KLM in haar bezit genomen en de KLM is nog voorlopig een semi-zelfstandige luchtvaartmaatschappij en in de toekomst verdwijnt de KLM in geheel als luchtvaartmaatschappij, dus wordt volgens mij een dochteronderneming van Air France. Dat heeft ook gevolgen voor HV en MP, als het zo ver is in de toekomst.
De tijd zal het leren of een 4de luchtvaartmaatschappij in NL gewenst is of niet. We hebben in het verleden al veel meegemaakt met Air Holland, die 3 keer falliet is gegaan en de laatste keer is opgegaan in HXL. In NL zegt het ook veel voor management in de luchtvaartwereld., dat het zo slecht is gesteld met zulke wanbeleid en gedrag van een zakenman.
TUI loopt volgens mij veel risico als ze een eigen luchtvaartmaatschappi willen vliegen. TC heeft zijn contract met Holland Exel verbroken, en is overgestapt naar MP en naar eigen Thomas-cook airline: Condor uit Duitsland. Dat wil zeggen dat de 2 grote spelers voor zichzelf een kans bewijzen wie de sterkst in de markt is. Sudtours had het zelfde gedaan met DBR, maar was 4 jaar lang succesvol geweeest, maar niet winstgevend, helaas wel verliesgevend. In luchtvaartwereld in NL is rommelig en doodziek van haat en vertrouwen.
AF heeft KLM in haar bezit genomen en de KLM is nog voorlopig een semi-zelfstandige luchtvaartmaatschappij en in de toekomst verdwijnt de KLM in geheel als luchtvaartmaatschappij, dus wordt volgens mij een dochteronderneming van Air France. Dat heeft ook gevolgen voor HV en MP, als het zo ver is in de toekomst.
De tijd zal het leren of een 4de luchtvaartmaatschappij in NL gewenst is of niet. We hebben in het verleden al veel meegemaakt met Air Holland, die 3 keer falliet is gegaan en de laatste keer is opgegaan in HXL. In NL zegt het ook veel voor management in de luchtvaartwereld., dat het zo slecht is gesteld met zulke wanbeleid en gedrag van een zakenman.