Goed nieuws

Berven

New member
Boom Air, werk je toch bij MP? Zeg, maar de studie is bij MP begonnenn voor vervanging van Boeings 767's. Ik denk de studie een poos een tijd gaat duren voor dat MP beslist welke type vliegtuig de Boeing 767-300 zal vervangen. Minstens is het mogelijk dat MP ook zal kijken naar toestellen die op korte routes binnen Europa of Afrikaanse bestemmingen zal vliegen, als de leasecontracten van de Airbussen A320's niet worden verlengd. Het wordt wel een pittige strijd worden voor Airbus en Boeing om de order van Martinair voor zich te winnen. Maar die 767's worden over een paar jaren toch vervangen?

Het zal verbazingswekkend zijn dat MP ook wellicht in de toekomst ook Boeing 737-900ER of Airbus A321 aan zal schaffen om de vloot uit te breiden als de markt dat vraagt. Maar de chartermarkt is een harde bigbusiness geworden waar alle buitenlandse maatschappijen altijd poberen om een marktaandeel voor zich te winnen van een Nederlandse vakantieganger.

We zullen wel zien wat de toekomst voor MP zal brengen.
 
Ik werk nog niet bij een maatschappij, nog anderhalf jaar opleidingen en studeren! ;)

Wanneer lopen de contracten af van de 320's en is het al zeker dat de contracten niet verlengd gaan worden?

Wat ik gehoord heb tijdens de rondleiding in een 76 tijdens een A-check is dat ze maandag zijn begonnen aan de vervanging van deze kisten en het zal gaan om de 787 en de 350.
Ze hadden het ook over een geheel ander interieur, Business Class en andere types Pantry's.
 
Antwoord

Antwoord

Volgens mij hebben ze voor 3 jaar leasecontract afgsloten met SALE (uit Singapore) van 2 Airbussen 320's en éen airbus 320 is afkomstig van een andere lasemaatschappij. De contract t.b.v. lase van een Airbus 320 van een andere lasemaatschappij is onbekend hoe lang dat verloopt, volgens de bronnen is ook voor 3 jaar. Weet het niet zeker of dat geval is.

Na die laseduur heeft MP mogelijk ook kooprechten van dit kisten afdwongen, maar dat is niet echt zeker gesteld, ook weet ik hier niks van.
 
Back
Top