Airbus A340 van AF op losse schroeven

Boeing747

New member
De media berichtten dat een Airbus A340 van Air France na een grondige onderhoudsbeurt in China is vertrokken met circa 30 schroeven minder in de rechtervleugel. Dit werd 5 dagen later ontdekt in Boston, waarna het toestel een vliegverbod kreeg. Mecaniciens waren vergeten de schroeven terug te plaatsen.

Volgens een woordvoerder van AF is de veiligheid op geen enkel moment in het geding geweest.

Ik vond deze reactie wel geinig:

Ach bij een Ikea-kastje hou je ook altijd schroefjes over en die blijven ook jaren staan zonder in te storten.
 
Het was volgens mij ook alleen maar de fairing dus daar komen sowieso niet zulke enorme krachten op te staan.
 
Voorbeelden genoeg. Alle onderdelen van P&W motoren zijn "gemerkt", je zou eens moeten weten hoeveel illegale "ghost" parts er circuleren (Azië maar ook wereldwijd).
 
Last edited:
Wing to Body Fairing

Wing to Body Fairing

Het was volgens mij ook alleen maar de fairing dus daar komen sowieso niet zulke enorme krachten op te staan.

My understanding is that it was the wing to body fairing. This piece serves an aerodynamic purpose not a structural one. The newspaper article is misleading.
 
Well what would happen if the fairing detached during flight and struck the tail.
Probably still wouldn't lead to a crash but oh my the repair costs $$
 
Back
Top