Met welke type vliegtuigen gaat die dan vliegen???

Berven

New member
Zo ja, weet iemand wat meer over nieuwe luchtvaartmaatschappij van Jan Heppener? Wordt het een vloot met Boeing's of Airbussen? Volgens mij zal het wel om een Boeing 737-800 of een Airbus A320-200 gaan, of logischerwijs misschien toch een Boeing 757-200 of Airbus A321. Maar hij heeft toch geen AOC gekregen van IWV??? ArkeFly vliegt een paar maanden en is redelijk een succesvolle maatschappij met de 767-vloot, met bestemmingen rondom Middellandse Zee en verre vakantiebestemmingen. En ja, hoe heet die de maatschappij in werknaam?? Allemaal geruchten, maar wordt wel wereldkundig gemaakt of niet????
 
Ja of niet natuurlijk. Dat zou ook wel kunnen, tenzij.... het natuurlijk wel die ene zal worden.
 
Flauw....

We weten inmiddels allemaal wie/wat Berven is en hoe hij zijn vragen stelt. S.v.p. proberen inhoudelijk op te reageren of anders in het geheel niet.
 
Berven -

Goeie vraag! Ik denk dat ze een redelijke goeie deal in Frankrijk kunnen krijgen, mochten de ze de Airbus route willen gaan bewandelen.

757 zie ik het nut niet echt van in voor ze. Zit daar een bepaalde gedachtengang achter dat je denkt dat ze er goed aan zouden doen deze in huis te nemen?

Vriendelijke groet,
FD
 
Re: Met welke type vliegtuigen gaat die dan vliegen???

OV??? ArkeFly vliegt een paar maanden en is redelijk een succesvolle maatschappij met de 767-vloot.


Nou redelijk wil ik niet zeggen als ze na 6 maanden al een schuld hebben opgebouwd van een slordige 20 miljoen dan denk ik dat Tui AG er toch echt volgend jaar hun handen er van af halen.

en de verre bestemmingen gaan er ook uit volgens een pers bericht van arkefly. en er word gesproken dat er een of twee 767-en er uit gaan en vervangen gaan worden door kleinere vliegtuigen alleen voor europa. dus dat word denk ik een vliegtuig ruil met engeland, belgie of duitsland. dus jan heppener heeft weinig kans van slagen denk ik.
En martinair is aardig aan de weg aan het timmeren


Greetz
 
Re: Re: Met welke type vliegtuigen gaat die dan vliegen???

Re: Re: Met welke type vliegtuigen gaat die dan vliegen???

Oorspronkelijk gepost door desp
OV??? ArkeFly vliegt een paar maanden en is redelijk een succesvolle maatschappij met de 767-vloot.


Nou redelijk wil ik niet zeggen als ze na 6 maanden al een schuld hebben opgebouwd van een slordige 20 miljoen dan denk ik dat Tui AG er toch echt volgend jaar hun handen er van af halen.

Greetz


Misschien kun/mag je je bron geven?
 
Ik kan mijn bron nog even niet vermelden maar dat komt snel genoeg.

Persbericht: de telegraaf, AD, internet van een paar maanden geleden.


Op dit moment kampen ze met een zwaar tekort aan cabinepersoneel maar kunnen gewoonweg geen nieuwpersoneel betalen zelfs de cursussen niet
er is net personeel aangenomen op freelance basis via skyjob omdat dat gewoonweg de goedkoopste manier is.

De toestellen zijn zeker niet vol dat is het nadeel van afhankelijk zijn van 1 toeroperator.

tevens denk ik dat als het hele exel aviation group niet zo groot was geworden met al die kleine maatschappijen er omheen en zich alleen had gespecialiceerd in hollandExel dan had die maatschappij nog steeds bestaan en DAN was het op dit moment wel een gezonde maatschappij.

maar tui\arkefly is gedoemd te mislukken (hetzelfde verhaal als dutchbird)

en niet te vergeten dat er nog steeds veel cabine naar de KLM gaan en bij arkefly denken ze dat dat wel mee valt maar wacht maar af rond december komt er een grote leegloop en die is groter dan de 80 personeelsleden die nu al weg zijn.
 
Ik denk dat Arke blij is wanneer een deel van het cabine personeel in de winter naar de KLM gaat, dan hoeven ze die niet door te betalen wanneer ze werkloos thuis zitten (ervan uit gaande dat dit het Dutchbird scenario is). ;)
 
dat is misschien wel zo alleen denk ik dat als je nieuw cabine personeel moet aannemen en een cursus geven meer geld kost.

en het personeel dat naar de KLM gaan komen zeker niet terug
 
Can't do the Impossible

Can't do the Impossible

Oorspronkelijk gepost door desp
tevens denk ik dat als het hele exel aviation group niet zo groot was geworden met al die kleine maatschappijen er omheen en zich alleen had gespecialiceerd in hollandExel dan had die maatschappij nog steeds bestaan en DAN was het op dit moment wel een gezonde maatschappij.

maar tui\arkefly is gedoemd te mislukken (hetzelfde verhaal als dutchbird)

There was never a business case for either Air Holland Charter or Holland Exel. You cannot make money operating an all 767 airline flying ICA (the fact both companies are gone is proof enough).

Unfortunately these companies succeeded in destroying the Dutch market by operating below cost.

ArkeFly is just another Air Holland/Holland Exel clone - very different than DutchBird.
 
Back
Top