Boeing747
New member
1 x raden hoe veel A 380’s er zijn besteld door Emirates.
Negentig!
En dat bovenop de 15 die ze al hebben rondvliegen. Bovendien beschikt de maatschappij over een grote vloot Triple 7’s: ze hebben er 84 in de lucht en 49 in bestelling. “Doel van deze ‘oorlogsvloot’ is het veroveren van de intercontinentale markt”, bericht NRC-Handelsblad dd, 12/02/11. “Emirates is nu al de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld, gerekend naar aantal internationaal afgelegde kilometers, gevolgd door Air France, Lufthansa en British Airways. De Arabische maatschappij wil die positie verder uitbreiden, tot chagrijn van de Europese maatschappijen die de bui zien hangen. Emirates zal marktaandeel weghalen bij zijn Europese concurrenten, ondanks het feit dat veel rechtstreekse intercontinentale vluchten met Emirates niet mogelijk zijn.”
Max Smits, manager zuidelijk Afrika voor Air France-KLM, spreekt van ‘een grote bedreiging voor ons’.
Axel Simon, directeur voor Lufthansa in hetzelfde gebied: “De kracht van Emirates ligt in het feit dat het bedrijf ook vliegt naar bestemmingen in Afrika en Azië waar geen andere maatschappij naartoe wil. Emirates legt die wereld open.”
De luchtvervoerder ontkent het valse spel waar Karsten Benz van Lufthansa hen vanwege staatsteun van beticht .
Julien Manhes, marketing manager van de A 380 bij Airbus verwacht niet dat het concept van de Arabieren uiteindelijk niet zal gaan werken met alle nadelige gevolgen van dien wat betreft de 90 orders. “De lucht is straks van ons”, lacht hij bij de gedachte aan Boeing nu de 747-8 vooralsnog commercieel geen succes is.
In een van de kasten ligt bij mij de allereerste uitgave van het spel ‘Jumbojet’. Ik heb het in geen jaren meer gespeeld, maar heb het voor deze gelegenheid toch even tevoorschijn gehaald. Behalve met 747’s van KLM kan er gevlogen worden met 747’s van Air France, Alitalia, British Airways, Lufthansa en SAS.
Van deze maatschappijen zijn alleen Air France, British Airways en Lufthansa tot aankoop van het ‘vliegende flatgebouw’ overgegaan. Oké, Virgin en Air Austral ook. Al bij al is de Europese markt goed voor net even meer dan de helft van het aantal waar Emirates voor gaat.
Is de zorg van Max Smits terecht?
Wordt Emirates de nieuwe grote boze wolf die al die nationale trotsen binnen Europa zal gaan verorberen?
In Amerika lijkt de belangstelling voor de superjumbo niet groot. Zal de 747-8 het daar toch nog gaan worden?
Air Austral lijkt volgens het stuk in NRC-Handelsblad ook niet geheel realistisch wat betreft de toekomstige inzet van de twee door haar bestelde A380’s. Het bedrijf wil in elke luchtreus 840 stoelen plaatsen.
“Dat kan helemaal niet, de koffers passen er niet in”, schampert Thierry Paris, een piloot bij Air France die de megakist vliegt. “In ons toestel houden we nog tien procent bagageruimte over na het laden van de koffers. Met twee keer zo veel passagiers gaat dat dus niet lukken.”
Leuk lijkt het me niet, om in deze uitspatting van intensieve menshouderij te moeten reizen.
Tenzij je op een van de stoelen in de cockpit zit.
Negentig!
En dat bovenop de 15 die ze al hebben rondvliegen. Bovendien beschikt de maatschappij over een grote vloot Triple 7’s: ze hebben er 84 in de lucht en 49 in bestelling. “Doel van deze ‘oorlogsvloot’ is het veroveren van de intercontinentale markt”, bericht NRC-Handelsblad dd, 12/02/11. “Emirates is nu al de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld, gerekend naar aantal internationaal afgelegde kilometers, gevolgd door Air France, Lufthansa en British Airways. De Arabische maatschappij wil die positie verder uitbreiden, tot chagrijn van de Europese maatschappijen die de bui zien hangen. Emirates zal marktaandeel weghalen bij zijn Europese concurrenten, ondanks het feit dat veel rechtstreekse intercontinentale vluchten met Emirates niet mogelijk zijn.”
Max Smits, manager zuidelijk Afrika voor Air France-KLM, spreekt van ‘een grote bedreiging voor ons’.
Axel Simon, directeur voor Lufthansa in hetzelfde gebied: “De kracht van Emirates ligt in het feit dat het bedrijf ook vliegt naar bestemmingen in Afrika en Azië waar geen andere maatschappij naartoe wil. Emirates legt die wereld open.”
De luchtvervoerder ontkent het valse spel waar Karsten Benz van Lufthansa hen vanwege staatsteun van beticht .
Julien Manhes, marketing manager van de A 380 bij Airbus verwacht niet dat het concept van de Arabieren uiteindelijk niet zal gaan werken met alle nadelige gevolgen van dien wat betreft de 90 orders. “De lucht is straks van ons”, lacht hij bij de gedachte aan Boeing nu de 747-8 vooralsnog commercieel geen succes is.
In een van de kasten ligt bij mij de allereerste uitgave van het spel ‘Jumbojet’. Ik heb het in geen jaren meer gespeeld, maar heb het voor deze gelegenheid toch even tevoorschijn gehaald. Behalve met 747’s van KLM kan er gevlogen worden met 747’s van Air France, Alitalia, British Airways, Lufthansa en SAS.
Van deze maatschappijen zijn alleen Air France, British Airways en Lufthansa tot aankoop van het ‘vliegende flatgebouw’ overgegaan. Oké, Virgin en Air Austral ook. Al bij al is de Europese markt goed voor net even meer dan de helft van het aantal waar Emirates voor gaat.
Is de zorg van Max Smits terecht?
Wordt Emirates de nieuwe grote boze wolf die al die nationale trotsen binnen Europa zal gaan verorberen?
In Amerika lijkt de belangstelling voor de superjumbo niet groot. Zal de 747-8 het daar toch nog gaan worden?
Air Austral lijkt volgens het stuk in NRC-Handelsblad ook niet geheel realistisch wat betreft de toekomstige inzet van de twee door haar bestelde A380’s. Het bedrijf wil in elke luchtreus 840 stoelen plaatsen.
“Dat kan helemaal niet, de koffers passen er niet in”, schampert Thierry Paris, een piloot bij Air France die de megakist vliegt. “In ons toestel houden we nog tien procent bagageruimte over na het laden van de koffers. Met twee keer zo veel passagiers gaat dat dus niet lukken.”
Leuk lijkt het me niet, om in deze uitspatting van intensieve menshouderij te moeten reizen.
Tenzij je op een van de stoelen in de cockpit zit.