Search results

  1. V1Rotate

    Totalen en Bijzonderheden 2023 ✈️🎅🎄🎇

    Hallo beste Forumleden 🤩, Het jaar is bijna om, dus is het weer tijd voor het traditionele draadje, Totalen en Bijzonderheden. Ik heb een niet al te overdreven jaar gehad, maar wel weer een aantal nieuwe bestemmingen aangedaan. O.a. Birmingham Alabama, Bahrain, nog wat hier en daar in Afrika >...
  2. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden 2022 ✈️???

    Hallo allemaal, Het is natuurlijk weer de tijd van het jaar, en traditionelerwijze de laatste jaren start ik altijd het draadje van totalen en bijzonderheden ?✈️. Ten eerste wens ik jullie allemaal hele fijne feestdagen en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar. Ook wens ik iedereen vele...
  3. V1Rotate

    Totalen en Bijzonderheden 2021

    Hallo AW Community, We zitten weer tegen het einde van het jaar en en DUS is het weer de traditie dat er weer een nieuw draadje opgestart wordt voor de totalen en bijzonderheden. Helaas heeft C19 velen van ons getroffen. In het Prive vliegen alswel in de commerciele luchtvaart. Desalnietemin...
  4. V1Rotate

    Totals en bijzonderheden 2020

    Hallo Forumleden, Het einde van dit rampzalige jaar komt in zicht en helaas nog geen einde in zicht van de huidige situatie. Desalnietemin dan toch maar eens kijken wat een ieder zo gedaan heeft dit jaar. In mijn geval: - 155 Uur Actual op B737-300 - 4 Uur sim LPC - 0 Go Arounds Begin 2020...
  5. V1Rotate

    PBN Initial waar?

    Goeie dag, Ik heb een vraagje. PBN Theorie heb ik afgerond via mijn huidige werkgever. Mijn brevet is Litouws. Litouwse CAA erkend dit certificaat van mijn theorie. Dit betekend dat ik nog een PBN Training en Skilltest moet doen. Ik had initieel georganiseerd om dat op een C172 te doen met...
  6. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden 2019 ✈

    Hallo allen, We komen weer richting het einde van het jaar 2019. Vandaar weer een nieuw draadje voor de totalen en bijzonderheden. Mijn totalen: B737 300 en 400 -455 uur waarvan 270 vanuit Warschau En 185 vanuit Kaapverdie Bijzonderheden. - Master caution rejected take off. Niets spannends...
  7. V1Rotate

    Assessment Blue Bird Cargo

    Hallo allemaal, Binnenkort heb ik waarschijnlijk assessment voor Blue Bird Cargo. Zijn er hier toevallig mensen die kunnen vertellen wat er precies te verwachten valt? Ik wil namelijk uiteraard zo goed mogelijk voorbereid zijn. Bij voorbaat dank :biertje:
  8. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden 2018 :rt: :airforce: :kerst:

    Hallo allen. Het einde van het jaar is in zicht. Het is weer tijd voor de totalen en bijzonderheden. De banenmarkt was duidelijk beter dan voorgaande jaren. Velen in mijn omgeving vonden hun eerste job. Velen wisselde van job. Zelf heb ik ook eindelijk mn plek gevonden in de cockpit van een...
  9. V1Rotate

    Oproep aan Airworker Lima Lima

    Hallo Lima Lima, Ik heb geprobeerd jou te contacten via berichten en er lijkt iets niet goed te gaan. Kun jij mij evt je e mail adres toesturen zodat ik je direct kan contacten? Ik heb zelfs via Diana geprobeerd in contact met jou te komen. Ze heeft jou een mail gestuurd, maar je e mail adres...
  10. V1Rotate

    Waar B737 Jaarlijkse Sim Check? Plus op zoek naar Partner

    Hallo, Mijn B737 rating is geldig tot 12 December maar wil mijn verlenging eind Oktober doen vanwege request OFF dagen die ik dan heb. Ik woon in Stuttgart maar kan best naar NL Belgie of ergens anders in Duitsland rijden. Ik ken wel een paar ATO's maar als mensen goede ervaringen hebben met...
  11. V1Rotate

    Assessment West Atlantic

    Hallo allemaal, Ik mag binnenkort waarschijnlijk voorbij komen bij West Atlantic als B737 Rated FO. Kan iemand mij wellicht vertellen uit ervaring wat er zoal aan zit te komen zodat ik mij gericht kan voorbereiden? Zou mooi zijn om van deze iets betere periode in luchtvaart gebruik te maken...
  12. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden :kerst:

    Zo mensen. Het jaar is bijna om en we kunnen weer eens een balans opmaken ;) . Langzamerhand lijkt er toch een goede beweging in de markt gaande waar ook Low Houred Pilots aan een baan komen. En voor de ervaren piloten lijkt er ook verbetering. Situatie bij mij: Morgen 12.12.2016 heb ik mijn...
  13. V1Rotate

    Fly Dubai FZ-981 crash

    Hallo, Ik weet dat er paar bij die club vliegen. Weet iemand of die hierbij betrokken zijn? Uiteraard vreselijk dat dit is gebeurd. Sterkte aan nabestaanden. 62 levens :( . So far on AvHarald http://avherald.com/h?article=495997e2&opt=1
  14. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden 2015 :kerst: :biertje:

    Zo dames en heren, Het jaar 2015 komt tot zijn eind. Vandaag is het alweer 1 december 2015. Wie ziet het er bij jullie uit? Wat hebben we allemaal beleefd? Eerste baan / Nieuwe Rating / Nieuwe Werkgever ? Mijn totalen: - DIEP DROEVIG 1 uurtje om mijn SEP te revalideren. - Verder nog op de...
  15. V1Rotate

    Klapstoelen config, meer pax, hoe met MTOW?

    Hallo mensen, Ik las het artikel over klapstoel config in 737's en 320's. Hierdoor ongeveer 30 meer pax. Ik ben dan ook benieuwd hoe dat dat uitwerkt op MTOW. Uitgaande van zeg 80 Kilo per pax x 30 is 2.4T extra. Dan nog baggage erbij. Kan iemand mij dit uitleggen...
  16. V1Rotate

    Totalen en bijzonderheden 2014 :yehaa: :kerst:

    Dames en Heren, Het is weer zover. Het einde van 2014 is in zicht. Wat hebben we allemaal meegemaakt tijdens onze uren in de lucht? - Nieuwe typeratings? - Nieuwe banen? Ben reuze benieuwd. Mijn totalen: Cessna 172 Lycomming 3 en 3 Continental. SEP VFR: 6 uur, waarvan 3 tijdens...
  17. V1Rotate

    Alpen vliegen

    Hallo mensen. Binnenkort woon ik waarschijnlijk in Stuttgart. Nu wil het zo zijn dat ik meerdere toekomstige collega's hebben die wel oren hebben naar uitstapjes met vliegtuig van daaruit naar Oostenrijk, Zwitserland , Frankrijk. En dus wil ik wel eens een kistje huren. Een 172 of 182. Nu...
  18. V1Rotate

    ILA Berlin 2014

    Hallo Airworkers :D . Nog mensen hier die naar ILA in Berlijn gaan dit weekend? Ik zit er al vanwege training, maar was benieuwd of er meer Airworkers heen gaan dit weekend. Schijnt een mooi evenement te zijn. En entree prijzen zijn reasonable. http://www.ila-berlin.de/ila2014/home/index.cfm...
  19. V1Rotate

    Aviation Russian taal boeken ? Russian RT boeken?

    Hallo allemaal, Ik heb een aanbod om wellicht aan de slag te gaan als FO bij een Airline in 1 van de CIS landen. Echter het wordt wel verwacht dat je enigsinds Russisch kan spreken. Niet vloeiend maar conversational, want die gasten daar spreken heel beperkt Engels. Nu ga ik dat opvangen door...
  20. V1Rotate

    DLR test fail LH group, en dan DLR voor NON LH Group Airline?

    Hallo dames en heren. Ik had een discussie met iemand over de DLR test. Het kwam erop neer dat het onduidelijk was of je het maar 1 keer in je leven mocht doen. Die andere persoon zei dat wanneer je DLR failed tijdens LH Group selectie, dat je wel DLR nog een keer kunt doen voor een NON LH...
Back
Top