Aviation Russian taal boeken ? Russian RT boeken?

V1Rotate

Well-known member
Hallo allemaal,

Ik heb een aanbod om wellicht aan de slag te gaan als FO bij een Airline in 1 van de CIS landen. Echter het wordt wel verwacht dat je enigsinds Russisch kan spreken. Niet vloeiend maar conversational, want die gasten daar spreken heel beperkt Engels. Nu ga ik dat opvangen door op Russische les te gaan, maar dan het volgende.

Het zou handig zijn als ik ook wat Russische RT kan leren. Aangezien zoals eerder gezegd het niveau Engels om te huilen is in die landen.

Bij voorbaat dank.

Mvg,

V1
 
Voor boeken heb ik geen idee. Ken wel nog een oud pc spel ( IL2 sturmovik) waar echte RT in zat van de WO2.

Verder wees voorzichtig in die landen. Vaak is niet alleen de RT om te huilen (heb er vanuit Estland vaak naar naartoe gevlogen) Maar ook het onderhoud etc is bar en bar slecht.

Om Russisch te leren. Petje af, voor niveau met normaal gesprek ben je rustig 1 a 2 jaar bezig ( mijn vriendin is russisch van origine, en spreekt vloeiend) Ik snap na bijna 2 jaar nogsteeds de ballen van die taal. Op losse worden na is er geen touw aan vast te knopen. Meer omdat ze voor alles meer dan 10 woorden hebben.

Heel veel succes maar wees bij deze gewaarschuwd !
 
Voor boeken heb ik geen idee. Ken wel nog een oud pc spel ( IL2 sturmovik) waar echte RT in zat van de WO2.

Verder wees voorzichtig in die landen. Vaak is niet alleen de RT om te huilen (heb er vanuit Estland vaak naar naartoe gevlogen) Maar ook het onderhoud etc is bar en bar slecht.

Om Russisch te leren. Petje af, voor niveau met normaal gesprek ben je rustig 1 a 2 jaar bezig ( mijn vriendin is russisch van origine, en spreekt vloeiend) Ik snap na bijna 2 jaar nogsteeds de ballen van die taal. Op losse worden na is er geen touw aan vast te knopen. Meer omdat ze voor alles meer dan 10 woorden hebben.

Heel veel succes maar wees bij deze gewaarschuwd !

Hi JAA,

Dank voor je tip. Ja dat spel heb ik toevallig. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.
De 737's van deze airline waar ik het over heb worden onderhouden in Litouwen bij FLtechnics. Dus dat zit wel goed. Heb zelf eens daar in de hangaar mogen kijken tijdens soort van field trip.

Ja mijn vriendin spreekt ook heel goed Russisch, dus ik ga daar ook mee oefenen.
In ieder geval Alfabet kan ik nu wel aardig. En woordjes en tellen, maar zinnen en checklist moet uiteraard in Russisch aldaar.
 
Dat zal dan alleen de C check en hoger onderhoud zijn. Het lijnonderhoud en corrective maintenance zal wel op de home-base (moeten) gebeuren...dat is waar doorgaans de grootste gaten zitten; gaan zitten wroeten in een system dat tijdens de C check wel goed was.
 
Dat zal dan alleen de C check en hoger onderhoud zijn. Het lijnonderhoud en corrective maintenance zal wel op de home-base (moeten) gebeuren...dat is waar doorgaans de grootste gaten zitten; gaan zitten wroeten in een system dat tijdens de C check wel goed was.

Zou zomaar kunnen. Durf ik je niet met volledige zekerheid kunnen zeggen.
 
Ik kan je niet helpen, maar wel gaaf ! :biertje:

Ja het is wel een uitdaging. Mijn school onderhield al een goed contact, omdat hun vliegers bij mijn school getraind worden voor hun TR en LPC en een tweedejaars Integrated student zijn vader is daar CEO. Dus vandaar dat ze proberen mij daar aan een baan te helpen. En je vliegt er op de lijn behoorlijk wat uren. Vooral tegen de max aan, dus dat betekend ook dat ik snel waardevolle jet uren kan schrijven.
En veel keus heb je tegenwoordig niet, dus ik ben reuze dankbaar als ik daar kan vliegen. Alles is beter dan thuiszitten. Nu heb ik wel een hele goede baan vanaf februari, maar uiteindelijk wil ik toch echt vliegen.
 
Ik hoop beslist dat het je lukt en dat het geheel aan je verwachtingen zal voldoen.
Geen slecht begin in het nieuwe jaar ! :biertje: (nog maar een biertje, want drinken kunnen ze daar wel haha)
 
Ik hoop beslist dat het je lukt en dat het geheel aan je verwachtingen zal voldoen.
Geen slecht begin in het nieuwe jaar ! :biertje: (nog maar een biertje, want drinken kunnen ze daar wel haha)

Haha. Dat zeker. Vooral drink and fly :p. Haha. Ik hoop ind. dat het allemaal doorgaat . Heb er wel zin an :D . Wil dolgraag vliegen. Vandaag ergens in 737 Sim gevlogen. Mn approach was nog vrij strak, na 4 maanden niet meer gevlogen te hebben . :biertje: .

Zat in klas van 5, waarvan 3 al een baan hebben. Hoop nummer 4 te worden.
 
Een Europeaan in Rusland of daaromtrent. Daar is al eens een mooi topic over geweest. Als je dat lukt, zet je op je CV: no task too hard, I will succeed! Respect en succes (ben trouwens niet jaloers, lijkt me een mooie ervaring maar een zwaar leven)
 
Een Europeaan in Rusland of daaromtrent. Daar is al eens een mooi topic over geweest. Als je dat lukt, zet je op je CV: no task too hard, I will succeed! Respect en succes (ben trouwens niet jaloers, lijkt me een mooie ervaring maar een zwaar leven)

Dank je JC. Ik weet inderdaad van een avonturier dat hij barre tijden beleefde en nu al enige tijd bij Aeroflot vliegt. Was mooi geschreven. Ik zal dat eens gaan zoeken.

Ik kijk ook wel uit naar die uitdaging. :biertje: . Je moet toch ergens uren maken. :D .
 
Top om te horen V1Rotate!

Mag ik vragen hoe je de welbekende Russische wetgeving omzeilt? Naar mij weten mogen er alleen mensen met een russiche nationaliteit daar vliegen?

Las laatst een artikel dat er per jaar rond de 1000 piloten van school afkomen maar ze er jaarlijks rond de 2100 nodig hebben...:stapelge:
 
Top om te horen V1Rotate!

Mag ik vragen hoe je de welbekende Russische wetgeving omzeilt? Naar mij weten mogen er alleen mensen met een russiche nationaliteit daar vliegen?

Las laatst een artikel dat er per jaar rond de 1000 piloten van school afkomen maar ze er jaarlijks rond de 2100 nodig hebben...:stapelge:

Hi Slash,

Ik ga ook niet werken in Rusland zelf, maar een van omringende landen als het allemaal lukt. En daar kon ik dus via contact van school dan wel werken. Maar is normaal gesproken vrij kansloos om daar een baan te krijgen als je er niet vandaan komt. Dus ik hoop echt dat het door mag gaan. Dat zou vrij rap zijn na afstuderen .
 
V1Rotate,

Ik heb (een hele tijd geleden) vier semesters Russisch achter de kiezen en heb goede ervaring met de boeken/CDs Nachalo 1 en 2. Daarmee was ik destijds vrij snel conversational-plus. Ze zijn verkrijgbaar via Amazon, maar helaas voor zover ik weet alleen in het Engels.
 
V1Rotate,

Ik heb (een hele tijd geleden) vier semesters Russisch achter de kiezen en heb goede ervaring met de boeken/CDs Nachalo 1 en 2. Daarmee was ik destijds vrij snel conversational-plus. Ze zijn verkrijgbaar via Amazon, maar helaas voor zover ik weet alleen in het Engels.

@ JD. Dank je wel voor de link. Ik dacht in eerste instantie dat in Rusland zelf eerst alleen Foreign captains aangenomen zouden worden, maar hieruit blijkt dat zelfs voor FO al snel de deur open gaat.

@ CA. Dank je wel. Ik ga die ook even checken. Moet immers goede afwegingen doen, want het moet op redelijk korte termijn gebeuren allemaal. Nu heb ik Prisma Zelfstudie met Audio CD.
 
Er is en nieuwe wet aangenomen in Rusland waarmee de duty tijd opgerekt kan worden naar 14 uur. Daarbij kunnen ongeacht de lengte van de vlucht, alle dag vluchten met 2 vliegers worden uitgevoerd. Als voorbeeld een vlucht van Moskou naar Tokyo, als ze voor 11 uur sochtends vertrekken is het een "dagvlucht" (in rusland dan) maar qua tijdzones komen ze de volgende ochtend pas in Tokyo aan (vlucht van 9+ uur ). Maar mag dus zonder relief pilot uitgevoerd worden. Het is dus wachten op crashes due to fatique. Dit is een artikel van een russische vlieger. Het is echter volledig in het russisch. Mijn vriendin kwam dit tegen. Ik zal haar vragen de link nog aan me te sturen.
 
Er is en nieuwe wet aangenomen in Rusland waarmee de duty tijd opgerekt kan worden naar 14 uur. Daarbij kunnen ongeacht de lengte van de vlucht, alle dag vluchten met 2 vliegers worden uitgevoerd. Als voorbeeld een vlucht van Moskou naar Tokyo, als ze voor 11 uur sochtends vertrekken is het een "dagvlucht" (in rusland dan) maar qua tijdzones komen ze de volgende ochtend pas in Tokyo aan (vlucht van 9+ uur ). Maar mag dus zonder relief pilot uitgevoerd worden. Het is dus wachten op crashes due to fatique. Dit is een artikel van een russische vlieger. Het is echter volledig in het russisch. Mijn vriendin kwam dit tegen. Ik zal haar vragen de link nog aan me te sturen.

Ja graag. Die link zie ik dan graag tegemoed. Russisch lezen kon ik al binnen 2 uurtjes, maar weet alleen nog niet helemaal wat er precies staat, maar ben nu ontzettend druk met Russisch leren. Gaat opzich best lekker.

Even terugkomend op D checks etc.
Dit kan gewoon ook gedaan worden op afstand. Dit hoeft niet op homebase te zijn.
Mijn vader was voorheen GWK bij KLM. En die maakte juist winst voornamelijk door andere clubs die deze checks bij KLM lieten doen.

Dus zoals gezegd, de 73's van de club waar ik mogelijk ga vliegen worden gedaan bij FLTecnics in Vilnius.
 
Back
Top