Nu weten wij dat MP weggevallen is als chartermaatschappij voor Europese vluchten. Maar TFL heeft in 2008 wel 2 Boeings 737-800's in haar vloot. En verder heb ik op diverse reissites gelezen dat touropertors bezig zijn om de resterende stoelen te verdelen tussen HV, TFL, Air Berlin en sommige Europese vakantiechartermaatschappijen zoals Monarch, Condor en etc. Er is nu een geweldige kans voor TFL om te groeien als een grote chartermaatschappij onder vlag van TUI. TUIfly NL zou best in de toekomst volgens mij over 5 á 6 737's beschikken. Alleen -800's, later misschien als het aan TUI ligt wel grotere 737-900ER's. Ik vind het wel op zich jammer dat er weinig concurrentie is op het chartermarkt, wellicht de mensen ook altijd zeuren over een betere service zoals ruime beenruimtes en wellicht (gratis) catering, maar dat is niet bij Arke Fly geval op Europese vluchten. In ieder geval doet Air Berlin ook erg goed bij Nederlanders, vooral op route van AMS-PMI. Ik denk dat niet alleen voor TFL groeipontentie is, maar ook voor Air Berlin is een geweldige kans om zich uit te breiden op Nederlandse chartermarkt. Met vooral veel Nederlanders die via Duitsland met Air Berlin vliegen naar diverse zonvakantiebestemmingen.
Zou TFL ook later naast Schiphol ook vanaf andere vliegvelden zoals regionale luchthavens zoals Enschede of Eelde kunnen vliegen in opdracht van diverse reisogranisaties naar drukke Europese vakantiebestemmingen? Op dit manier zou HV een geduchte concurrent er bij.
Er gaat binnenkort veel veranderen in chartermarkt.
Zou TFL ook later naast Schiphol ook vanaf andere vliegvelden zoals regionale luchthavens zoals Enschede of Eelde kunnen vliegen in opdracht van diverse reisogranisaties naar drukke Europese vakantiebestemmingen? Op dit manier zou HV een geduchte concurrent er bij.
Er gaat binnenkort veel veranderen in chartermarkt.