Totalen en bijzonderheden 2014 :yehaa: :kerst:

V1Rotate

Well-known member
Dames en Heren,

Het is weer zover. Het einde van 2014 is in zicht. Wat hebben we allemaal meegemaakt tijdens onze uren in de lucht?
- Nieuwe typeratings?
- Nieuwe banen? Ben reuze benieuwd.

Mijn totalen:
Cessna 172 Lycomming 3 en 3 Continental.
SEP VFR: 6 uur, waarvan 3 tijdens bergtraining. Vriendin was ook mee en heb haar
ten huwelijk gevraagd t.h.v. St. Johann op ongeveer 5000ft.
Ze zei zowaar TAIP > JA nadat ik haar in het Litouws gevraagd had,
aangezien ze Litouwse is.

Tecnam P2006T
MEP VFR: 1 uur als training en voorbereiding op jaarlijkse validation van MEP.

MEP Profch:1,5 uur . Incl. IR validation.

Totaal actual:8,5 uur. >>> Is niet veel, maja meer zat er helaas niet in.

Dan helaas geen baan als piloot gevonden, maar aangenomen als Flight Attendant in Duitsland. Hele leuke ervaring, maar hoop uiteindelijk op een baan voorin bij deze club. Tot die tijd geniet ik van elk moment in de lucht :) . Ben in ieder geval dankbaar dat ik deze kans gekregen heb om deze ervaring op te doen.

Fijne Feestdagen en een heel mooi gezond nieuwjaar met vele happy landings. :kerst: .
 
Last edited:
Exact 873:29 blokuren en 493 vluchten sinds 1 JAN, de maand is nog niet voorbij. Een hoop keer uitgeweken vanwege ILS U/S en slecht weer hier. Mijn baan opgezegd per maart volgend jaar, ga naar het verre oosten. Al in al een hoop gedoe met de selectie en een moeilijke beslissing vanwege het feit dat ik nu mijn upgrade laat lopen (zou begin volgend jaar de cursus in), maar op de lange termijn financieel een heel stuk beter voor mij. Dan maar nog een tijdje rechts.

Vliegend hoogtepunt moet zijn een sightseeing tour in de fjorden van noorwegen op een visual in Aalesund. Doen wel vaker leuke visuals maar deze ging nergens meer over. Ik ga noorwegen echt missen als ik hier weg ben. Dieptepunt het drainen van twee vliegtuigen met de baas en wat mensen van handling, midden in de nacht, op een verlaten apron van het ijskoude bydgoszc (of hoe je het ook schrijft) na een dienst van weet ik veel hoe veel uur.


Fijne kerst iedereen!
 
Last edited:
Exact 873:29 blokuren en 493 vluchten sinds 1 JAN, de maand is nog niet voorbij. Een hoop keer uitgeweken vanwege ILS U/S en slecht weer hier. Mijn baan opgezegd per maart volgend jaar, ga naar het verre oosten. Al in al een hoop gedoe met de selectie en een moeilijke beslissing vanwege het feit dat ik nu mijn upgrade laat lopen (zou begin volgend jaar de cursus in), maar op de lange termijn financieel een heel stuk beter voor mij. Dan maar nog een tijdje rechts. Fijne kerst iedereen!

Ja ILS schijnt niet altijd fijn te werken op GDN en vaak slecht weer. Dicht tegen limieten aan.

Ik wens jou een mooi nieuwjaar met vele happy landings bij je nieuwe werkgever. :rt:.
 
Met nog 1 rotatie te gaan (+/- 20 uur) kom ik uit op de volgende totalen tot dusver.

578:48 uur in 88 sectoren
waarvan:
53:28 uur 787
525:20 uur 767

57:15 uur in de simulator doorgebracht

Nieuwe typerating 787 gehaald, hierdoor ook behoorlijk wat maanden niet gevlogen wegens trainings drukte, en simulator/groundschool.

Al met al een redelijk rustig jaar vergeleken met de vorige 2 jaren (850+ uur)

Specials
- ongepland nachtje geslapen in Izmir
- JFK aan me lijstje toegevoegd
- NRT aan me lijstje toegevoegd

Iedereen de beste wensen, en meer of juist minder vlieguren in 2015!
 
Blokuren: 666:15 uur (nog circa 20 te gaan deze maand)
Duty uren: 1294:18 uur
Sectoren: 402
Sim: 8 uur
SEP: 13 uur inclusief 1 uur SEP trainingsvlucht

Go-around: 3
Diversion: 1
Delay: teveel om op te noemen (in Italië houden ze nogal van staken)
Medical: 1
Disruptive pax: 2
Technical failures: 2 (Green hydraulic loss en gear not downlocked (was opgelost na recycle)).

Hoogte punt van 2014: Transfer naar AMS base vanaf Maart 2015 :yeehaa:
Diepte punt van 2014: Bijna 40% paycut om thuis te kunnen zijn vanaf Maart :wegkwijt:

Fijne feestdagen en alle goeds voor 2015 iedereen!
 
Nieuwe bedrijf, daarom kleine 2 maanden conversie en wachten op security clearances. Kerstvakantie is al begonnen, dus meer wordt het niet!

Totaal: 577:55
Geen go-arounds, twee medicals maar niets fataals (all-inclusives zijn levensgevaarlijk! :biertje:
Langste vlucht: Luxor - Hannover met straf tegenwindje: 5:25 blocktijd
Leukste vlucht: Sharm El-Sheik - Hurghada, zonder A/P en F/D, op 't handje, helaas maar 0:25

Houd blauw boven in 2015 allemaal!
 
Last edited:
Begonnen bij mijn eerste werkgever in augustus! Ruim 400 uur op de 737 gevlogen. 1x Go around. Verder vooral een hoop geleerd en veel plezier gehad. Ik kijk uit naar volgend jaar!

Fijne feestdagen allen!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G700-U10 met Tapatalk
 
Vlieguren: 389 uur B777-200/300
Sim Instructie: 314 uur B777
Totaal 2014 : 703 uur

Hoogtepunt 2014: Gelukkig een hoop maar voornamelijk; namens bedrijf richting Seattle voor acceptance & delivery flight nieuwe B777-300, een vlucht verplicht naast Doutzen Kroes zitten, paar leuke passagiers als Afrojack, Timoty Dalton en Cliff Richard.

Dieptepunt 2014: Nieuwe DTA NL-UK is dit jaar ingegaan...

Fijne feestdagen maar vooral in goede gezondheid.
 
Blokuren : 550 ongeveer, met nog 35 te gaan (als scheduling er niet meer weghaalt voor nieuwe trainingen.

Go arounds; 6.(unreliable atis/atc in Berau. Nu nog extra een grote rode maatschappij die op het laatste moment besloot toch niet immediate t/o te doen na line up) waardoor vaak verkeerd weer beeld. Goede oefeningen though.
Diversion: 1 (Wx)

Verder ontiegelijk veel standby dagen (vorige maand 16!!!) Nog nooit zo vaak released voor vakantie/weekendje weg etc door crew control omdat er toch 6 man standby stond voor 3 vluchten (6x FO welteverstaan). Wel hele mooie vakantietrips gemaakt

Hoogtepunt is toch wel ATPL binnengehaald afgelopen zomer. Ondanks de gemiddeld 30-40 uur vliegen per maand op de shorthaul.

Dieptepunt is de recente royal screw over van een (nu niet meer) aanstaande werkgever..

Verder alvast het beste voor volgend jaar. Ik zit in ieder geval eind januari 3 weken in australie/tasmanie.
 
Last edited:
Erg rustig jaar gehad maar wel met een nieuwe rating op de A380. Hierdoor ook 1 dag kort van 8 maanden zonder te vliegen omdat de levering van de kist steeds werd vertraagd..

A330: 143:00uur
A380: 70:35uur met nog 2 vluchten naar BKK te gaan waardoor er nog iets van 28uur bij zou komen.

Totaal dus ongeveer: 240uur in 2014.

Bijzonderheden: 1 G/A op mijn laatste A330 sector ivm windshear in Berlin.
 
Totaal aantal blokuren: 577 met nog zo'n 20 te gaan
1134 duty hours
179 sectoren
90 landingen
2x G/A
1x Wx diversion

Hoogtepunt: Eerste baan in de luchtvaart!
Dieptepunt: Weggepoetst door het hoogtepunt.

Fijne feestdagen in goede gezondheid toegewenst aan allen!
 
Het is mijn drukste jaar ooit.
En dat terwijl ik ook nog een aantal weken thuis heb gezeten ivm een ongevalletje en dus tijdelijk geen medical meer had.

720 uur
1 uitwijk
hoop technical gedoe met delays
hoop nieuwe co-piloten zien komen en gaan.
 
Voor mij een relatief rustig vliegjaar:

Totaal: 607 uren
178 Sectoren met 89 landingen
0 GA/0 Diversions

1 Company verandering, Ryanair naar Norwegian (wat een verademing)
3 Base changes: NRN-LPA-LGW

Voor de rest weinig bijzonderheden. Wel vandaag gehoord dat ik in het nieuwe jaar weer de sim in mag als TRI, happy days..
 
PPL gehaald dit jaar! Verschillende nieuwe types uitgeprobeerd en lekker rondgevlogen met vrienden/familie/collega's.

Nog steeds geen eigen kist gekocht, hopelijk kom ik volgend jaar wat leuks tegen.
 
Heb het weer rustig aan gedaan qua vliegen:

Totaal uren: 306:06
In 272 vluchten 139 landingen gemaakt
Geen uitwijken of go arounds dit jaar

Kortste vlucht AMS BRU 0:31 block
Langste vlucht AES AMS 2:22 block
 
Wat minder dan vorig jaar, 42 uur SEP TD
RPL om laten zetten naar LAPL
Hoogtepunt: Fly-in op Marville, met vele NVAV vrienden waaronder Ko Stuik
Dieptepunt: De dag erna toen bleek dat Ko op Marville verongelukt was
 
Gefeliciteerd met nieuwe banen of nieuwe functies binnen het bedrijf. :) .
 
Last edited:
Heel rustig jaar. 44.3 uur links 747-400/8F

Alleen Januarie gewerkt, begin Februarie serieus auto ongeval gehad, eentje met 140KM van achter binnen gehad terwijl ik stil stond, dus stoppen met texten:)

Vandaag mn medical weer terug na lange revalidatie etc..
volgend jaar weer knallen.
 
Back
Top