Paris Air Show 2011

Boeing747

New member
Het is weer zo ver:

http://www.paris-air-show.com/en

2mwdwyw.jpg

308utdx.jpg


Zijn er Airworkers die gaan?
Is het een idee om met een groep samen te gaan? Zo ja, wie is daarvoor in?

Afgelopen weekend kwam me ook nog een krant onder ogen waarin dagtochten worden aangeboden dd. 25 en 26/06 voor € 60,- en € 75,- pp. (goedkoop tarief voor abonnees; max 4 personen per abonnee).
 
Ik heb ook ooit eens zo'n post gemaakt, maar daarin heeft volgens mij niemand gereageerd :p

Ik zit nog een beetje met school, mijn stage is dan net een week voorbij en ik weet niet wat school van mij wil. Ik heb al naar ticketprijzen gekeken op bij de KLM en die zagen er redelijk mals uit dus wie weet neem ik het vliegtuig =) (Zou natuurlijk wel het mooiste zijn)

Ik wacht 's even af!
 
Op zich een leuk idee, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het voor mij wel heel erg af zou hangen van wie er mee gaat. Verder zit je ook nog met wat andere praktische punten. Geen idee hoe vroeg de bus gaat, maar dat zal wel vroeg zijn, want parijs is toch snel een uur of zes met een touringcar.

Als de bus dan om zeg vier uur in de ochtend bij jou voor de deur staat, dan moet ik dus om twee uur mijn bed uit om op tijd bij jou in de buurt te zijn (er van uitgaande dat jij een uurtje toeren bij mij vandaan woont.) Kortom een dagtocht... best vroeg op. Nu kan je verder slapen in de bus, maar als er voldaan wordt aan voorwaarde 1 (gezellige mensen mee) dan komt er van slapen in de bus natuurlijk ook niets, omdat we dan over vliegen en vliegtuigen aan het bomen zijn...

*check agenda* Hmm, nee, wordt niets, waarschijnlijk moet ik met het buurmeisje op stap naar een westernwedstrijd. Omdat ik dan het voiture mag besturen op zondag, wil ik dan wel uitgerust zijn, dus ook zaterdag op en neer naar Parijs is geen goed plan.

(begrijp het niet verkeerd: een zeer leuk idee, maar toch wat haken en ogen...)
 
Gelukkig zijn er al meer reacties gekomen dan 0 :)
Ik wacht het maar even af en loopt het voorstel als gevolg van te veel haken en ogen uiteindelijk op niets uit, dan kan deze thread nog altijd worden gebruikt voor verslaglegging door en foto's van degenen die de show hebben bezocht :biertje:
 
Afgelopen weekend kwam me ook nog een krant onder ogen waarin dagtochten worden aangeboden dd. 25 en 26/06 voor € 60,- en € 75,- pp. (goedkoop tarief voor abonnees; max 4 personen per abonnee).

Neem aan dat een dagtocht gewoon met de bus is?
Zo'n dagtocht is wel een ideale manier om naar de airshow te gaan, geen gedoe met vervoer etc.
Nooit op een dergelijke airshow geweest, maar lijkt me heel leuk om te bezoeken!
 
Ik heb je een pm gestuurd, Foohke.

Ik las dit bericht toen ik dit weekend in EHV was, in een Brabantse krant dus. Opstappunten zijn allemaal in Brabant, tussen de 02.00 uur en 04.00 uur. Voordeel als je zoals ik onder de rook van Schiphol woont (Boeing Avenue, haha!) is dat je met de auto naar de laatste opstapplaats kunt gaan ;) Evt kunnen drie mensen met mij meerijden en desnoods in de voorgaande uurtjes bij mij thuis een tukkie doen.
 
Een bus is natuurlijk altijd behelpen - is het een Airbus dan maakt dat veel goed ;)

Dit is de site van Sabeh Tours waar zowel het Eindhovens als het Brabants Dagblad de tocht naar Parijs mee maken:
http://www.sabehtours.nl/onzetochte...s_dagblad_internationale_vliegshow_parijs.htm

Persoonlijk vind ik Utrecht niet zo'n handig opstappunt ivm parkeren. In EHV heb ik diverse contacten en naar ik heb begrepen is hier opstappen voor foohke ook een makkie.

Maar misschien zijn er Airworkers die ervaring hebben met het bezoeken van de Airshow op eigen gelegenheid???

Eventueel volgend weekend de knoop doorhakken en boeken?

Ik zag dat het 'zonnevliegtuig' zich ook laat zien in Parijs:
http://nos.nl/artikel/240304-zonnevliegtuig-geland-in-brussel.html

Ik pm je nog, stratofreighter :)
 
Leuk idee.

Ik heb een tijd geleden gekeken naar de Royal International Air Tattoo, (militaire airshow in Fairford, UK). Leek me leuk om met wat vrienden van me studie daarheen te gaan, maar niemand wou uiteindelijk, twee daagjes RIAT kost €200+ :(
 
Hey

Als ik de tijd had zou ik zeker gaan als ik u was!! Was er twee jaar geleden en het was echt een goede show + echte luchtvaart sfeer. Het enige jammere is dat je als general public toch niet zo heel dicht bij de vliegtuigen komt. Wel merkte ik aan de vele families die er rond liepen dat Frankrijk echt een luchtvaart gek land is!

Alleen de patrouille de france is al een reden om er naar toe te gaan!:)

Heb zelf helaas tentamenweek...
 
De balans opmakend zijn er (in ieder geval op dit moment) vier personen die wel belangstelling hebben om te gaan:
  1. Foohke
  2. Stratofreighter
  3. Steph
  4. Boeing747

Foohke geeft de voorkeur aan zondag 26/06.
Mij maakt het niet uit.
Hoe ligt dit voor de andere twee?

Stratofreighter brengt de mogelijkheid in om vanaf Utrecht te reizen. Foohke en ik vertrekken het liefst vanaf EHV. Welke voorkeur heb jij, Steph?
Hoe bezwaarlijk is Utrecht voor jou, Stratofreighter?

Wat betreft de kosten: via krantenabonnement € 60, - pp. (dan is het dus zeker opstappen in Brabant).

En het bericht van El Comandante lezend moeten we beslist gaan :)

En eh... zijn er nog meer liefhebbers?
 
Ik begrijp niet helemaal hoe dat met de tarieven zit.
Hoeveel betaal ik voor een gewoon toeristen kaartje?
Zijn er duurdere kaarten die meer te bieden hebben?

I'll be there =D
 
Lijkt mij ook erg leuk om te gaan, het kan net. Maar de 27'e beginnen de lessen en ik wil alle rust nemen.

Is er ergens nog een plekje over? (Voor iemand uit A'dam?) Zo ja, dan kan ik het nog overwegen, anders hoef ik er niet eens meer over na te denken : )
 
@ Firekiddo

Hieronder wat links die wellicht wat meer duidelijkheid wb de tarieven geven:
http://www.sabehtours.nl/onzetochten/dagtochten.htm
http://www.bbatours.nl/dagtochten/Parijs-Airshow/Parijs-Airshow/1471
http://www.4aviation.nl/programma2011/parijs.html
http://vliegtuigenfotos.webklik.nl/page/parisairshow

Het voorstel waar ik mee kwam is dus de goedkoopste mogelijkheid.

Hoeveel de entreegelden (los van de kosten van een busreis) bedragen? € 13,- per ticket.
Of er duurdere kaarten zijn die meer te bieden hebben? Er zijn mogelijkheden om er twee dagen van te maken en in een hotel te overnachten.

@ Lion on Wings
Als we in een groepje gaan kan je vanuit AMS met mij meerijden.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ernaar uit om in EHV op te stappen, ik heb daar diverse mogelijkheden om dichtbij de betreffende plek gratis mijn auto neer te zetten - in Utrecht is dat een compleet ander verhaal.

Maar de 27ste beginnen jouw lessen. Helemaal aan jou of een bezoek aan dit grandioze evenement jou tot rust brengt ;)

@ allen:
Mij maakt het niet uit of we op zaterdag of zondag gaan.
Foohke heeft af moeten haken, ook Stratofreighter heeft andere dingen te doen en Dteph worstelt met een soortgelijk dilemma als Lion on Wings.
Het lijstje bij # 12 is dus exit, finito, verleden tijd.

Wordt vervolgd, the show must go on :biertje:
 
@Boeing747

Thanks voor de info.
Ik schrik eventjes van de prijzen, want ik ga voor €25,- met een touringbus inclusief entree ernaartoe. Wellicht omdat het een studentenprijsje is.

Tot dan allemaal :)
 
Back
Top