Fly Dubai FZ-981 crash

Hallo V1Rotate,

Thanks voor je bericht.

Geen nederlanders direct bij betrokken.

Het is natuurlijk tragisch voor de betrokkene families, maar ik wist dat er aantal NLers daar vliegen. Vandaar dat ik het aanhaalde.

Verder zat ik de foto's van de crash site te bekijken, maar wat mij opvalt is dat er bar weinig over is van het vliegtuig. Kleine stukjes. Dan moet angle of impact wel heel groot zijn om zodoende met hoge snelheid in de grond te boren.

Zelfs van GWI vorig jaar was meer over.

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt over deze tragedie :traantjes .
 
Verder zat ik de foto's van de crash site te bekijken, maar wat mij opvalt is dat er bar weinig over is van het vliegtuig. Kleine stukjes. Dan moet angle of impact wel heel groot zijn om zodoende met hoge snelheid in de grond te boren.

De video op Avherald is niet van super kwaliteit maar het valt wel op dat de landinglights (?) onder een grote hoek naar onder komen.
Vraag mij af hoe een G/A zo in de soep kan lopen, zeker aangezien de weersomstandigheden volgens de METAR niet eens zo extreem waren.
 
URRR 190030Z 24012G19MPS 6000 -SHRA SCT018 BKN036CB OVC100 06/04 Q0998 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE741/0988,


Winden met gusts tot 50 knopen, vind ik vrij extreem...
 
230/12G18

230/12G1?

Dat zijn de laatste 2 windreadings van de frequentie recording.

10 graden offset met zeg een gust van 35 kts.
Wil niet zeggen dat dat makkelijk is maar zou in principe geen probleem moeten zijn lijkt mij. Beide piloten 5900 en 5700 hrs. Redelijk ervaren crew.
(waarmee ik niet wil zeggen dat ze hadden moeten landen, de rol ervan in de afhandeling van een G/A bedoel ik)
 
TEMPO 25017G25MPS, is toch best extreem Thioda?
Speculatie: wellicht de baan geraakt met de vleugel, geprobeerd GA te maken met een severe damaged engine of wing en total loss of control daardoor? Geen idee, het ziet er iig verschrikkelijk uit, mijn medeleven aan de nabestaanden..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Back
Top