Oude meuk

Boeing747

New member
Vandaag kwam ik toevallig op een spotterssite terecht en... kon mijn ogen niet geloven toen ik zag welk toestel bij hen in het lijntje genaamd 'Civiele (oude) meuk fototopic' in beeld is gebracht. Klik de onderstaande link aan, scrol naar beneden naar de inzending van HansW en :eek:

http://www.milspotters.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=3919&start=375

Maar misschien toch wel leuk om een thread met echte oude meuk te vullen? Ik denk hierbij aan zaken als - in mijn geval -

de brommer die ik ooit reed en opvoerde (75 km p/u haalde ik ermee; is geheel tegen mijn zin door de politie gesloopt):

Puch%20VS50.JPG


mijn eerste auto:

ts


en een paar inmiddels zeer bejaarde kisten waar ik ook al weer even geleden in heb gereisd:

aviation_traders_atl98_carvair.jpg

209%20LN-KLN%20SAS%20LBG%208-68%20Web.jpg

RA-85640%20-%20TUPOLEV%20154M%20(AEROFLOT%20DON).jpg



Wie volgt?
 
Tomos 4TL? Kan me herinneren dat er bij mijn ouders eentje in nieuwstaat in de garage staat! :) Zelf Honda C310 gereden!
 
tomos%204l.jpg


De Tomos 4L is net weer ff andere koek. Je kunt zien dat het motorblok dat eronder hangt er anders uitziet. Was niet zo'n best blok. Het frame van een Tomos was weer beter dan van de Puch. Reden - als ik dan toch in details treed - dat dat scheurijzer van mij bestond uit een Tomosframe met voor de rest allemaal Puch-onderdelen. Reden dat ik altijd liefkozend sprak over mijn 'Tompuch'.
Het achterlicht op de afgebeelde foto had ik er ook op gesleuteld. Die zaten van oorsprong alleen op de Zündapp. Dat was vooral bijzonder omdat in die tijd van leven een Puch en Tomos cultmerk waren van liefhebbers van beatmuziek, de Zündapp en Kreidler Florett waren vooral populair bij vetkuiven. Ik kickte erop om die lui eruit te rijden, te meer omdat hun buikschuivers doorgaans heel snel waren.

Op die C310 bleven je knietjes wel droog :biertje:

honda%20gerestaureerd3.jpg
 
Affirm. Die ik had, had een langere buddy seat en zoals in het Gooi te doen gebruikelijk was, beschikte de brommer over een spaakstuur. Daarnaast was het enige wat herinnerde aan een CD50 een grijze kap voor gereedschap. De SS50 had een zwarte kap. O ja er zat natuurlijk wel een lage uitlaat op. Een hoge was not done. En het was een viertakt wat ook niet onbelangrijk was!

Mijn voorganger had alleen de toerenbegrenzer vastgezet en dus iets van 60-70 denk ik. Wat een tof ding was het. Eigenlijk leuker dan de Aprilia Havana die ik nu heb.

Mijn eerste spelcomputer, waarop je kon tennissen, voetballen en schieten. Niet echt! Het was pré Atari met van die cassettes. Die was echt gaaf.

Later had ik een Sinclair Spectrum met een cassetterecorder als harddisk. Ja kids zo ging dat vroeger! ;)
 
De ZX Spectrum !
Sweet memories, die heb ik ook gehad. Rubber toetsjes, regelnummer BASIC en inderdaad software op casettebandjes. Moet hem nog ergens hebben liggen. Krijg nu best zin om het ding te zoeken en te kijken of hij het nog doet.

Brommer heb ik nooit gehad. mijn ouders vonden dat te gevaarlijk. Als ik van een brommer afzag mocht ik gaan zweefvliegen, nou die keuze was snel gemaakt.
 
wat dacht je van de ZX81

kon zelfs een vliegsimulator programmatje opdraaien (als je 16K :grijns: geheugen had) en 10 minuten wachten om het van bandje te krijgen. Resultaat... een paar zwarte blokken als runway en instrumenten waarbij je heel wat fantasie moet hebben
 
Cassettebandjes... Nee, nog ouder, mijn allereerste bezit:

TK19L.jpg


Daar nam ik iedere donderdagmiddag de in mijn ogen (en vooral oren!) beste nummers uit de Top 40 mee op. En wat baalde ik dan omdat die DJ er almaar zowel aan het begin als aan het eind doorheen kletste.

Een geheugen had dit beste apparaat niet, maar heugen kan ik het me nog zeer goed!

Ben benieuwd wat er nog allemaal bij jullie van zolder komt :)
Laat vooral horen LHU of de handel nog werkt :yeehaa:

En ja, een hoge uitlaat dat kon echt niet. Op mijn Tompuch had ik een expansieuitlaat, maakte een heeeeel blij geluidje.
 
Ik heb de Spectrum nog liggen, met software en al. Ik kocht destijds tijdschriften met basic die je kon inkloppen. Heb ooit een flight combat sim gemaakt. Tape was niet goed, computer uit. Een hele middag werk weg ....

Over donderdagen gesproken, wat te denken van de Soul Show en later And the beat goes on op zondagochtend. Heb denk ik nog 30 atbgo & 100 soul show tapes liggen. Binnenkort maar eens overzetten op de pc.

Heb nog een Carrera racebaan liggen en een Fleischman trein. Jullie hebben al door dat ik geen makkelijke jeugd heb gehad. Ik moest toen al keuzes maken...

Ten Cate Windsurfer!

O ja het ging over oude meuk ..... :)
 
De vroege jaren '80 met commodore 64 met tapedeck, latrr met 5,25 inch floppie.

Summergames en Frogger...say no more

De latere jaren '80 was de Honda-kakkertijd voor ons..
Breed stuur, hoge vering, minimaal 70cc met 20mm carb, hoge uitlaat die eigenlijk geen uitlaat was maar gewoon een holle pijp om dat fantastische viertakt geluid optimaal te laten horen.
En dan lekker het Gooi onveilig maken met je pothelmpje, Donovan gaten-jeans en lang haar.

Klein addendum: Honda CD50 was niet de voorloper van de SS, maar een parallel.
Heb SS, CD, C en CY gereden en gesleuteld.
De C310 was voorloper van de C50.
De C320 was de vader van de CD50.
Beiden waren met handschakeling en (jaja) trappers (!). De latere versie met t voetje.
We hebben nog steeds een C320 in onderdelen staan en 2 originele CY50.

Grappig om dr aan terug te denken, krijg met de jaren steeds meer respect voor het geduld van mn ouders ;-)
 
Weer wat geleerd! Hardliners hadden meen ik een Belgische nokkenas. Was niet zo'n sleutelaar. Geen talent voor en dus ging mijn brommer naar Rietveld. Zo heette de Honda docter meen ik.

Potje met skibril!

Luisterde net hier naar: http://www.youtube.com/watch?v=xcN-kA2k9Io. Deze ken je deze vast nog wel! Wat een genante vertoning maar wel een Italo klassieker.

Manic Miner en een spel met een astronaut. Had ook Chequered flag en een spel waarmee je tanks van een brug moet schieten. En niet te vergeten Galaxians. Heb eens een karatespel gekocht. Dat betekende meteen -10 credits bij mijn vriendinnetje. Zij vond dat voor nurds en niet veel later ... ach laat maar :)

Voor een impressie van de graphics: http://www.oldgamesclub.com/lang/en-us/2010/09/21/international-karate-spectrum/ incl video.

Je moest trappers hebben anders was het geen bromFIETS! Ben ooit met een gat in de uitlaat in Laren van de weg geplukt. Ik mocht een week later de reparaties/aanpassingen laten zien en dat was dat. Toen was de politie je beste vriend!

Onassis, Wel eens in de kraan geweest neem ik aan?
Zijn er airworkers die wel eens naar Het bonte paard gaan?
 
Last edited:
De vroege jaren '80 met commodore 64 met tapedeck, latrr met 5,25 inch floppie.

Summergames en Frogger...say no more



Jaaaaa! Als ik er aan terugdenk dan krijg ik al last van mijn pols! En wat dacht je van het spel Aztec, heeft destijds heel wat tijd opgeslokt!

De Commodore64 was overigens al een hele verbetering t.o.v. de Videopac G7000. Maar goed, het Turtles spel was ongenaakbaar! :)
 
Folberts! Dat was Leertouwer in Soest voor uw betere HiHaHonda brommerwerk..(geen sluikreclame hoor)..dat was altijd een hele operatie bij iemand achterop met een tas vol overmaatse zuigers en cylinders..heb ook nog een blauwe maandag Dax gereden..spuitbusje erover en snel weer van de hand gedaan.

Honda-dag..had je ook natuurlijk vanaf Galgewaard...

Ja de Kraan natuurlijk, maar hing meer in Zeist/Utrecht rond..
Maar tegenwoordig een dagje ouder dus word direct gearresteerd als ik met dat jonge spul ga rondhangen ;-)

Ik ben nog wel van plan de zooi binnenkort weer uit het vet te halen voor nostalgisch boodschappen doen.
 
Ja Leertouwer was de man. Daar ging je naar toe voor al je opvoerspulletjes en onderdelen staat mij bij. Een buurmeisje had een DAX van ik meen 70cc meegenomen uit Saoedie Arabie. Levengevaarlijk als je het concept van semi automaat niet doorhebt. De eerste rit was bij mij een onbedoelde wheelie!

Voor het huis, tuin en keukenwerk bezocht ik voornoemde firma in Bussum. De man moet volgens mij alleen van mij al rijk zijn geworden.

Ik kan me vaag een Honda dag herinneren in Maartensdijk. Ik miste ze meestal om dan maandag naar alle stoere verhalen te moeten luisteren.

Ach L'Etoile en de Colonel. In de Colonel kwam ik niet zo vaak. Ik heb in L'Etoile jassen opgehangen in het weekend.
Resultaat: Op school dacht men dat ik drugs gebruikte vanwege de wallen onder mijn ogen. Een prima bijbaantje en je zag perfect welke chica's binnenkwamen. Daarnaast had je ook een cafe La Dada geloof ik. Zeist was een leuke plaats om uit te gaan. Althans vroeger! Maar toen was alle sowieso beter ;)

De Kraan bestaat nog maar ik waag me er niet meer aan.

Ben benieuwd als je machine weer rijdt!
 
Uit de prehistorie der computers is er een duidelijk hoogtepunt. Aangekondigd in de volgende commercial, die slechts een keer, tijdens de Super Bowl werd getoond. De commercial werd gezien als een van de beste commercials ooit:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HhsWzJo2sN4[/youtube]

Te zien op het grote scherm: IBM, afgebeeld als Big Brother, uit het boek 1984 van George Orwell. Kosten van deze reclame? $900.000 in 1984-dollars.
 
Last edited:
De ouwe van me is na z'n MP tijd een accountancy kantoor gestart en ik ging met hem mee naar het Holliday Inn in Utrecht waar Commodore een display had:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64

M'n moeder vond het niks (hoop geld en je kan het toch ook gewoon het doorschrijfsysteem gebruiken hahaha), hij vond het geweldig!:yeehaa:

Nog vaak zeebootje gedaan, spelletje van ongeveer 10 kb geloof ik...
 
De Commodore 64: wat een rampgebied :passed:

In die tijd van leven was ik bezig met mijn eerste manuscript: paste er niet op.
Ik ben het in dezen dus helemaal eens met je moeder, J.R.

tulip%2Bcomputer.jpg


Zie hier mijn eerste pc, een Tulip. Een absoluut gebruiksonvriendelijk weerspannig boxje, dat ik gebruikte als een soort veredelde typemachine.

Overigens zie ik bij alle nieuwsbeelden over de toestand in Libië geregeld weer de Peugeot 504 verschijnen. Heb ik ook nog een tijd met veel plezier in gereden. Fantastische stoelen zaten er ook in. Een monteur had er zelfs een aantal bij hem thuis staan in plaats van gewoon meubilair.
Vermeldenswaardig is voorts de asbak die erin zat: dusdanig groot dat er de peuken van wel drie pakjes sigaretten moeiteloos in gingen. Ellendig was wel dat soms de boel ging smeulen bij het willen doven van de zoveelste sigaret: stinken!!! Roken is allang mijn feestje niet meer, dus om die reden geen verlangen meer naar die legendarische 504:

peugeot-504-2-0-litre-1972-apk-t-m-02-2012-78834049.html.jpg
 
Back
Top