Ik las vorige week dat de KLM alleen op verre bestemmingen grotere vliegtuigen wil inzetten i.p.v. meer vluchten met kleinere toestellen. Dit is bekend om besparingen rondom kerosinekosten. Dit las ik in de bron van de luchtvaartnieuws.nl. Ze willen meer 777's hebben, zodat ze nu 15 stuks van -200ER en 2 stuks van -300ER in de vloot hebben. Komende jaren komen er 4 stuks van de 777-300ER bij. Zou het ook kunnen zijn dat de KLM binnenkort bijvoorbeeld een vervolgorder bij Boeing wil plaatsen, vooral alleen voor grotere 777-300ER.. In mijn gedachte zou de KLM, als om brandstofkosten hoog te blijft, besluiten om Boeing 747-400's pax en combi's, maar ook de MD-11's versneld uit de vloot schrappen. In dat optie zou de KLM tijdelijk meer 777-200LR, ER of -300ER te leasen voor bepaalde tijd, voor dat in 2013 of 2014 nieuwe 787 Dreamliners of Airbus A350's de vloot komen versterken, als die worden besteld.
Last edited: