Mag ik even klagen?

Ja?

Over wat voor een verschrikkelijk belabberd veld Brussel eigenlijk wel is?
En dan heb ik het over Brussels Airport en met name Flightcare.

Gister moeten uitwijken en vervolgens 3 uur!!!! aan de grond gestaan omdat ze het niet voor elkaar kregen een baan vrij te krijgen.

Vandaag 3 en een half uur moeten wachten op onze de-icing. Toen we op tijd opriepen krijgen we te horen dat we nummer 5 voor remote de-ice waren. Uiteindelijk 3 uur later onze start up eindelijk gekregen en toen nog een half uur!! moeten de-icen.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat er maar een de ice truck in gebruik was en die vervolgens ook nog om de drie seconden leeg was. En oja het sneeuwde niet eens.

Heb in mijn niet al te lange carriere redelijk wat velden meegemaakt waarvan een hoop in noord en oost europa maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Zo dit moest even. Now carry on please :yeehaa:
 
Het is de eerste dag van het jaar dat het sneeuwt... snap je dat ze op gang moeten komen en dat niks efficiënt werkt... EN je was in België ;).. maar dan nog is het erg vervelend idd..
 
noord-congo

noord-congo

I agree!

Brussel wordt ook weleens noord-congo genoemd, en niet voor niets...

Gebeurt regelmatig dat er gewoon niemand staat bij de gate bij aankomst (gewoon donker). Zelfs een keer meegemaakt dat de kist niet kon parkeren bij de gate omdat er geen marchaller was en men het niet voor elkaar kreeg om het goede vliegtuigtype op het digitale docking systeem te krijgen.
 
Ja?

Over wat voor een verschrikkelijk belabberd veld Brussel eigenlijk wel is?
En dan heb ik het over Brussels Airport en met name Flightcare.

Gister moeten uitwijken en vervolgens 3 uur!!!! aan de grond gestaan omdat ze het niet voor elkaar kregen een baan vrij te krijgen.

Vandaag 3 en een half uur moeten wachten op onze de-icing. Toen we op tijd opriepen krijgen we te horen dat we nummer 5 voor remote de-ice waren. Uiteindelijk 3 uur later onze start up eindelijk gekregen en toen nog een half uur!! moeten de-icen.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat er maar een de ice truck in gebruik was en die vervolgens ook nog om de drie seconden leeg was. En oja het sneeuwde niet eens.

Heb in mijn niet al te lange carriere redelijk wat velden meegemaakt waarvan een hoop in noord en oost europa maar zoiets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Zo dit moest even. Now carry on please :yeehaa:

Wat dacht je van Gatwick? Vandaag 4.5 uur delay we hebben 1uur en 45min gedaan om de pushback voor elkaar te krijgen nadat we gecleard waren om te pushen!! Na 5x proberen blies de pushbacktruck zijn motor ook nog eens... Het was glad en ze hadden er niet aan gedacht om na de eerste mislukte poging de sneeuw weg te halen met een bezem of om wat zout neer te strooien dat moest een arabier even vertellen :stapelge:
 
Ach Airnout, ben blij dat ie niet gecancelled werd ;)!

@ FPS,

Brussels deelt samen met London Heathrow de eerste plek op mijn lijst met meest vervelende velden. Kwam dinsdagochtend uit JFK (die al 1,5 uur te laat was, maarja daar kunnen ze in Brussel ook niets aan doen), vervolgens naar baggageband gegaan, na een half uur wachten (toen er al een kwartier stond dat er koffers kwamen) kwam er 1 koffer. 5 minuten later kwam er weer 1 koffer, 5 minuten later wéér. Steeds 1 koffer!! Wat moet ik daar nou mee. Na meer dan een uur wachten kwam mijn koffer gelukkig, als een van de eerste koffers. Iemand enig idee hoe het kan dat er om de 5 minuten 1 koffer kwam?

LHR is gewoon een ramp, altijd in de file, zowel op de M40, de security en de treshold. Mijn stoel gaat altijd mooi plat als ik zie dat we nr 10 zijn. De keren dat we bij de gate stonden en er geen marshaller/bediende van elektrisch docking system aanwezig was kan ik niet meer op mijn handen tellen. Heb ook wel eens opgesloten gezeten in de jetway, beide kanten van deuren in het slot gevallen. Best gezellig.

Vreselijk. Beide velden.
 
Het kan nog erger in BRU, bij de concurrent van Flightcare... BV uren wachten op de-icing en als je dan de-iced bent, geen grondpersoneel hebben om je weg te helpen en weer opnieuw moeten beginnen. De rest is te erg om hier te schrijven!

Groeten Supergrover...
 
3 uur vertraging in Brushasha is niets vergeleken met 10 uur halverwege Frankrijk en Engeland in een trein in een grote donkere buis onder de zee.....

Zelf nooit te klagen gehad over dat veld, maar dan was het natuurlijk Dewey, Huey en Louie waar we voor vlogen. Enige klacht was de beveiliging die me de zonnebrandolie weg wou nemen. Na enige uitleg waarom ik het nodig had in Lagos mocht ik het toch meenemen.

Wat wel vreemd is dat alle geluidssensors onder het flight path zitten en behalve de eersten die dichtbij het veld zitten waaren we in staat om ze allemaal af te laten gaan. DC10 op max tow...

Mijn record: 19 uur duty voor een 1 uurs vlucht van JFK naar ORD (Chicago O hare) in een ijsstorm. 3 de-ice trucks leeggemaakt....
 
Hmmm ik sta op het punt te vertrekken naar IAD (Washington Dulles) maar veld is reeds 12 uur dicht vanwege de sneeuw. Staan nu 6 kisten van ons na meerdere diverts vanuit PHL, EWR & BWI.

Eerste keer sinds lange tijd dat ik een vlucht doe waarbij First Class overboekt is!!

Montreal, Toronto, de meeste Duitse velden & Krakow zijn de enige velden waar ik in de afgelopen 9 jaar een strakke de-icing operatie heb meegemaakt.
De rest moet wel maar wil niet....
 
Plat is beter dan GYD waar ze nog op approach zeggen dat de Breaking Action Good is, maar ondertussen ligt er 10 cm sneeuw op de baan...waaaaah!
 
Parijs CDG doet het niet veel beter. ATC had maatschappijen gevraagd om vluchten te cancellen (NOTAM). Het liefst 30%. Maar desondanks had de gehele operatie wat weg van Afrika, alleen dan met sneeuw. Complete chaos.
Na 2 dagen vliegen vanaf CDG als passagier terug proberen te vliegen naar Amsterdam. 1ste vlucht was gecanceled, 2de vlucht was vol en de laatste vlucht van AF werd na 1.5 uur vertraging als nog gecanceld omdat de crew over hun duty zat. Blijkbaar nobody op standby in CDG bij AF... Lekker op vrijdagmiddag/avond. Resultaat, met zijn allen 4 uur in de rij gestaan om omgeboekt te worden. Duurde tot na middernacht en geen hotel uiteraard. Alleen voor transfer pax. CDG is al een vliegveld waar je niet al te lang wil verblijven aangezien de facaliteiten ver onder de maat zijn voor zo'n Europees veld, laat staan 19 uur.
 
Basic T: IAD had 2' =24"=60cm sneeuw in blizzard condities. Sterke wind en zeer slecht zicht, PHL en JFK niet veel minder. Daar begin je echt weinig tegen. En als je er al komt, dan kom je niet eens naar het hotel omdat het wegverkeer compleet stil ligt. IAW: ben blij dat je niet gegaan bent.
Vorig jaar ben ik zeer lichte sneeuw op CDG ontlopen nadat ik een eerdere vlucht naar AMS kon pakken, anderhalf uur op de-ice kon wachten en met zeer weinig vertraging (tov mijn oorspronkelijke vlucht) op AMS terecht kwam. Een collega had 6 uur vertraging (United vlucht), een andere moest wachten tot de volgende dag (Delta vlucht).

Detroit heeft net als Toronto een zeer efficiente de-ice.
 
@ Metro: Inmiddels in het hotel in IAD....

Daar aankomen was ok, daarna was het 30 minuten wachten totdat onze stand was ge-deiced en daarna 2 uur wachten op onze bagage.....

Cold weather operations.....houdt je scherp.....
 
Bij ons was gister zo ongeveer alles gecancelled. Na 8 uur bivakeren in de crew room toch nog een GVA stop gedaan.

Ga mijn duty en block time eens naast elkaar leggen van de afgelopen dagen.

Hoewel misschien maar niet want ik krijg in block betaald dus ik vrees dat ik dan depressief word.
 
Back
Top