Totalen en bijzonderheden 2018 :rt: :airforce: :kerst:

V1Rotate

Well-known member
Hallo allen.

Het einde van het jaar is in zicht. Het is weer tijd voor de totalen en bijzonderheden.

De banenmarkt was duidelijk beter dan voorgaande jaren. Velen in mijn omgeving vonden hun eerste job. Velen wisselde van job.

Zelf heb ik ook eindelijk mn plek gevonden in de cockpit van een B737 Oldschool :D :biertje:

Mijn totalen:
192 Uur TT actual on B737 Old School
12 uur in de sim. 4 uur voor verlenging van 737 Rating en 8 voor OCC/OPC bij mn werkgever
30 Uur nacht
0 Go Arounds
19 Verschillende luchthavens aangevlogen
1x Autoland for practice purposes :D .
Een hoop prima landingen en ook een aantal die de stessen niet zo leuk vonden, maar alles binnen de marges :grijns:

Bijzonderheden:
Gebased geweest in TUN en MIR dit zomer seizoen.
Vooral TUN was standaard drama. Uren wachten op fuel truck, ground ac, jetstarter etc. Hierdoor slots gemist. Dan met onze oudere kisten waarvan onze AC niet de temperaturen in cabin van 45+ graden compenseren, met als gevolg, niet zo blije paxen.


Verder aangezien ik voor een ACMI club vlieg is het vooral seizoens gebonden. Dus komend voorjaar mag ik weer vliegen.
Tot die tijd werk ik in een recreational sim 737NG hier in Stuttgart.
Bereid daar o.a. piloten voor op hun grading voor verschillende airlines.

Inmiddels ondanks dat ik maar een kleine 200 uur on type heb krijg ik zo nu en dan nieuwe job aanbiedingen. Dat was nog wel eens anders. Bij een club mag ik op selectie komen. We zullen zien.

Almetal een hoop geleerd en kijk uit naar komend seizoen.
 
Last edited:
Ik heb nog twee weken te gaan en vlieg dit jaar letterlijk tot de laatste dag.
Zal rond de 670-ish uitkomen en 30 landingen.
 
De banenmarkt is zeker beter nu!
Ruim 8 jaar na afstuderen mijn eerste airline baan gevonden, in CGN bij Germanwings. Ik haal dit jaar „slechts“ 20 uurtjes op de 320 sim aangezien ik nog midden in mijn TQ zit, maar vanaf februari wordt er gevlogen!
Owja: ook nog honderden uren of de 737ffs gevlogen bij mijn vorige werk, helaas kon ik er maar 20 van schrijven.
 
Mijn totaal voor 2018 zal niemand kunnen onderbieden: nul komma zero komma niks! Wegens medische redenen heb ik eruit gelegen, dat heeft nogal wat tijd gevergd - eerst om de medische toestand terug in orde te krijgen, en daarna voor de hele documentenwinkel. Intussen is het allemaal terug in orde, nuja, zo goed als kon verhoopt worden, en in 2019 ga ik de schade inhalen!
 
Mijn totaal voor 2018 zal niemand kunnen onderbieden: nul komma zero komma niks! Wegens medische redenen heb ik eruit gelegen, dat heeft nogal wat tijd gevergd - eerst om de medische toestand terug in orde te krijgen, en daarna voor de hele documentenwinkel. Intussen is het allemaal terug in orde, nuja, zo goed als kon verhoopt worden, en in 2019 ga ik de schade inhalen!

Gelukkig heb je je medical weer en mag je je hobby weer uitvoeren. Happy landings in 2019.
 
...ah, mooi, ook voor diverse Nederlandse non-KLM geschoolden gloort na vele jaren nu in 2018/2019 niet alleen "hoop aan de horizon", maar worden dingen zelfs "concreet"... :biertje:
 
Hard werk dit jaar, nu al lekker een paar dagen vrij en vakantie tot 3 januari!.

Niet heel veel bijzonderheden, enkelt upgrade naar Line instructeur links en rechts.

896:35 blockuren.
aantal Go- arounds due to technicals. Meerdere malen dankzij vriendelijke nieuwe cpt/fo.

paar leuke charters. Weer nieuwe callsigns moeten leren ivm ACMI.

Nog afgewezen in NL omdat mn opleider niet op het lijstje stond :p maar die discussie is al gevoerd

Fijne feestdagen!!
 
Last edited:
Eind 2017 eindelijk een baan gekregen op de 738 en in de eerste maanden van dit jaar begonnen met vliegen. Ongeveer 700 uur kunnen maken. Gebased geweest in BGY en nu al een aantal maanden in STN. Erg naar mijn zin hier dus wil ook niet weg. 1x een G/A vanwege positive windshear en dat is het eigenlijk wel. Kijk uit naar volgend jaar! Kwam erachter dat de wereld voor piloten een stuk groter is dan Nederland! ;)
 
Kwam erachter dat de wereld voor piloten een stuk groter is dan Nederland! ;)
.

No offense ;) maar misschien kom je er dan ook nog een keer achter dat de afbeidsvoorwaarden en cultuur bij Ryanair drastisch slechter zijn dan in Nederland. Op dit moment zoeken KLM, TUI, Transavia en Dutch Corendon vliegers. Geen idee hoe lang dat zal doorgaan, maar ik denk toch wel dat dit HET moment is om naar Nederland te komen. Ook al heb je erg naar je zin.. anyhow, in ieder geval gefeliciteerd met je baan :)
 
Heb een rustig jaar gehad:

540:54 uur B737
88 t/o & ldg's
20 uur sim
1x GA (Wx)
Naar 39 verschillende velden geweest
1,286,508 kg peut verstookt
Langste vlucht BJL-AMS 6:35 block
Kortste: AMS-EIN 0:35 block
 
Hee 180, bedankt voor je tip en ik begrijp wat je wilt zeggen. Ik wil alleen niet terug naar Nederland. Wekelijks paar dagen op bezoek komen vind ik super, maar meer ook niet. Vraag me niet over 10 jaar want denk er dan misschien wel heel anders over, maar dat is een probleem voor later.

Fijne feestdagen!
 
Hee 180, bedankt voor je tip en ik begrijp wat je wilt zeggen. Ik wil alleen niet terug naar Nederland. Wekelijks paar dagen op bezoek komen vind ik super, maar meer ook niet. Vraag me niet over 10 jaar want denk er dan misschien wel heel anders over, maar dat is een probleem voor later.

Fijne feestdagen!

Als je voor een Nederlandse maatschappij zou vliegen dan ben je doorgaans ook "wekelijks een paar dagen op bezoek in Nederland" ;) Scheelt alleen een stukje jumpseaten vanuit het eiland.
 
Nou, mijn eerste jaar met een PPL is de totale score:

11:45 uur C172

Verspreid over 15 vluchten heb ik een hoop familie en vrienden kennis kunnen laten maken met het mooie van de kleine luchtvaart. Dat vind ik zelf bijna het leukste aan het vliegen, het gezicht dat mensen trekken als ze voor de eerste keer meevliegen in een klein toestel!

Al met al, ondanks de weinig uren, toch een geslaagd eerste jaar met een PPL! ;)

Allen een fijne kerst en een mooi 2019 gewenst!
 
Mijn eerste jaar op de A320 achter de rug.

Total time zal rond de 900 uur liggen.
Airbus tijd zo 750 uur wanneer het jaar eindigt.
0 go-arounds
6 auto-lands
2 bird strikes, gelukkig viel het allemaal wel mee. Maar captain moest toch echt het papierwerk invullen.
Meer dan 40 nieuwe bestemmingen aangevlogen.

Al met al een mooi jaar.

Tevens meteen een van mijn laatste maanden bij mijn huidige werkgever, eind januari 2019 starten bij mijn nieuwe weekgever op de 737. Terug naar Nederland en aan de slag voor de Groene airline! :)
 
Een schamele 180h dit jaar. Het is niet veel, maar het is zo'n leuke job he..

1 Diversion (Santorini i.p.v. Heraklion door zandstorm)
1 Go-around (stropdas zat niet recht)
1 RTO

Een prachtige ferry Teuge-Split-Kreta-Luxor-Riyadh-AlAin-Karachi-Nagpur-Chittagong-Hanoi en een dikke week kris kras door zonnig Ierland met de Citation waren wel de hoogtepunten.
 
SMD, voor wie vlieg je die Citation, als ik vragen mag ?

Groet,

Ger

By the way......
Do you know why the Citation 500 series has the deice boots on the trailing edge of the wing ?
 
Nog afgewezen in NL omdat mn opleider niet op het lijstje stond :p maar die discussie is al gevoerd

Fijne feestdagen!!

Als dit voor KLM is en je hebt nog interesse, dan loont het wellicht om het nogmaals te proberen. Er zijn inmiddels meerdere mensen in selectie genomen zonder dat zij van de bekende scholen kwamen. Recruitmemt heeft aangegeven niet iedereen op de plank te houden, maar opnieuw solliciteren zeker wordt aangemoedigd. Er worden komend jaar ~400 vliegers aangenomen, dus het is wel een kans! Als het niet voor KLM was: disregard ;-)

Vwb 2018:
650 uur E175/E190
260 landingen, paar keer G/A

Veel gezondheid voor 2019 :kerst:
 
Back
Top