Totalen en bijzonderheden :kerst:

V1Rotate

Well-known member
Zo mensen. Het jaar is bijna om en we kunnen weer eens een balans opmaken ;) .

Langzamerhand lijkt er toch een goede beweging in de markt gaande waar ook Low Houred Pilots aan een baan komen.
En voor de ervaren piloten lijkt er ook verbetering.

Situatie bij mij:
Morgen 12.12.2016 heb ik mijn Skill Test voor B737 rating.
Echter doe ik nu Self Sponsored Type Rating Course 737-300/900 incl. Base Training. Aangezien ik geen Line Training doe is het maar de vraag of mijn rating mij iets gaat brengen, maar goed dat is ten tweede.
Maar goed ik vond dat ik maar eens wat moest doen en besloot om een SSTR te doen.

Elk jaar 1000 eu uitgeven voor MEP IR checkride had ik niet zoveel zin meer in.
Dan houd ik liever mijn rating geldig en probeer op die manier aan een baan in RHS te komen.
Ook een JOC zag ik niet zo het nut van in dus daarom rating.

Anyway uren dit jaar:
- 1 uur MEP IR Checkride gedaan afgelopen Februari.
- 40 Uur FFS Level D B737. 36 uur Classic sim en 4 uur NG vanwege difference course waardoor ik dus dan rated ben voor 300/900.
Tijdens de training natuurlijk alle crap toegeworpen gekregen. Flame outs, Pilot incapacitated, Hyd fails etc. Was zeer interessant en heb veel geleerd.
Zoals gezegd is het maar de vraag of het mij iets gaat brengen maar goed verder een geweldige ervaring.

Ik wens jullie allemaal een vrolijke kerst en gelukkig nieuwjaar met vele happy landings in 2017.

Diegene die opzoek zijn naar eerste break in carriere wens ik heel veel succes naar het vinden van een baan in RHS.

Vliegende groeten,

V1 :biertje::kerst:
 
Mager GA jaartje, 32 uurtjes. Motorwissel uitgevoerd, dat kost wat tijd

Beste wensen en een veilig 2017 gewenst!
 
Met dit jaar nog een kleine 50 uur en wat vakantiedagen te gaan:

- Januari/februari typerating A330 gedaan
- 495 uur A330
- 4u B737 rating verlengen (je weet nooit!)
- 1x go-around (zicht onder minimum)
- 1x RTO
- langste vlucht: 12:55 HKT - CGN
- kortste vlucht : 0:55 CGN - SXF
 
Slechts 26:30 dit jaar (tot nu toe). Dure uurtjes dus. Veel pech met het weer gehad.

Bijzondere momenten waren er wel. Ongeplande ontmoetingen en onverwachte bestemmingen. Bij dat laatste moet ik altijd aan de grote zeilillustrator en zeilverhalenverteller Peyton denken, die ooit schreef dat niets hoefde en je ook gewoon daarheen kon gaan waar het weer wel gunstig is.
 
Komt niet veel meer bij dit jaar waarschijnlijk.

SEP: 128:06
SET: 48:05

C152 12:15
C172 61:35
C172 02:30 (Diesel)
C72R 01:20
C206 08:50
C07T 48:05
PA18 00:30
P28A 07:40
PA38 03:10
RALL 02:40
SYMP 27:36

Para's droppen: 59:25
Langste vlucht: EHHO-EKSN (325nm)
Meest gevlogen op 1 dag: 07:30 (EHHO-EKSN-EHHO)


Alvast fijne feestdagen!
 
Last edited:
Een kleine 800 uur dit jaar, allemaal CRJ. Ongeveer 200 uur op de 1000 en de rest op de 900 (met zo'n 10 uur op de 700) Veel van de EU gezien deze zomer.

Grootste stap was toch wel het verhuizen van Indonesia naar Estland (wat een zooi accumuleer je in 3 jaar tijd). Nu wel erg blij met de overstap, begin januari Linecheck op links en sinds 2 weken een klein wondertje erbij.

Al met al was 2016 toch een geweldig jaar!!

Fijne feestdagen en een heel gelukkig 2017
 
Een kleine 800 uur dit jaar, allemaal CRJ. Ongeveer 200 uur op de 1000 en de rest op de 900 (met zo'n 10 uur op de 700) Veel van de EU gezien deze zomer.

Grootste stap was toch wel het verhuizen van Indonesia naar Estland (wat een zooi accumuleer je in 3 jaar tijd). Nu wel erg blij met de overstap, begin januari Linecheck op links en sinds 2 weken een klein wondertje erbij.

Al met al was 2016 toch een geweldig jaar!!

Fijne feestdagen en een heel gelukkig 2017

Congratz met de kleine en succes met je Linecheck m8 ;) .
 
Kom hier niet bepaald vaak maar ik doe ook maar eens mee.

112h twin-turboprop (JS31/32)

Vrij lange pauze wegens opstappen bij werkgever
Nieuwe werkgever, switch naar jets, dankzij total hours gelukkig met een bond ipv SSTR

56h CL65 sim
206h CL65 actual (CRJ700/900, vrij gelijke verdeling)
1x go around, geen contact op CAT1 minima

Komt nog een uurtje of 25 bij deze maand. Mag niet klagen dit jaar. Vooral blij met enigzins stabiliteit voor een paar jaar, en om voorlopig van turboprops af te zijn :grijns:.
 
Afgelopen februari/maart een A320 type rating gedaan en begonnen bij een nieuwe werkgever.

Met nog 25 uur te gaan zal ik uit komen op 565 uur op de A320.
Langste vlucht: LEBL-DGAA 5:59h
Korste vlucht: LEPA-LEBL: 00:43h
1 Go around.

Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen en een happy 2017:biertje:
 
Druk maar toch ook een mooi jaar geweest. Base transfer naar Italie en vind het wel best onder de Italiaanse zon.

Met nog paar vluchten te gaan zal het uitkomen op ongeveer 730 uur op de 319/320.
2 Go arounds. Veel gelachen, veel geleerd maar vooral in de lente en zomer keihard gewerkt.

Fijne dagen allemaal!
 
Met nog twee vliegdagen te gaan ergens rond de 640-650 uur 737 300/400 waarvan ongeveer 80% op de -400 vanuit Miami.


Langste vlucht rond de 4.5 uur en kortste vlucht rond de 20 minuten.

1 go-around door windshear alert in IMC in zware regen rond DH RWY19R Tampa
1 bird hit in de flare op Havana
1 cabin altitude warning
1 gear handle stuck
1 autopilot disconnect in zware turbulentie
1 TCAS RA onder de bezielende leiding van Miami TRACON
1 minimum fuel
1 keer radar display CRT doorgebrand ( ja we roken het )
1 passagier eruit geknikkert
1 kist leeggehaald met 6 man politie met lange wapens in de brug
1 slaande ruzie met een Lead FA ( dat verhaal krijgt nog een staartje)
1 collega kwijt door een "random" drug en alcohol test ( krijgt ook nog een staartje)

Ja ik ben FO..........:D
 
Klinkt zeker niet saai bij jouw werkgever Europe-American! :yeehaa:

Hier niet meer dan 250h op Piper Cheyenne en Cessna Citation 551.
Dit jaar voor het eerst Vietnam, en ook mooie tijden in Saoedi-Arabië en andere landen gehad.

Weinig bijzonderheden dit jaar:
- autopilot hardover :eek: op ILS in IMC

Wens iedereen een happy 2017 met mooie vluchten!
 
Weer een vrij rustig jaartje voor mij. :)

427:30 concordino

bijzonderheden
-ATPL gehaald :yeehaa:
-1 dronken en irritante passagier tijdens het boarden eruit geknikkerd
-1 return to base vanwege weer op bestemming en alternates onder minima
-1 return to base vanwege technical (kan er ook 2 zijn geweest mmmh)
-geen go-arounds, zover ik mij kan herinneren tenminste
-1e birdstrike van mijn leven afgelopen week! :eek: hopelijk ook de laatste

Fijne feestdagen mensen. :593:
 
Een prima, maar druk, jaar:

Met nog een trip naar RKSI te gaan kom ik uit op ongeveer 830 uur A380 waarvan ongeveer 500 uur in de linkerstoel sinds begin dit jaar.

Langste vlucht: KSFO 15h35m
Kortste vlucht: OKBK 1h54m

16 ULR vluchten, dus een uur of 120 in de bunk gelegen gok ik
Meest aangevlogen bestemming: 19x naar EHAM

2x een medical PAN, vaak issues op lange vluchten met pax......

Een paar technische issues gehad maar verder geen diversions, go-arounds of wat dan ook.

Op naar een rustig 2017.....
 
Eerste multi crew, multi turbine job: Medevac captain op king air 200 in het noorden van Canada.

In de 3 maand dat ik dit doe verschillende missed approaches dankzij de combinatie van hoge minima, schaarse meteorapporten en "the government pays to try anyway". Meer gravel runways dan asfalt runways en meer nachturen dan daguren.

Dit jaar ook de eigenaar van een Pitts S1S geworden, kwestie van het "leuke vliegen" niet te verleren.

In totaal ongeveer 500 uur gelogd.
 
Fijn topic, naast het doorlezen van de interessante belevenissen realiseer ik mij ook weer dat ik nog mijn logboek moet bijwerken. Zo uit het hoofd:

- Dit jaar de nodige contactminuten gehad op onderzeeboten;
- Eerste deklanding op een carrier;
- De laatste landing van het jaar op de limieten van de ILS. Voor jullie dagelijkse kost, voor ons altijd weer gaaf, omdat we 99% van de tijd VFR vliegen;
- Begonnen met (modulair) studeren in London (Air Transport Management).

Succes in 2017!
 
Geen minuut gevlogen, maar toch was 2016 een speciaal jaar: Selectieproces voor opleiding tot ATC'er met succes doorlopen! :rt:
 
419 uur E145 in 344 vluchten
22 uur sim E145 & E190

Langste vlucht: LPL - BCN 2:10
Kortste vlucht: ACH - FDH 0:20
 
Gefeliciteerd aan allen met een nieuwe of eerste baan!

Weer een druk jaartje gehad:

815:32 uur B787
20:00 uur sim B787

47 take offs en landings
133 sectoren
99 vliegdagen

3x actual autoland
1x training autoland

Happy landings en een goed 2017!
 
Back
Top