[Belasting] persoonsgebonden aftrek

De belastingdienst herinnerde mij er even fijntjes aan dat ik over 2007 nog aangifte moet doen. Ik werkte dat jaar in het Buiteland maar stond tot November nog ingeschreven in Nederland.
Ik heb daarvoor een nieuwe accountant in de arm genomen.
Ik beweerde dat wij als "dekzwabbers" een persoonsgebonden aftrek van 20% van onze lening hebben die wij over 7 jaar mogen uitsmeren.
Hij kan dit echter niet terugvinden.

Heeft een van jullie een referentie voor mij waar ik de precies regel in terug kan vinden?

Bvd!
 
Het zijn studiekosten tijdens je standaard studieperiode die je mag aftrekken. Het heeft niks me je lening te maken dus maar met je gemaakte studiekosten. Die 7 jaar klopt ook niet (meer) volgens mij.
 
Die 7 jaar kloppen volgens mij ook niet. Werk zelf in het buitenland dus heb nu nada helemaal niks aan mijn persoonsgebonden aftrek. Maar een tijdje terug een middagje gespendeerd bij een belastingkantoor in NL en we kwamen tot de conclusie dat aan "carry forward" geen tijdslimiet zit. Kan dus ook over 10 jaar na terugkomst in NL nog wat negatief inkomen wegtikken. In de belasting almanak staat ook niks over hoeveel jaar je je persoonsgebonden aftrek mag uitsmeren.

Ga gewoon naar een belastingkantoor en zorg dat je het een en ander zwart op wit kan krijgen. Kan om een hoop geld gaan. Heb inmiddels wel geleerd dat de accountant kantoren het ook niet allemaal bij het juiste eind hoeven te hebben. Leg ze allemaal dezelfde vraag voor en je krijgt verschillende antwoorden over aftrek en de lengte daarvan. Belastingdienst is nog gratis ook. Enige probleem bij hun is alleen wel dat je iemand moet zien te vinden waarbij z'n IQ hoger is dan zijn eigen leeftijd... :dozey:
 
Back
Top