Search results

  1. F

    EHAM A380 autoland only

    Ben ik de enige die spontaan jeuk krijgt bij deze notam? Of mis ik de bigger picture? ACFT TYPE A380 ILS LDG SHALL BE MADE IN AUTOLAND MODE TO ENSURE MAX TR ACCURACY TO RWY CL.
  2. F

    EASA license renewal

    Ik kreeg vandaag mijn nieuwe EASA papiertje in de bus. Tot mijn grote verbazing bleek mijn SEP (verlopen 1 Juli 2009) ineens verdwenen. Ik was altijd onder de indruk dat die na verloop nog 5 jaar op je brevet bleef staan en was dan ook van plan om voor 1 Juli volgend jaar mijn SEP te renewen...
  3. F

    Nieuwe trolley

    Na 5 jaar kist in, kist uit, bus in, bus uit, is mijn trouwe Samsonite op sterven na dood. Ik heb dus een nieuwe nodig. Aangezien ik maar een simpele Europa boer ben, met max 2 nightstops op rij, moet hij niet te groot zijn. Ik kijk altijd met enige jaloezie naar us crews die zo'n mooie...
  4. F

    RVR en tijd in NL Atis

    Ik heb me hier al eens eerder over verwonderd maar met het huidige weer is het weer actueel. Op de ATIS van Beek wordt geen tijd en/of RVR gegeven. Ik meen mij te herinneren dat dit ook het geval is op AMS en RTM (ik kom niet meer zo vaak boven de 51° noord). De vraag is nu waarom? Als LUX, BRU...
  5. F

    Complimenten KLM88T 24/08 BCN-AMS

    Ik wil bij deze de crew van bovenstaande vlucht van harte complimenteren met de, voor mij, tot nu toe meest arrogante en onprofessionele R/T ooit gehoord. Wij stonden al OP de baan in BCN toen de kist voor ons vogels rapporteerde op rotatie punt. Op de vraag of wij door wilde gaan antwoorden...
  6. F

    Beetje veel sneeuw in AMS? Foutje bedankt?

    http://www.nu.nl/algemeen/2182654/vliegtuig-steeg-taxibaan.html Bron Nu.nl
  7. F

    Mag ik even klagen?

    Ja? Over wat voor een verschrikkelijk belabberd veld Brussel eigenlijk wel is? En dan heb ik het over Brussels Airport en met name Flightcare. Gister moeten uitwijken en vervolgens 3 uur!!!! aan de grond gestaan omdat ze het niet voor elkaar kregen een baan vrij te krijgen. Vandaag 3 en een...
  8. F

    [Belasting] persoonsgebonden aftrek

    De belastingdienst herinnerde mij er even fijntjes aan dat ik over 2007 nog aangifte moet doen. Ik werkte dat jaar in het Buiteland maar stond tot November nog ingeschreven in Nederland. Ik heb daarvoor een nieuwe accountant in de arm genomen. Ik beweerde dat wij als "dekzwabbers" een...
  9. F

    Kist neer bij AMS?

    http://www.nu.nl/algemeen/1923104/vliegtuig-neergestort-bij-schiphol.html
  10. F

    A day from heaven

    http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=28844 Kun je je voorstellen? Een dag door Griekenland vliegen zonder dat die psycho's je van kant proberen te maken? Woensdag is je kans!
  11. F

    Ryanair's manier van bezuinigen

    Om te beginnen is dit geen Ryanair bash topic. Mijn oog viel zojuist op het volgende artikel http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=28656 Dat is naar mijn weten de derde luchthaven die in korte tijd verlaten is (naast Valencia en Maastricht). Allemaal leuk en aardig om de velden de schuld te...
  12. F

    ANC headset/earplugs

    Ik zit erover te denken om een ANC headset te kopen. Hebben jullie nog tips en do's en don'ts? Het liefste heb ik earplugs. Een boom mike is niet eens echt vereist aangezien ik meestal met de handmike werk. Zelf zat ik te denken aan de volgende Lightspeed Mach 1 Ik kan er alleen niet al teveel...
  13. F

    SAS Dash8-400

    Onder het mom van "hoeveel kisten kunnen we in een maand kwijtraken" Daar gaan we weer Dash8-400 ongeluk Kopenhagen 27.10.07
  14. F

    Garuda crash

    Garuda B737-400 crash Het oordeel over de captain verbaasd me niks maar bij de Co heb ik toch wat vraagtekens. Als ik als co 10 keer tegen een captain roep dat hij rond moet gaan en hij wil er absoluut niet van horen moet ik dan maar op 500´ met hem gaan vechten om de controls? Daarbij mogelijk...
  15. F

    Deze zag ik nou echt niet aankomen

    ... Of toch wel? :grijns: Dat krijg je ervan met je grote mond
  16. F

    Vliegramp

    Ok ok een open cargo hold kan natuurlijk een non pressurized situatie tot gevolg hebben. Maar "ramp" en "neerstorten"? Is dit weer een knap staaltje AB journalistiek? http://www.nu.nl/news/1190806/122/Hond_voorkomt_vliegramp.html
  17. F

    Hoger opgeleide terroristen

    Kwam net het volgende artikel tegen op NU.nl Hoger opgeleide terroristen Nu is het artikel op zich niet schokkend. Het is de zoveelste in het rijtje van de terror verslaggeving. Het gaat mij een beetje om het laatste stuk: Zijn wij de volgende verdachten? Als ik sommige van jullie zo hoor...
  18. F

    Wie riep er eergister...

    Goeie dag tegen mij toen we vertrokken vanaf de 25L in Barca? Dacht dat ik toch redelijk undercover was op de radio als Nederlander.
  19. F

    SAS voert groene landingen uit

    Bron:luchtvaartnieuws Geintje zeker? Ik weet het niet zeker hoor, maar wat doen hele volks stammen dan al jaren? Dat de MD misschien geen level change heeft ok, maare proberen ze hier niet een stel veren in hun r##t te steken die ze eigenlijk niet verdiend hebben. Ook die wil ik zien op CPH...
Back
Top