Search results

  1. Boeing747

    Boekenserie over de Nederlandse luchtvaart

    Op dit moment wordt in de Nederlandse luchtvaart het ene na het andere karakteristiek ogende vliegtuig uitgefaseerd. Het begon met de Fokker 50, daarna volgde de Fokker 100, vervolgens kwam de MD-11 aan de beurt, in oktober vliegt de Fokker 70 er voorgoed uit en de blauwe Boeing 747-400-vloot is...
  2. Boeing747

    Piloot Bob is de afwijzingen zat

    Piloot Bob Veen gooit het over een andere boeg om toch bij de grote luchtvaart in de cockpit te belanden. Hij heeft een sollicitatiefilmpje gemaakt om de aandacht te trekken van maatschappijen als Virgin en KLM. De Volkskrant besteedde er aandacht aan, Jeroen Visser sprak met hem. Enkele...
  3. Boeing747

    Behoud 1 PAX MD-11 voor de Nederlandse luchtvaarthistorie

    In het KLM-deel heb ik in het topic over de uitfasering van de MD-11 al eens gewezen op de petitie die is gestart voor het behoud van 1 PAX MD-11 voor de Nederlandse luchtvaarthistorie. Geen idee of deze actie daar genoeg opvalt, vandaar dat ik hier ook nog maar even een linkje plaats...
  4. Boeing747

    Airbus A340 van AF op losse schroeven

    De media berichtten dat een Airbus A340 van Air France na een grondige onderhoudsbeurt in China is vertrokken met circa 30 schroeven minder in de rechtervleugel. Dit werd 5 dagen later ontdekt in Boston, waarna het toestel een vliegverbod kreeg. Mecaniciens waren vergeten de schroeven terug te...
  5. Boeing747

    Opvolger Concorde op komst?

    Zou het dan toch gaan gebeuren, vanaf Parijs, Londen of wellicht zelfs Amsterdam in een supersonisch vliegtuig kunnen stappen en in drie uur tijd naar New York vliegen? De NASA heeft in ieder geval een afbeelding vrijgegeven van een vliegtuig dat in de toekomst met supersonische snelheden...
  6. Boeing747

    100 jaar Fokker

    Vandaag is de Spin teruggekeerd in Haarlem omdat rond deze tijd het moment verjaart waarop dit legendarische toestel zijn eerste rondvlucht maakte boven de Noord-Hollandse hoofdstad. Met veel precisiewerk is het vliegtuig opgesteld in de Grote Kerk (St. Bavokerk) aan de Grote Markt. Als kind heb...
  7. Boeing747

    Wereldwijd verzet tegen CO2 maatregel

    Bij alle economische malaise weer een punt dat voor een hoop ellende in de luchtvaart gaat zorgen, de CO2maatregel die Brussel op 01/01/12 wil gaan invoeren. Verschillende landen buiten Europa zijn al bezig met een tegenoffensief: Er zijn geen aanwijzingen dat Brussel de maatregel zou willen...
  8. Boeing747

    Uit het vliegtuig gezet

    Las ik laatst het bericht dat er iemand het vliegtuig uit moest omdat hij vanwege oponthoud zou hebben verzucht: "What the fuck is taking us so long", nu moest iemand het veld (pardon, de kist) ruimen omdat ie zo'n baggy jeans aan had die onderaan zijn kont hing. In (en buiten) de tram kom ik...
  9. Boeing747

    senioriteit

    Al meer dan eens zijn er hier op Airwork hartige woorden gewisseld wat betreft het item ‘senioriteit’. Tijd om er nu toch maar eens een apart topic aan te wijden. In het topic ‘Geef je pilotentopic een cijfer’ schreef 49015 ‘The only constant is change’. En ja, er is gaandeweg nogal wat...
  10. Boeing747

    Paris Air Show 2011

    Het is weer zo ver: http://www.paris-air-show.com/en Zijn er Airworkers die gaan? Is het een idee om met een groep samen te gaan? Zo ja, wie is daarvoor in? Afgelopen weekend kwam me ook nog een krant onder ogen waarin dagtochten worden aangeboden dd. 25 en 26/06 voor € 60,- en € 75,- pp...
  11. Boeing747

    Morpheus in de cockpit

    Terwijl ik hier behoorlijk zit te geeuwen boven het toetsenbord van mijn laptop denk ik zo maar dat niet alleen de Britse vliegers te kampen hebben met chronische vermoeidheid. Zal het gezien het feit dat er genoeg vliegers zijn die verlegen zitten om werk niet beter werken als er geen...
  12. Boeing747

    Noodlanding Boeing 737 na gat in romp

    Een 15 jaar oude Boeing 737-300 van Southwest Airlines heeft een noodlanding gemaakt in Arizona. De druk in het toestel was plotseling weggevallen nadat in de bovenzijde van de romp een gat van negentig centimeter was ontstaan. Volgens passagiers ontstond het gat plotseling met een luide knal...
  13. Boeing747

    Crashes en doodslag

    Opnieuw een nieuwe zoektocht naar de zwarte dozen van de verongelukte A 330-200 van Air France. Dat de ware toedracht van de crash boven water komt (hoe illustratief bij deze ramp) is van cruciaal belang nu zowel Airbus als Air France een voorlopige aanklacht voor doodslag aan de broek hebben...
  14. Boeing747

    Eervolle vermelding

    In onderstaande link las ik dat de piloten Abdul Salam Attia Abdali en Ali Omar van Khadafi de opdracht hadden gekregen om Benghazi te bombarderen. Ze weigerden echter het bevel uit te voeren. Het toestel waarin ze vlogen hebben ze derhalve laten crashen nadat ze zichzelf met hun schietstoel en...
  15. Boeing747

    Oude meuk

    Vandaag kwam ik toevallig op een spotterssite terecht en... kon mijn ogen niet geloven toen ik zag welk toestel bij hen in het lijntje genaamd 'Civiele (oude) meuk fototopic' in beeld is gebracht. Klik de onderstaande link aan, scrol naar beneden naar de inzending van HansW en :eek...
  16. Boeing747

    Emirates de nieuwe grote boze wolf?

    1 x raden hoe veel A 380’s er zijn besteld door Emirates. Negentig! En dat bovenop de 15 die ze al hebben rondvliegen. Bovendien beschikt de maatschappij over een grote vloot Triple 7’s: ze hebben er 84 in de lucht en 49 in bestelling. “Doel van deze ‘oorlogsvloot’ is het veroveren van de...
  17. Boeing747

    Geesten en vliegtuigonderdelen

    Van de week zag ik opnieuw de aflevering van Air Crash Investigation over de verongelukte Lockheed L-1011-1 Tristar van Eastern Air Lines. Vrijwel aan het eind van de uitzending was er een moment aandacht voor ‘the ghosts of flight 401’ , zie onderstaand fragment (bij 08.00)...
  18. Boeing747

    Gezagvoerder neemt ontslag na incident

    Een Airbus A 340 van Turkish Airlines liep op vliegveld Brussel averij op tijdens de landing. Flightlevel.be bericht: Verderop vermeldt het artikel dat de gezagvoerder van de vlucht in kwestie inmiddels vrijwillig zijn ontslag in heeft gediend. Dat roept bij mij toch enkele vragen op. Waarom...
  19. Boeing747

    Co wegbezuinigen

    Met de onzalige plannen van O'Leary in mijn achterhoofd om de co weg te willen bezuinigen, las ik het bericht dat de gezagvoerder van een toestel van Qatar Airways tijdens een vlucht is overleden. Je hebt er weinig voorstellingsvermogen voor nodig om te begrijpen dat het toestel is uitgeweken...
  20. Boeing747

    Piloot Dubai probeerde terug te keren

    Omdat het topic over het verongelukken van de vrachtjumbo is verhuisd naar de rubriek waarin enkel beroepsvliegers kunnen posten en ik toch enkele vragen heb naar aanleiding van deze luchtvaartramp open ik hier toch maar even een nieuw draadje. In een van de publicaties over de crash wordt...
Back
Top