Boeing747
New member
Omdat het topic over het verongelukken van de vrachtjumbo is verhuisd naar de rubriek waarin enkel beroepsvliegers kunnen posten en ik toch enkele vragen heb naar aanleiding van deze luchtvaartramp open ik hier toch maar even een nieuw draadje.
In een van de publicaties over de crash wordt vermeld dat de verkeersleiders in Dubai toestemming gaven om te landen maar dat de Boeing nog een rondje moest maken omdat hij te hoog aan kwam vliegen. En dat werd hem dus fataal.
Wat me nog veel meer blijft puzzelen dan waarom er bij een nog zo nieuw en volgens de berichten goed onderhouden toestel rook in de cockpit kan ontstaan, is waarom de 747 te hoog kwam aanvliegen.
Ooit maakte ik tijdens een chartervlucht mee dat de kist ook veel te hoog zat bij het aanvliegen op Kreta. Bij een eerdere nadering zat hij veel te laag. De vliegers prakten het vliegtuig de tweede keer toch op de baan. De kist zakte diep door zijn veren, bleef er zelfs in hangen. Diverse bagageluiken knalden open, sommige passagiers trakterend op een lawine van eigen of andermans handbagage.
Bepaald geen nette landing maar de kist, die nadien uren ter reparatie aan de grond heeft gestaan, was wel geland.
Ik veronderstel dat de UPS-crew te hoog heeft gezeten om een dergelijk harde landing te kunnen maken. Maar waarom zaten die jongens dan nog zo hoog? Eveneens sprake van een inschattingsfout en dat in dit geval onder penibele omstandigheden?
Nog meer gaan er vragen over mogelijke verschillen in klim- en daalhoeken gaan door mijn hoofd.
Heel goed mogelijk dat antwoorden hierop door de beroeps (jawel) ook niet veel meer kunnen inhouden dan speculaties, maar wellicht valt hierover door jullie toch iets zinnigs te zeggen.
Dank alvast voor de reacties!
Bronnen:
http://www.nu.nl/buitenland/2326971/piloot-dubai-probeerde-terug-keren.html
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=&id=36203
In een van de publicaties over de crash wordt vermeld dat de verkeersleiders in Dubai toestemming gaven om te landen maar dat de Boeing nog een rondje moest maken omdat hij te hoog aan kwam vliegen. En dat werd hem dus fataal.
Wat me nog veel meer blijft puzzelen dan waarom er bij een nog zo nieuw en volgens de berichten goed onderhouden toestel rook in de cockpit kan ontstaan, is waarom de 747 te hoog kwam aanvliegen.
Ooit maakte ik tijdens een chartervlucht mee dat de kist ook veel te hoog zat bij het aanvliegen op Kreta. Bij een eerdere nadering zat hij veel te laag. De vliegers prakten het vliegtuig de tweede keer toch op de baan. De kist zakte diep door zijn veren, bleef er zelfs in hangen. Diverse bagageluiken knalden open, sommige passagiers trakterend op een lawine van eigen of andermans handbagage.
Bepaald geen nette landing maar de kist, die nadien uren ter reparatie aan de grond heeft gestaan, was wel geland.
Ik veronderstel dat de UPS-crew te hoog heeft gezeten om een dergelijk harde landing te kunnen maken. Maar waarom zaten die jongens dan nog zo hoog? Eveneens sprake van een inschattingsfout en dat in dit geval onder penibele omstandigheden?
Nog meer gaan er vragen over mogelijke verschillen in klim- en daalhoeken gaan door mijn hoofd.
Heel goed mogelijk dat antwoorden hierop door de beroeps (jawel) ook niet veel meer kunnen inhouden dan speculaties, maar wellicht valt hierover door jullie toch iets zinnigs te zeggen.
Dank alvast voor de reacties!
Bronnen:
http://www.nu.nl/buitenland/2326971/piloot-dubai-probeerde-terug-keren.html
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/default.asp?cat=&id=36203