Regristraties Boeing 737-800's en 787's van TFL

Berven

New member
Weten jullie nog of er regristratie door TFL bij IVW is gegristeerd, voor Boeing 737-800's en Boeing 787 Dreamliners. Zo ja. weet je ookn van afleverdata van beide types?

Ik heb vermoeden dat het om PH-TUA t/m PH-TUZ gaat.
 
Yo berven,

Vooralsnog is er PH-TFA t/m PH-TFF gereserveerd, maar dat wordt uitgebreid omdat we 8 nieuwe toestellen gaan krijgen. De eerste komt in oktober/november.

Groeten Steef
 
Eergisteren in de TUI-wandelgangen in LTN vernomen dat het om 2x 787 gaat voor Arkefly.. en een BOEL 737-plannen.

Men is véél uitbreiding van plan met TUI-NL/Arkefly.

trenseefia, better watch out ;)....al zullen ze dat zelf ook wel in de gaten hebben..
 
wandelgangen.....

eerst als er ergens kisten staan weten we zeker wie wat en hoeveel krijgt binnen tui...
 
Yo berven,

Vooralsnog is er PH-TFA t/m PH-TFF gereserveerd, maar dat wordt uitgebreid omdat we 8 nieuwe toestellen gaan krijgen. De eerste komt in oktober/november.

Groeten Steef

Steef,

Ik heb begrepen dat TFL begin november de eerste eigen 737 krijgt. Weet jij toevallig wanneer de volgende komen? Worden deze eigen 737's wel uitgevoerd met een star-class, of blijft dat behouden aan de 767's?

Gr, Niels
 
Yo,

STAR class is zowiezo geen ArkeFly, dat WAS een productnaam van de Mac.

Op de 767 blijven we in 3 klassen vliegen (Biz, comfort en eco), op de 737 enkel comfort en eco. De eerste 738 komt idd in nov en vervolgens 2 machines in 2008.

Groeten Steef
 
Yo,

STAR class is zowiezo geen ArkeFly, dat WAS een productnaam van de Mac.

Op de 767 blijven we in 3 klassen vliegen (Biz, comfort en eco), op de 737 enkel comfort en eco. De eerste 738 komt idd in nov en vervolgens 2 machines in 2008.

Groeten Steef

Ehm, Als TFL medewerker zal je toch ook weten dat TFL de naam van BIZ veranderd heeft in starclass per 1 november? Starclass bij MP bestaat al niet meer, die heeft alleen nog maar eco en comf, ook in de 767!

Vanwaar de keuze om in de 737 geen starclass te voeren? Of heb je daar geen idee van? Ik dacht dat dat te maken had met de lease van futura, maar nu er een eigen 737 komt dacht ik dat ze dat wel gingen doen. Blijft de lease van futura (voorlopig) voortbestaan? maw hebben we voorlopig 2x 737?
Groetjes,
 
Inderdaad Star Class per 1 november. Star Class is overigens ook een benaming die door First Choise (nu TUI) gehanteerd wordt, al voordat de MAC deze naam gebruikte.

Waarom op Europa geen Star Class? Omdat TFL niet echt een C-class product aanbiedt binnen Europa. Op de 767 is het wel de grote stoel, maar geen C-class service. Denk niet dat het rendabel is om een paar grote stoelen in de 737 te knallen...
 
Als er 'maar' 2 787's komen vraag ik me af wat men met de 76 vliegers wil doen die geen 73 willen vliegen.
 
Maar hoe gaat men dat bepalen? Loterij? Senioriteit? I like you I like you not?

73 trekt mij absoluut niet...
 
2 motoren en 2 wings.... niet veel anders dan een 76.
Gaat gewoon van A ----> B, alleen zit je wat minder in RIU's.
 
Decisions Decisions....

Decisions Decisions....

73 trekt mij absoluut niet...

The important considerations in today's market are:-

-Which aircraft type offers the best job prospects.
-Which aircraft type offers the quickest route to Command.

I started my jet flying on the 737-300. A fine aircraft (never flown the NG). I had the chance to go to the 757 fleet but I turned it down. Became Captain on the 737-300 6 months later. Worked out very well.

Later in my career I had the choice to stay on the 757 or go to the A320. Chose the A320 for several reasons one being the larger job market. Once again this has worked out very well.
 
Back
Top