DLR test fail LH group, en dan DLR voor NON LH Group Airline?

V1Rotate

Well-known member
Hallo dames en heren.
Ik had een discussie met iemand over de DLR test.
Het kwam erop neer dat het onduidelijk was of je het maar 1 keer in je leven mocht doen.

Die andere persoon zei dat wanneer je DLR failed tijdens LH Group selectie, dat je wel DLR nog een keer kunt doen voor een NON LH Group airline. Zeg Cargolux.

Iemand meer duidelijkheid hierover?
En hoe zit dat andersom? Fail bij andere airline en dan bij LH Group?

Was ik reuze benieuwd naar.
Alvast bedankt.
 
Je antwoord kun je wellicht vinden door even pilotenboard.de af te struinen. Daar zijn ze wat meer bekend met de DLR omdat het bij veel Duitse selecties wordt toegepast.
 
Je antwoord kun je wellicht vinden door even pilotenboard.de af te struinen. Daar zijn ze wat meer bekend met de DLR omdat het bij veel Duitse selecties wordt toegepast.

Zal ik doen. Dank je Tampie.
Maar mocht iemand hier het antwoord hebben, dan is dat uiteraard meer dan welkom :D .

Zelf heb ik nog geen DLR gedaan , maar was heel benieuwd naar hoe het nu zit. Vandaar de vraag.
 
Al doe je de dlr voor een non-LH wordt het resultaat door LH opgevraagd tijdens een eventuele selectie en afhankelijk van de uitslag kun je idd worden afgewezen.
 
Al doe je de dlr voor een non-LH wordt het resultaat door LH opgevraagd tijdens een eventuele selectie en afhankelijk van de uitslag kun je idd worden afgewezen.

Dank je wel Brasileiro.
Maar gebeurt dit ook onder NON LH onder elkaar? Ik snap dat LH alleen DE beste wil hebben, maar hoe kijken NON LH airlines ernaar?
 
Als ready entry mag je de test 1 keer doen voor LH, LH-cargo of germanwings (LH-group).
Wanneer je hem niet haalt mag je de DLR nog 1 keer doen voor condor.

Wanneer je echter eerst besluit de DLR voor condor te doen en hem niet haalt je uitgesloten bent voor de LH group.

Kortom, eerst de DLR doen voor de LH-group en daarna voor Condor.

(opmerking: voor LH-group heb je VWO of propedeuse nodig, Condor havo)

Succes !
 
Als ready entry mag je de test 1 keer doen voor LH, LH-cargo of germanwings (LH-group).
Wanneer je hem niet haalt mag je de DLR nog 1 keer doen voor condor.

Wanneer je echter eerst besluit de DLR voor condor te doen en hem niet haalt je uitgesloten bent voor de LH group.

Kortom, eerst de DLR doen voor de LH-group en daarna voor Condor.

(opmerking: voor LH-group heb je VWO of propedeuse nodig, Condor havo)

Succes !

Dank je wel voor de duidelijke uitleg Sky. Nu is het mij geheel duidelijk. :biertje:
 
Het DLR is een onafhankelijk instituut, het duitse nationale centrum voor lucht- en ruimtevaart. Ze doen er ook astronautentests (maar niet zo vaak). Lufthansa is slechts een van de opdrachtgevers. Het is aan de opdrachtgevers om te bepalen of ze het nog zinvol vinden om je te laten testen, als je al een negatief resultaat bij het zelfde instituut hebt gehad. Ook al zijn het dezelfde tests, de normen kunnen soms verschillen, vooral voor alles wat meer is dan de BU/GU. Bij Lufthansa is de norm dat je er kapitein kunt worden, andere maatschappijen interesseert dat misschien wat minder, die zoeken gewoon een goede F/O.
 
Back
Top