Behoud 1 PAX MD-11 voor de Nederlandse luchtvaarthistorie

Boeing747

New member
In het KLM-deel heb ik in het topic over de uitfasering van de MD-11 al eens gewezen op de petitie die is gestart voor het behoud van 1 PAX MD-11 voor de Nederlandse luchtvaarthistorie.
Geen idee of deze actie daar genoeg opvalt, vandaar dat ik hier ook nog maar even een linkje plaats.

www.petities24.com/behoud_1_md-11_voor_de_nederlandse_luchtvaarthistorie

Het zou geweldig zijn als na de Boeing 747-300 en de Fokker 100 ook één van deze karakteristieke kisten een plekje krijgt op Aviodrome. Als je dat ook vindt dan graag de petitie tekenen.

De geleasede machines zijn intussen allemaal uit de dienst genomen. De PH-KCC staat al enige tijd ingepakt op Oost, de KCF, KCG, KCH, KCI en KCK hebben in de periode 30/07/12 - 02/12/13 hun laatste vlucht gemaakt naar Victorville waar ze worden gesloopt.
Weet iemand hier bij wie de KLM deze kisten leasede?

Ralph Valkenier filmde het vertrek van de KCK. Ze vertrok waardig, met wingcondensation:
https://www.youtube.com/watch?v=6yXwPUylFgs
 
De geleasede machines zijn intussen allemaal uit de dienst genomen. De PH-KCC staat al enige tijd ingepakt op Oost, de KCF, KCG, KCH, KCI en KCK hebben in de periode 30/07/12 - 02/12/13 hun laatste vlucht gemaakt naar Victorville waar ze worden gesloopt.
Weet iemand hier bij wie de KLM deze kisten leasede?

Boeing 747,

Daar gaan we :)

Status KLM MD 11 vloot:

PH-KCA: In service, is geleased van WTC/ILFC, leasetermijn eindigt 30-09-2014
PH-KCB: In service, is in eigendom
PH-KCC: Stored at AMS 25-04-2013, is in eigendom (Staat nog wel in het NL register)
PH-KCD: In service, is in eigendom
PH-KCE: In service, is in eigendom
PH-KCF: Stored at VCV 29-11-2012, was in eigendom
PH-KZG: Stored at VCV 19-04-2013, was in eigendom
PH-KCH: Stored at VCV 31-07-2012, was in eigendom, scrapping in progress
PH-KCI: Stored in VCV 15-10-2012,was geleased van WTC/ILFC, scrapping in progress
PH-KCK: Stored at VCV 02-12-2013, is in eigendom (staat nog wel in het NL register)
 
Dank weer voor je info, B767-300ER :biertje:

Wie het zal betalen is zeker ook een issue, csaba, maar de eerste stap die de KLM verlangt is dat duidelijk is dat er voldoende belangstelling voor is om één zo'n kist te behouden.
Zowel de 747-300 als de F100 deed zij al eerder voor een symbolisch bedrag van € 1, - van de hand.
Probleem is natuurlijk dat de baan op Lelystad te kort is voor de MD-11 en dat zij dus over land en water zal moeten worden vervoerd, zoals destijds ook de 74. En ja, daar hangt ook een lief prijskaartje aan.
Er zijn wel de nodige mensen werkzaam in het vliegtuigonderhoud die met van alles willen helpen.
Ik zeg maar zo: Wie niet waagt wie niet wint en niet geschoten altijd mis. :biertje:
 
Ik denk dat je ook in je achterhoofd moet houden hoe het zit met de waarde van zon machine, en dan bedoel ik met name de waarde aan onderdelen. Het is geen geheim dat er van de M11 zowat geen onderdeel meer te krijgen is, terwijl er van de 747 nog onderdelen geproduceerd worden...
Oftewel, in "parts" is die MD11 wellicht veel meer waard als die 747 die nu in Lelystad staat
 
Ik begrijp je punt, B767-300 ER.
Naar ik heb begrepen staat KLM er in principe niet onwelwillend tegenover, maar ja, wat uiteindelijk de voorwaarden zullen zijn???
 
Doe dan die DC-8 maar :kerst:

Voor de aankoop voor een DC-8 stond ooit op Aviodrome een grote bus voor een financiële bijdrage. Geen idee hoe het daarmee zit: wie????

@ B767-300ER: weet jij de data al waarop de nog resterende KLM-elfjes geboekt staan voor hun laatste PAX-vlucht en zo ja waarheen én wanneer ze richting VCV vertrekken?
Dank alvast :biertje:
 
Ik kan niet zien wanneer welke M11 haar laatste vlucht maakt. De PHKCA zal haar laatste vlucht in augustus maken. De andere 3 in oktober 2014. De ferry's naar hoogstwaarschijnlijk VCV zullen dan eind november begin december 2014 plaatsvinden.

Op zaterdag 25 oktober 2014 vertrekken de laatste reguliere lijndiensten van de MD11 van KLM vanaf Amsterdam. Komen de 26e weer terug op Amsterdam.

Vertrek:
25-10 09.35 KL691 YYZ YYZ M11
25-10 15.25 KL671 YUL YUL M11

Aankomst:
26-10 06.45 KL692 YYZ YYZ M11
26-10 07.35 KL672 YUL YUL M11

All times local. Aan deze vluchten staan nog geen machines gekoppeld. Logisch. Duurt nog wel eventjes. Het komende jaat zijn de 4 11-jes nog grotendeels te bewonderen op AMS.
 
Naar verluidt hebben ze bij Aviodrome geen trek in de komst van een MD-11.
En de DC-8 (de ex-KLM-kist die in eigendom was van het failliete Britse MK Airlines) die men hoopte te behouden, is deze week ontmanteld. Door het faillissement destijds van Aviodrome was het project DC-8 al tot stilstand gekomen.

@B767-300ER: Dank weer voor je info. Zeer gewaardeerd :biertje:
 
@ B67-300ER

Ik klop maar weer even bij jou aan.
Vorige week stond de PH-KCC nog ingepakt op Oost: is zij verdwenen naar de werkplaats om te worden ontdaan van haar namen? Is er al iets bekend over de datum van haar vertrek naar VCV?
Vorige week kreeg zij gezelschap van de PH-KCB: staat zij stand by voor het geval dat een A330, triple seven of één van haar laatste zusters uitvalt of wacht haar ook nog enkel een vlucht naar VCV?
Dan zijn de PH-KCA, KCD en KCE nog actief voor de door jou aangekondigde drie vluchten per dag in de zomer.De KCA zal dan wel als eerste afvallen, gegeven het staatje dat je hier eerder postte.
Bij voorbaat dank voor je eventuele nieuwe info :biertje:

Overigens vond ik dit nog wel een mooie ode aan de PH-KCK:
http://www.youtube.com/watch?v=G6UBLJA7AVw

Grt B747
 
@ B67-300ER Ik klop maar weer even bij jou aan. Vorige week stond de PH-KCC nog ingepakt op Oost: is zij verdwenen naar de werkplaats om te worden ontdaan van haar namen? Is er al iets bekend over de datum van haar vertrek naar VCV? Vorige week kreeg zij gezelschap van de PH-KCB: staat zij stand by voor het geval dat een A330, triple seven of één van haar laatste zusters uitvalt of wacht haar ook nog enkel een vlucht naar VCV? Dan zijn de PH-KCA, KCD en KCE nog actief voor de door jou aangekondigde drie vluchten per dag in de zomer.De KCA zal dan wel als eerste afvallen, gegeven het staatje dat je hier eerder postte. Bij voorbaat dank voor je eventuele nieuwe info :biertje: Overigens vond ik dit nog wel een mooie ode aan de PH-KCK: http://www.youtube.com/watch?v=G6UBLJA7AVw Grt B747

KCB staat niet standby voor een A330,74 of triple. Dat kan ook niet want op de plaats van bestemming is er dan niemand om dat ding tijdig terug te vliegen (WRR)
De KCC stond dit weekeinde nog gewoon op Oost ingepakt en wel. Zal eens horen
 
YUL YYZ whole IATA summer season
LAX summerholidays only.

Final bestemmingen zie een paar posts hierboven....
 
Back
Top