Dronken toerist wilde vliegtuigdeur openen voor sigaretje

Berven

New member
Dronken toerist wilde vliegtuigdeur openen voor sigaretje

AMSTERDAM - Een Franse vrouw heeft maandag in een Australische rechtbank bekend dat ze op elf kilometer hoogte de deur van haar vliegtuig wilde openen voor het roken van een sigaretje. De vrouw was stomdronken tijdens het incident.

De vrouw zat op een vlucht van Hong Kong naar Brisbane voor een 3-weekse vakantie in Australië. Ze had zin in een sigaretje en stond stomdronken aan de vliegtuigdeur te rammelen. Stewardessen wisten de vrouw uiteindelijk terug naar haar plaats te begeleiden.

De vrouw beweerde in de rechtszaal vliegangst te hebben. Voor aanvang van de vlucht zou de Francaise zowel slaapppillen als alcohol ingenomen hebben. Volgens de vrouw is deze mix verkeerd gevallen. Vandaar haar domme gedrag aan boord van het vliegtuig.

De Australische rechtbank heeft de vrouw een soort van voorwaardelijke boete opgelegd van 1000 Australische dollar (664 euro). Als de vrouw binnen 12 maanden nóg een overtreding begaat in Australië, zal ze dit bedrag moeten betalen.

Bron: telegraaf.nl

Wat erg dom van haar. Waarom zijn zo veel stomdronken mensen toch aan boord om toch mis te dragen, en denk maar eens aan die man in België ook zo'n indicent beging.... met de gevolgen hiervan. Logisch heeft de vrouw te veel gedronken in het vliegtuig. Ik vind erg gevaarlijk wat stromdronken mensen in het vliegtuig zou kunnnen gaan doen! Misschien moeten de maatschappijen overwegen om bepaalde alcoholische dranken op haar vluchten verbieden te verkopen. Zo zou er op vele vluchten vele gezondere sfeer gecreerd worden waar geen spanningen en stress voor komen bij de stewardessen en piloten. Mensen worden steeds gekker! De maatschappijen voeren toch altijd een zwarte passagierslijsten om zoveel mogelijk problemen te voorkomen op haar vluchten.
 
@ Berven

Proberen een deur te openen tijdens de vlucht is een regelmatig voorkomend verschijnsel.
Ik schat zo’n honderd keer per jaar werelwijd, met wat voor reden dan ook.
Heb het zelf een aantal keren meegemaakt.

Daar collega 19 of 77 reeds een tiental dagen geleden in een gelijkwaardige thread op dit forum heeft gemeld dat de aktie op zich een “non event” is wil Ik zijn observatie hier nog even aanvullen. Het is helaas zo dat betrokkene, overmand door of, alkohol gebruik, een door vliegangst zich pofilerend suicidaal gedrag, een paranoide ruimte fobie etc. op eigen initiatief , met volle overtuiging dit soort aktie op een nooit te voorspellen moment kan initieren.

U kunt van mij aannemen, een deur proberen te openen tijdens de vlucht gaat niet, zelfs niet als je met tien man aan die handel gaat hangen. Dat is de non event.
Dat de andere paxen de schrik van hun leven krijgen is de werkelijke event.
Nadat je dan als Captain die dronken moron, verwarde geest, what ever, met een handboei aan zijn stoel hebt vastgebonden kan je de passagiers rustig vertellen dat het technisch gezien een non event was.

19 of 77 also has another point in his above mentioned posting.

Roken in het toilet.
Word veel te weing bij stil gestaan dat zo iets catastrofale gevolgen kan hebben. Passagiers zien of merken deze “event” niet eens of halen er hun schouders over op.
De mile high club mag van mij z’n gang gaan op het toilet maar met een smoker maakt ome Art korte metten.
Ben jaren geleden eens, na een van mijn eerste command vluchten op de DC10, bij mijn baas op het matje geroepen voor een gesprekje zonder thee en koekjes. Art had namenlijk, nadat alle pogingen van de cabinechef om een sigaar rokende dronken pax uit het toilet te krijgen op niets waren uitgelopen, met veel misbaar de deur ingetrapt en de man met z’n broek op de enkels voor de rest van de vlucht, een dik uurtje, aan z’n stoel vastgebonden.

Resultaat, kapotte deur en een aanklacht tegen de maatschappij. En wat Herr Horizont zich daar dan wel bij gedacht had. Art heeft toen een en ander uitgelegd en gezien het verschil tussen de lichaamstaal en het gesproken woord van de flottenchef wist Art dat hij er nooit meer iets van zou horen. En zo was het.

Roken in het toilet, now that’s a life threatening EVENT.
Een cabine deur proberen open te maken is comedy capers, at best.

Cheers
Art
 
Hallo,

Heb 3 jaar als CA gewerkt. Heb het meerdere keren meegemaakt dat passagiers op het toilet roken. Een keer zelfs met het gevolg dat het smoke alarm afging. Ik kan je vertellen, dit is niet leuk. Dat van die deur intrappen zou je eigenlijk ook wel willen doen...

Wat mij betreft mag dit ook iedere keer consequenties hebben voor de persoon in kwestie.

Groet Koning.

P.S. Art, stonden er ook van die mooie groene tafels in die kamer van dat gesprek?
 
Smoke 'em

Smoke 'em

Pax worden steeds vindingrijker, heb van de purser wel eens het vermoeden vernomen dat er zwaar gerookt werd op een toilet, maar dat de smoke detector was niet afgegaan. Aap kwam uit de mouw toen tijdens een turnaround een stickertje werd gevonden over de instroom opening van de smokedetector....je weet wel, die waar je seatnummer op vermeld staat. Jammer dat de Pax reeds door Customs was, had persoon in kwestie wel eens persoonlijk willen wijzen op de gevaren van een niet tijdig ontdekte vuurhaard op het toilet. En misschien ook wel weekje isoleercel op een apeneiland om herhaling te voorkomen.

Tsja, en dan nog haarlak op final van de CAs zelf, lekker relaxed met die toeters en bellen als 1 van de CAs weer overmatig aan het sprayen is...nog even optutten voor de landing! Gebeurde op een gegeven moment zo vaak dat el Capitano himself zelfs overwogen had om de hairsprays in te laten leveren bij de Purser...heb hem maar verteld dat de crewborrel in dat geval uit 3 personen zou bestaan.:biertje:
 
Je kan 'em natuurlijk ook gewoon in de cabine opsteken...

Je kan 'em natuurlijk ook gewoon in de cabine opsteken...

CHARLOTTE - De gezagvoerder van een United Airlines vlucht onderweg van Orlando, Florida, naar Washington, DC, heeft vrijdagavond (25 november) een tussenlanding gemaakt in Charlotte, North Carolina, nadat een passagier een sigaret opstak aan boord en later in de gang van het toestel urineerde. Dit maakt het nieuwsstation Fox News bekend.

Nadat een bemanningslid de passagier verbood te roken aan boord urineerde de man in het gangpad. De passagier zou volgens de krant dronken zijn geweest en is in Charlotte overgedragen aan de politie.
 
Heb net als Koning 2 jaar als CA gewerkt, en voor zulke suffe acties hoeft een passagier niet eens dronken te zijn...

Er liep een keer een passagier naar de deur linksvoor en begon aan de doorlever te rukken. Toen ik haar er op attendeerde dat dit niet zon goed idee was antwoordde ze in alle onschuld: "is dit niet de WC dan?"

d0h!

Not the sharpest knife in the drawer...

:D
 
Waar is die goede oude tijd dat mensen nog netjes in pak naar het vliegtuig kwamen en crew met ontzag en respect behandelden? ;)
 
Back
Top