Totalen en bijzonderheden 2015 :kerst: :biertje:

V1Rotate

Well-known member
Zo dames en heren,

Het jaar 2015 komt tot zijn eind. Vandaag is het alweer 1 december 2015.

Wie ziet het er bij jullie uit? Wat hebben we allemaal beleefd?

Eerste baan / Nieuwe Rating / Nieuwe Werkgever ?

Mijn totalen:
- DIEP DROEVIG 1 uurtje om mijn SEP te revalideren.

- Verder nog op de planning dit jaar MEP IR Renewal.

Verder ben ik een gedulig mens en ben dus nog op zoek naar een baan als FO.

Hoor het graag :).

V1 tot op heden nog weinig Rotation. :(. Hoop dat het bij jullie beter is.
 
Ah... 1 december, mooi moment om dit threadje te beginnen :biertje:

Met nog drie vluchten te gaan deze maand:

Totaal: 650u B737 in 178 vluchtjes
Langste vlucht: 7:10 (dat zijn geen tijden in zo'n cockpit!)
Kortste vlucht: 0:30
Geen go-arounds en maar 1x medical!
Bijzonderheden: ATPL unfrozen en begin eind deze maand aan de type rating A330 :naund:

Al het beste voor 2015 alvast!
 
Ah... 1 december, mooi moment om dit threadje te beginnen :biertje:


Bijzonderheden: ATPL unfrozen en begin eind deze maand aan de type rating A330 :naund:

Al het beste voor 2015 alvast!

Gefeliciteerd met het ontdooien van je F ATPL ;) . Nieuwe werkgever, of bij zelfde werkgever op nieuwe type?
 
Helaas red je DXB-AMS niet zonder fuelstop met een 73...
Vandaar de verbazing over de 7h10m

HV stopt volgens mij in Turkije, TUI op BOJ.
Of doet HV tegenwoordig ook BOJ?
 
Bijna goed! Het was Ras al Khaimah naar Leipzig, beetje tegenwind ;)

nieuwe type bij zelfde werkgever, dus dan weten jullie allemaal wie dat is :D
 
Bijna goed! Het was Ras al Khaimah naar Leipzig, beetje tegenwind ;)

nieuwe type bij zelfde werkgever, dus dan weten jullie allemaal wie dat is :D

Dan weet ik al welke. Sprak toevallig nog NL cpt van de week. Die moest ook daarheen vanuit STR.
 
Dxb (of dwc) ams kan wel degelijk zonder fuelstop gedaan worden (en is het ook door hv, al is het eerder uitzondering dan regel)
 
39 uurtjes SEP dit jaar. Gaan er met dit weer ook niet veel meer worden. Één voorzorgslanding vanwege hoge olietemperatuur.
 
Laat ik het dan maar even anderst stellen, DXB-AMS is gepland MET fuelstop, maar met ginstige wind of lage bezetting kan hij inderdaad wel zonder gevlogen worden. (maar dan duurt die vlucht alleen geen 7h10m dat bedoelde ik meer.). Overigens gaan we wel compleet off topic nu. Mijn punt was dat 7h10m in een 737 wel erg lang is en naar mijn idee zelden tot nooit voorkomt. Maar gezien de reacties hier is dat dus wel degelijk dagelijkse kost.
 
Ik deed dit jaar een aantal maanden vluchten van Stavanger naar Houston, soms meer dan 10u vliegen. Op een BBJ.
 
Mijn punt was dat 7h10m in een 737 wel erg lang is en naar mijn idee zelden tot nooit voorkomt. Maar gezien de reacties hier is dat dus wel degelijk dagelijkse kost.

Het is inderdaad erg lang, maar toch heeft Turkish een standaard vlucht van 7 uur naar Dakar. Weet zelfs dat ze daar een 8 uurs vlucht hebben met de 737. Doen ze wel met een aux tank in de hold....



ontopic:
Heb nog een paar vluchten gepland, dus mijn totalen komen later deze maand :biertje:
 
@Moderators -- may I suggest to spin the off-topic "long haul commentary" off from this tread and into a separate topic?

My totals -- it has been an okay year I guess.
Hours -- expected 35 by end of year
Longest -- 5:15 (EGPC-BIRK)
Highlights -- revisiting Iceland
 
Kan prima. Vorig jaar zelfs een keer precies 8.00 blocktijd op een DXB-AMS (nonstop, en 2/3 vol). Bijna 3 kwartier taxiën op DXB, polderbaan op SPL, en gate nog niet vrij... Back to topic.
 
Op vlieggebied ergens tussen de 10 en 20 uur SEP gemaakt.

Op prive gebied ben ik getrouwd, en op zakelijk gebied ben ik van loondienst naar freelancer gegaan waardoor mijn netto inkomen verdubbeld is en waarbij ik nu zo'n 12 weken vakantie heb per jaar :yeehaa: Als het zo doorgaat kan ik voor mijn 40e met pensioen (als ik dat zou willen...) :kerst:
 
Back
Top