V1Rotate
Well-known member
Zo mensen. Het jaar is bijna om en we kunnen weer eens een balans opmaken .
Langzamerhand lijkt er toch een goede beweging in de markt gaande waar ook Low Houred Pilots aan een baan komen.
En voor de ervaren piloten lijkt er ook verbetering.
Situatie bij mij:
Morgen 12.12.2016 heb ik mijn Skill Test voor B737 rating.
Echter doe ik nu Self Sponsored Type Rating Course 737-300/900 incl. Base Training. Aangezien ik geen Line Training doe is het maar de vraag of mijn rating mij iets gaat brengen, maar goed dat is ten tweede.
Maar goed ik vond dat ik maar eens wat moest doen en besloot om een SSTR te doen.
Elk jaar 1000 eu uitgeven voor MEP IR checkride had ik niet zoveel zin meer in.
Dan houd ik liever mijn rating geldig en probeer op die manier aan een baan in RHS te komen.
Ook een JOC zag ik niet zo het nut van in dus daarom rating.
Anyway uren dit jaar:
- 1 uur MEP IR Checkride gedaan afgelopen Februari.
- 40 Uur FFS Level D B737. 36 uur Classic sim en 4 uur NG vanwege difference course waardoor ik dus dan rated ben voor 300/900.
Tijdens de training natuurlijk alle crap toegeworpen gekregen. Flame outs, Pilot incapacitated, Hyd fails etc. Was zeer interessant en heb veel geleerd.
Zoals gezegd is het maar de vraag of het mij iets gaat brengen maar goed verder een geweldige ervaring.
Ik wens jullie allemaal een vrolijke kerst en gelukkig nieuwjaar met vele happy landings in 2017.
Diegene die opzoek zijn naar eerste break in carriere wens ik heel veel succes naar het vinden van een baan in RHS.
Vliegende groeten,
V1 :biertje::kerst:
Langzamerhand lijkt er toch een goede beweging in de markt gaande waar ook Low Houred Pilots aan een baan komen.
En voor de ervaren piloten lijkt er ook verbetering.
Situatie bij mij:
Morgen 12.12.2016 heb ik mijn Skill Test voor B737 rating.
Echter doe ik nu Self Sponsored Type Rating Course 737-300/900 incl. Base Training. Aangezien ik geen Line Training doe is het maar de vraag of mijn rating mij iets gaat brengen, maar goed dat is ten tweede.
Maar goed ik vond dat ik maar eens wat moest doen en besloot om een SSTR te doen.
Elk jaar 1000 eu uitgeven voor MEP IR checkride had ik niet zoveel zin meer in.
Dan houd ik liever mijn rating geldig en probeer op die manier aan een baan in RHS te komen.
Ook een JOC zag ik niet zo het nut van in dus daarom rating.
Anyway uren dit jaar:
- 1 uur MEP IR Checkride gedaan afgelopen Februari.
- 40 Uur FFS Level D B737. 36 uur Classic sim en 4 uur NG vanwege difference course waardoor ik dus dan rated ben voor 300/900.
Tijdens de training natuurlijk alle crap toegeworpen gekregen. Flame outs, Pilot incapacitated, Hyd fails etc. Was zeer interessant en heb veel geleerd.
Zoals gezegd is het maar de vraag of het mij iets gaat brengen maar goed verder een geweldige ervaring.
Ik wens jullie allemaal een vrolijke kerst en gelukkig nieuwjaar met vele happy landings in 2017.
Diegene die opzoek zijn naar eerste break in carriere wens ik heel veel succes naar het vinden van een baan in RHS.
Vliegende groeten,
V1 :biertje::kerst: