Totalen en bijzonderheden 2019 ✈

V1Rotate

Well-known member
Hallo allen,

We komen weer richting het einde van het jaar
2019. Vandaar weer een nieuw draadje voor de totalen en bijzonderheden.

Mijn totalen: B737 300 en 400
-455 uur waarvan 270 vanuit Warschau
En 185 vanuit Kaapverdie


Bijzonderheden.
- Master caution rejected take off. Niets spannends maar alles
tot 80kts is rto. ��.
- Heel veel Non Precision Approaches geschoten waarvan zelfs een NDB op DUS, daar onze Bobby Classic niet certified is om Rnav approaches the schieten.
- Gewisseld van werkgever.
- LVO training ondergaan CAT II IIIA.
- 3 Simulated CAT II en 2 CATIIIA Autolands
- Luxe gehad om te kiezen voor wie ik wilde werken na
meerdere succesvolle assessments.
- Ook assessment gehaald voor een job bij een Long Haul operator, maar het kan nog wel even duren voor ik in TR ga. Wanneer is nog onduidelijk.

Zo kan het gaan in luchtvaart. Tot twee jaar geleden weinig uitzicht op een baan en nu de luxe om te kunnen kiezen.

Ik wens iedereen nu eerst een fijne Sinterklaas, kerst en nieuwjaar met een veilige 2020 met vele happy landings.
 
Last edited:
Ik heb er bijna het hele jaar uitgelegen, mijn medical was opgeschort wegens kanker in m'n lijf. Dat is nu opgelost, en tussen de herfstbuien door heb ik toch nog een uur of 10 bij elkaar kunnen vliegen. In 2020 wordt de schade ingehaald!
 
Ik heb er bijna het hele jaar uitgelegen, mijn medical was opgeschort wegens kanker in m'n lijf. Dat is nu opgelost, en tussen de herfstbuien door heb ik toch nog een uur of 10 bij elkaar kunnen vliegen. In 2020 wordt de schade ingehaald!

Djeez! Goed herstel gewenst!

Totalen komen later. Je was er erg vroeg bij, V1!
 
Hehe, ik was niet om sympathie aan het vragen/hengelen hoor, maar toch is het hartverwarmend. De operatie is gebeurd einde april 2019, en alles is volledig volgens het boekje verlopen. Wel zijn er wat neveneffecten die nogal op mijn moraal gewogen hebben, maar daar ben ik intussen ook al best overheen. Ik kan er dus helemaal terug tegenaan gaan!
Welbedankt voor de warme reacties - zou er Kerstmis in de lucht hangen :) ?
 
Last edited:
Gefeliciteerd RL.

En dat is echt vervelend dat je dat moest doormaken. Fijn dat het nu weer de goede kant op gaat csaba. Dat je in ieder geval in 2020 weer veel mag vliegen met vele happy landings.

Sorry LL en Jeehaa :D .Ja ik was er wat vroeg bij ;) .:biertje:.
 
Net iets meer dan 850 uur dit jaar, minder dan de vorige 2 jaren (nog steeds veels te veel maar oke :p) Gelukkig niet al te veel bijzondere dingen.

Hoogtepunten toch wel TRI aantekening erbij gehaald en als kers op de taart mezelf verlost van de maandelijkse storting naar de ABN amro t.a.v pilotenlening.

in 2020 kan het feest eindelijk echt gaan beginnen.

De beste wensen allemaal
 
Mijn totalen:

- ca 748u B777/787 (geen diversions, geen go-arounds)
- ca 90u SEP/TMG (nog paar te gaan)
- ca 20u pure zwevers (veel te weinig)
- ca 20u R44 helicopter boven Manhattan


Bijzonderheden:
FI(A), Aerobatic (A) en Sailplane Towing (A) ratings gehaald
1x airprox @ EHLE na de invoering van controlled airspace
 
Alright, vers van de pers, uur geleden geland.
Hier zijn de totalen voor dit jaar:

747-400/4F/-8F/BCF/LCF 661:02
31 landingen
1x diversion
Kortste vlucht 1:05 DFW-HOU
Langste vlucht 14:35 RUH-JFK

Twee keer online nieuws gehaald, een keer met een Thomas CooK rescue vlucht maar we konden door een Inflight probleempje het North Atlantic Track System niet in met als resultaat diversion naar Shannon met een lege kist.
http://avherald.com/h?article=4cd36693

De tweede keer was met een VIP charter :rolleyes:
https://www.wrestlinginc.com/news/2...or-wwe-flight-debacle-in-saudi-arabia-661583/

Handvol WX deviations met Atlantic en Pacific crossings.
Een zweefvlieg vriend van 20 jaar geleden in Sydney weer gezien.
Een hele mooie dag vlucht van Honolulu naar Guam, we passeerden Wake Island, het meest geïsoleerde afgelegen eiland ter wereld.
Handvol vluchten waar ik echt onder de maat heb gepresteerd.
Paar vluchten waar het echt geweldig ging.
De rest ertussen in lol.
 

Attachments

  • 511A22B7-9A7A-47A2-8D19-902DD5AD90D7.jpg
    511A22B7-9A7A-47A2-8D19-902DD5AD90D7.jpg
    8.2 KB · Views: 0
  • D5EC1144-4D0C-43E2-8A90-AFEDCA25EEEC.jpg
    D5EC1144-4D0C-43E2-8A90-AFEDCA25EEEC.jpg
    8 KB · Views: 0
  • E7B6F584-4977-441D-8CF7-52DCECDFB0A9.jpg
    E7B6F584-4977-441D-8CF7-52DCECDFB0A9.jpg
    9.6 KB · Views: 0
380 vluchten
881:51 uren
194:50 nachturen
00:42 kortste bloktijd
07:33 langste bloktijd
188 take-offs en evenveel landings

Geen bijzonderheden!
 
535u B744 / B748
86 sectoren
38 TO’s & Landings
0 GA’s
0 diversion’s
Ik gok zo’n 80u positioning
20u box time
+2 kg

Nog 2 stby’s te gaan.. #belmenietaub
Prima jaartje gehad. Hopelijk thuis met O&N.
 
Dit jaar voor de eerste keer met een SEP de lucht in geweest:
- 95 uur aan SEP met ongeveer 175 landingen
- 14u aan FNPT simulator, met nog 2:00 te gaan voor het einde van 2019
- ATPL theorievakken gehaald
- 1x Eerste SEP solovlucht
- 1x Tijdens een solo crosscountry vlucht moeten terugkeren door een flightcontrol/autopilot issue
- 1x Tijdens de 300NM solo moeten uitwijken doordat een vliegtuig voor mij zijn band plopte tijdens de landing
- 1x Engine failure tijdens RTO, begon als geen T/O power hebben, tijdens de baan afdraaien stopte hij er compleet mee
- 1x Birdstrike

Happy landings!
 
Op de valreep nog een overlandje dit weekeind om het totaal SEP op 43:55 te krijgen dit jaar. Weinig bijzonderheden, alles werkte naar behoren. Tijdens de laatste vlucht wederom moeten constateren dat de cabin heat vooral goed werkt in het voorjaar en najaar..

Goede jaarwisseling en happy landings in 2020!
 
Behoorlijk rustig jaar, zo tussen twee werkgevers in.
Vandaar niet zoveel gevlogen maar dat gaf me des te meer tijd om eens goed uit te rusten en te slapen in mijn eigen bed.

- 200 uur total
- 35 landingen 747 + 10 C172
- 1 nieuwe werkgever
- 0 go arounds of diversions
- 0 bird strikes
- 0 lightning strikes
- 5 nieuwe bestemmingen: Narita (Tokyo), Vientiane, Erbil, Larnaca en Tel Aviv
- Kortste vlucht 1:05 Larnaca - Tel Aviv, langste vlucht 12:10 Chicago - Baku
- Special cargo; 2 x 8 olifanten tussen hun wildlife reserve en broed-programma. Een behoorlijke uitdaging, op zijn zachts gezegd.
- Eindelijk mijn SEP weer terug.

Kaartje via gcmap.com

map
 
Back
Top