Boekenserie over de Nederlandse luchtvaart

Boeing747

New member
Op dit moment wordt in de Nederlandse luchtvaart het ene na het andere karakteristiek ogende vliegtuig uitgefaseerd. Het begon met de Fokker 50, daarna volgde de Fokker 100, vervolgens kwam de MD-11 aan de beurt, in oktober vliegt de Fokker 70 er voorgoed uit en de blauwe Boeing 747-400-vloot is eind dit jaar ook al vrijwel gehalveerd.

Zeker de uitfasering van de MD-11 had een grote impact. Voor mensen die op deze driepitter bij Martinair vlogen vooral een buitengewoon pijnlijke omdat het gepaard ging met het baanverlies van velen. Het betekende ook het einde van de langdurige relaties van zowel Martinair als KLM met Douglas: de rode maatschappij vloog 56 jaar met Douglas-machines, de blauwe maatschappij 80 jaar.
Beide maatschappijen brachten boeken op de markt die een schitterende combinatie vormen van foto’s en verhalen vanuit diverse disciplines over hun ervaringen met die imponerende driemotorige jet. Ook is er uitgebreid aandacht voor de voorgangers van de MD-11.
Drie motoren, dus drie boeken (geintje :D). Voor alle boeken realiseerde Valentin Ocheda de vormgeving en Lieneke Koornstra de eindredactie. In geval van het rode boek was George de Waard de hoofdredacteur, in geval van de beide blauwe boeken Charley Valette. Voor luchtvaartliefhebbers en zeker voor fans van de MD-11 is deze serie echt een must vanwege de bijzondere vormgeving, het prachtige beeldmateriaal en de unieke verhalen.

Voor juli 2017 loopt er een speciale actie bij een bestelling van het rode MD-11-boek Aviation Legend Martinair MD-11: je krijgt er gratis een 4 G USB-stick bij cadeau.
http://aviationlegends.nl/product/boek-martinair-md-11-aviation-legend/
In geval van bestelling van beide blauwe MD-11-boeken, te weten Farewell MD-11 en End of Flightplan geldt er een korting:
http://www.md-11.nl/winkel/

Met de uitfasering van de Fokker 70 verdwijnt het laatste vliegtuig van Nederlandse makelij uit de vloot van de Nederlandse luchtvaart. Het houdt tevens het einde in van de 97-jarige geschiedenis van KLM met Fokker.
Ook in dit boek weer bijdragen van allerlei direct betrokkenen vergezeld van uniek fotomateriaal. De focus is hier vooral gericht op de Fokker 70, 100 en 50, maar ook is er weer volop aandacht voor de voorouders van deze toestellen.
Qua vorm en lay-out past het boek uitstekend in de serie over de MD-11. Niet geheel verwonderlijk want ook in dit geval is Charley Valette de hoofdredacteur en realiseert Valentin Ocheda de vormgeving en Lieneke Koornstra de eindredactie.

Naar verwachting verschijnt Dutch at Heart in oktober 2017. Degenen die tot de bestellers van de eerste 1000 boeken behoren, wacht bovendien een speciale maar nog geheime verrassing.
http://fokker-70.nl/product/boek-dutch-at-heart/
 
Op bijgaande link een contactmogelijkheid met de uitgever van het boek Aviation Legends Martinair MD-11, zodat je ze met verwijzing naar de in mijn vorige bericht vermelde link kunt berichten dat er iets is misgegaan, B767-300ER:
http://aviationlegends.nl/contact/
Waar gewerkt wordt... worden wel eens fouten gemaakt. :biertje:
 
Hi Boeing 767-300ER

Al geruime tijd lees ik mee op dit forum. Maar ik was nooit lid. Ik wil nu toch reageren op jouw antwoorden hier. Zeker omdat je nergens op in gaat en op andere plekken wel schrijft.
Ik vind de posts van enkele mensen hier erg interessant. Bijvoorbeeld die van jou en ook van Boeing 747. Ik volg ze met interesse.
Maar ik vind de manier waarop je hier nu reageert, dat je dat niet waardig doet. Ik heb geen idee wie je op deze manier naar beneden wilt halen. Je doet jezelf zo te kort.

Jij was ook aan boord van de laatste vluchten van de MD-11. Dus bofte je want een heleboel fans die ook mee wilden konden niet mee. Zij hadden net als jij en ik ook het boek Farewell MD-11 al gekocht. Wij behoorden tot de gelukkigen om het boek ook nog eens te krijgen tijdens de vlucht. Jij vond dat maar niets. Je had al een boek en daarvoor betaald. Je wilde je geld daarvoor terug.

Ik begrijp uit jouw bericht dat je de USB stick niet had gekregen en ook dat een boek niet goed was. Als ik iets besteld heb dat niet goed is neem ik contact op met de leverancier. Ik heb alles in goede staat ontvangen. Als er dan gevraagd wordt wat je eraan hebt gedaan reageer je niet. Maar ik zie wel dat je hier klaagt. En dat je ergens anders intussen op een ander boek wel hebt gereageerd. Dat vind ik vreemd.

Ik vind de boeken prachtig. Ook dat boek waar je wel op hebt gereageerd.

Ik ga hier verder niet eindeloos over discussiëren. Ik heb gezegd wat ik ervan vind.

Beste groeten
 
Even een update… Op 29 oktober a.s. kunnen mensen die het boek Dutch at Heart hebben besteld het tijdens een signeersessie ophalen bij Wings in de Oude Toren op Schiphol-Oost. Niet alleen de makers van het boek zijn van de partij om de boeken te signeren, ook een aantal van de mensen van het ontwikkelteam van de laatste generatie Fokkers. Mogelijk schuiven er zelfs nog meer voor het boek geïnterviewde mensen bij aan de signeertafel.
Iedereen die het boek vòòr 29 oktober bestelt krijgt sowieso hierbij een munt cadeau, die gemaakt is van de romp van de PH-KZT. In geval B767-300ER dit boek heeft besteld zal er vast wel weer gedoe van komen, "maja, is niet anders" :blabla:

Het boek End of Flightplan is inmiddels uitverkocht. Zowel van het boek Farewell MD-11 als van het boek Martinair MD-11 Aviation Legend zijn nog slechts enkele exemplaren voorradig.

Het 'rode' boek is afgelopen zomer positief gerecenseerd door Up in the Sky:
https://www.upinthesky.nl/2017/07/26/recensie-martinair-md-11-aviation-legend-4/
 
Back
Top