Assessment West Atlantic

V1Rotate

Well-known member
Hallo allemaal,

Ik mag binnenkort waarschijnlijk voorbij komen bij West Atlantic als B737 Rated FO.

Kan iemand mij wellicht vertellen uit ervaring wat er zoal aan zit te komen zodat ik mij gericht kan voorbereiden?

Zou mooi zijn om van deze iets betere periode in luchtvaart gebruik te maken om mijn kans te pakken om start in carriere te maken als FO.

Bij voorbaat dank.
 
Last edited:
Ze hebben mij op een maandag middag uitgenodigd om op dinsdag ochtend in Londen op assessment te komen. Helaas was ik op vakantie en kon ik er niet op tijd zijn. Heb nu 3 maal gebeld maar ze kunnen me nog geen alternatieve datum aanbieden....
Anyways, ik zou direct naar naar CAE op Gatwick moeten gaan. Briefing, Sim assessment, interview. Ik zal wat kopiëren wat ik destijds heb ontvangen:

B737 Simulator Assessment Profile
March 2016
Welcome to your Atlantic Airlines B737 assessment. You will be flying from/to Manchester & will
be positioned at the holding point 23R, ready for departure. Your Instructor will prepare the
aircraft to before take-off checks; engines & APU running. Please brief as you would normally.
Aircraft preparation:
ZFM: 46,000kg ROUTE: EGCC – EGCC
FOB: 5000kg (fuel freeze on) SID: 23R - SANBA 1R
MAC: 16% ARIVAL: Radar vectors to EGCC ILS 23R
Stab: 5Up MET: 195/14kts 5km OVC 008 +11/+9 Q 1003Hpa
PROFILE:
1. Normal Take-off with MANUAL THRUST & flight directors, no A/P or A/T.
• Fly to SANBA, to expect radar vectors after SANBA, then….
2. Steep Turns, NO FLIGHT DIRECTOR 45° left, then roll reversal to 45° right.
• Self position to MCT, hold entry & expect procedural VOR/DME approach 23R to…….
3. 2 engine VOR/DME 23R approach.
4. 2 engine Go Around from DA.
• Radar vectors to….
5. 2 engine raw data ILS, to minima.
6. 2 engine Go Around from DA.
• Vector downwind pattern, ENGINE FLAME OUT, no pilot action required, Instructor will
Flight Freeze & prep a/c for Single Engine ILS
Vectors to…….
7. SE ILS with flight director.
8. SE Landing.
 
Ze hebben mij op een maandag middag uitgenodigd om op dinsdag ochtend in Londen op assessment te komen. Helaas was ik op vakantie en kon ik er niet op tijd zijn. Heb nu 3 maal gebeld maar ze kunnen me nog geen alternatieve datum aanbieden....
Anyways, ik zou direct naar naar CAE op Gatwick moeten gaan. Briefing, Sim assessment, interview. Ik zal wat kopiëren wat ik destijds heb ontvangen:

B737 Simulator Assessment Profile
March 2016
Welcome to your Atlantic Airlines B737 assessment. You will be flying from/to Manchester & will
be positioned at the holding point 23R, ready for departure. Your Instructor will prepare the
aircraft to before take-off checks; engines & APU running. Please brief as you would normally.
Aircraft preparation:
ZFM: 46,000kg ROUTE: EGCC – EGCC
FOB: 5000kg (fuel freeze on) SID: 23R - SANBA 1R
MAC: 16% ARIVAL: Radar vectors to EGCC ILS 23R
Stab: 5Up MET: 195/14kts 5km OVC 008 +11/+9 Q 1003Hpa
PROFILE:
1. Normal Take-off with MANUAL THRUST & flight directors, no A/P or A/T.
• Fly to SANBA, to expect radar vectors after SANBA, then….
2. Steep Turns, NO FLIGHT DIRECTOR 45° left, then roll reversal to 45° right.
• Self position to MCT, hold entry & expect procedural VOR/DME approach 23R to…….
3. 2 engine VOR/DME 23R approach.
4. 2 engine Go Around from DA.
• Radar vectors to….
5. 2 engine raw data ILS, to minima.
6. 2 engine Go Around from DA.
• Vector downwind pattern, ENGINE FLAME OUT, no pilot action required, Instructor will
Flight Freeze & prep a/c for Single Engine ILS
Vectors to…….
7. SE ILS with flight director.
8. SE Landing.

Super dank je wel Lima. Toevallig heb ik tijdens mn TR vooral rondgehangen rond Manchester, dus ken toevallig die SIDS en MCT Holding.
Dit programma ziet er redelijk fair uit. Niet makkelijk maar is te doen.

Ja ik moet ook even zien hoe ik dan vrij kan krijgen. Maar goed tot op heden is mn huidige werkgever zeer flexibel en behulpzaam.

Vlieg jij wel inmiddels ergens?
 
Nee helaas heb ik nog geen baan. 1hr 737 en daarmee houdt het tot op heden voor mij op.
Succes met je eventuele selectie en laat weten hoe het is gegaan
 
Inderdaad, even achteraan bellen.
Ik geloof dat ze er dit jaar nog zo'n 2 á 3 vliegtuigen bij krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Back
Top