Ryanair's manier van bezuinigen

Om te beginnen is dit geen Ryanair bash topic.

Mijn oog viel zojuist op het volgende artikel http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=28656

Dat is naar mijn weten de derde luchthaven die in korte tijd verlaten is (naast Valencia en Maastricht).
Allemaal leuk en aardig om de velden de schuld te geven maar is dit niet gewoon een verkapte manier om vooral niet te zeggen dat je moet/gaat inkrimpen wegens de crisis?
Het komt namelijk wel allemaal heel toevallig heel goed uit (ik denk dan ook aan het "op onbetaald verlof sturen" van vliegers)

Waar rook is, is vuur!
 
Nee, want Ryanair is niet aan het inkrimpen, maar aan het uitbreiden. Als luchthavens zich niet aan de (prijs)afspraken houden, trekt Ryanair zich terug. Er staan honderden velden op de wachtlijst dus er is keuze genoeg...
De selecties zijn inmiddels eer begonnen en Beoing begint zo spoedig mogelijk de levering van de nieuwe kisten. O'Leary heeft gelijk gehad voor watbetreft de fuel en op tijd z'n Dollars ingekocht zodat we de kisten en de olie nog goedkoper krijgen. Door de recessie komen passagiers die eerst met duurdere maatschappijen vlogen nu naar ons. Maak je over Ryanair maar geen zorgen.
 
Nee, want Ryanair is niet aan het inkrimpen, maar aan het uitbreiden. Als luchthavens zich niet aan de (prijs)afspraken houden, trekt Ryanair zich terug. Er staan honderden velden op de wachtlijst dus er is keuze genoeg...
De selecties zijn inmiddels eer begonnen en Beoing begint zo spoedig mogelijk de levering van de nieuwe kisten. O'Leary heeft gelijk gehad voor watbetreft de fuel en op tijd z'n Dollars ingekocht zodat we de kisten en de olie nog goedkoper krijgen. Door de recessie komen passagiers die eerst met duurdere maatschappijen vlogen nu naar ons. Maak je over Ryanair maar geen zorgen.

Blablablablabla:haha::haha::haha::haha::haha:

Zoals altijd is Overload weer "full of sh*t". Wordt jij betaald voor al die "Overload" van propaganda waar je airwork mee vol spam't?

Op pprune wordt er wel anders gepraat door jouw collega's.......
 
Last edited:
Nee hoor, op Pprune zijn er niet zoveel 'echte' collega's namelijk. Die klagen namelijk niet en zijn zeer tevreden,( anders hadden we wel een vakbond binnegehaald). Zo zeer zelfs dat het verloop heel erg laag is en dat 87% van de mensen die ooit vertrokken zijn, terug willen komen. (Onassis is vlak voor zijn vertrek met deze cijfers geconfronteerd omdat ze hem graag mogen, en kan dit bevestigen)
Ik begrijp dat jij ook bij Ryanair werkt, anders zou je mij niet tegenspreken. Kan je misschien met ons delen wat je weet, of beter denkt te weten? Ik heb deze week geen contact met het management, want ik ben in Nederland. Misschien dat ik wat achter loop.
Wil je ook toelichten waar en wanneer ik 'full of shit' ben geweest? ben zeer nieuwsgierig.
Overigens word ik niet betaalt, ik kom hier om (veel) anderen te helpen en om misverstanden over mijn bedrijf recht te zetten. Ik help jou ook graag wanneer je een betere baan wilt.
 
Ik moet Overlord hier gelijk geven.
Als je de Ryanair manner of operating kent, dan weet je dat het een spel is, of het goed met de economie gaat of niet.
Er werd al eerder gevraagd hoe Ryanair geld verdient als er goeie salarissen aan de vliegers worden betaald en de ticketprijzen zo laag blijven...Nou, zo gaat het...luchthavens halen Ryanair binnen...loopt het eenmaal lekker met grote aantallen passagiers, dan begint de onderhandeling pas echt....en de luchthaven of lokale overheden moeten dan met poen over de brug komen...En om even kracht bij te zetten worden de vluchten vaak (tijdelijk) gestaakt...
Tja een beetje Ierse manier van werken, maar t werkt wel

O en Purno: grappig genoeg wordt er weinig slecht gesproken door RYR vliegers hier over RYR...het zijn vaak de gasten van buiten die er van smullen zodra er iets zogenaamd niet in de haak is...zodra iemand iets over jouw KLC/Trans zegt wat maar half klopt, dan ga je daar toch ook tegenin?
 
Kan je misschien met ons delen wat je weet, of beter denkt te weten?

Ik denk niks:

NAAM:
Purno
SIGNALEMENT:
Immer gehuld in een paars skipak
GEBOORTEDATUM:
Seizoen 1 - Aflevering 1
BIOGRAFIE:
Purno lijkt een typische antiheld, met z’n semi snuggere blik en z’n paarse pakkie. Maar dat is-ie niet! Hij lijkt ’n ietsiepietsie naief misschien, goed van geloof ja, bloedeerlijk en 100 procentjes betrouwbaar. Maar dat is-ie niet!! Hij analyseert de wereld om hem heen als een kind. Hardop, steeds weer opnieuw. Hij lijkt een typische Elkerlick met wie de kijker zich zogenaamd gemakkelijk kan identificeren. Maar dat is-ie niet!! Nopie.

Bron: zijn eigen website.

Zeg P, weet je waar de letters pprune voor staan? Vooral de rune.

On topic:

O'Leary is echt niet dom hoor. Mensen hekelen hem soms om zijn "andere" visies op de markt maar tot nu toe zie ik alleen maar doeltreffende methodes.
 
Precies...Maar natuurlijk zijn t niet helemaal nette manieren van handelen...helaas de enig beproefde methode tegenwoordig
 
Hey Metro,

Ja is prima vertoeven hier...zoals gezegd wordt in de wandelgangen: a proper company :)
Alles wel?
 
Zo zeer zelfs dat het verloop heel erg laag is en dat 87% van de mensen die ooit vertrokken zijn, terug willen komen. (Onassis is vlak voor zijn vertrek met deze cijfers geconfronteerd omdat ze hem graag mogen, en kan dit bevestigen)

... en dat onderzoek is gehouden onder..... wie ? Ik ken niemand die bij Ryanair weg is gegaan en later benaderd is of hij/zij terug zou willen komen. En dat percentage is helemaal belachelijk. Lijkt me wederom een propaganda verhaaltje, maar goed, daar ben jij inderdaad voor...

Of bedoel je : van de mensen die zijn terug gekomen (reden bijv : vrouw vond Dubai toch niet leuk) is 87% daar tevreden mee ?

Ikzelf ben overigens best tevreden over Ryanair, echter... terug gaan... no thanks !

sweet ain't sweet if you've never tasted bitter ;)

En ook dat kan Onnasis wellicht nu ook beamen....
 
... en dat onderzoek is gehouden onder..... wie ? Ik ken niemand die bij Ryanair weg is gegaan en later benaderd is of hij/zij terug zou willen komen. En dat percentage is helemaal belachelijk. Lijkt me wederom een propaganda verhaaltje, maar goed, daar ben jij inderdaad voor...

Je begrijpt het niet helemaal.....
Er is niemand benaderd om terug te komen.
Wat er bedoeld wordt is dat iedereen die weg gaat niet meer terug hoeft te komen! Exit blijft exit. (op het moment)
Er zijn namelijk heel wat mensen die graag terug willen komen naar RYR.
Geen juiste keuze gemaakt, maar that's life.
 
Er zijn mensen die wel terug willen naar RYR, maar er zijn ook mensen die voor geen goud meer terug willen naar RYR. Denk alleen niet dat dat eerste deel 87% is van alle piloten die ooit RYR hebben verlaten. In de loop der jaren zijn er namelijk heel wat mensen die RYR hebben verlaten. Ik ken ook mensen die wel terug gegaan zijn.

In reactie op wat Overload zegt, ik denk dat RYR geen vakbond heeft omdat de vliegers te verdeeld zijn en niet collectief genoeg denken voor een vakbond.

Voor een ieder die Overload veroordeeld: de man predikt waarin hij gelooft en doet dit al jaren. Het bevalt hem blijkbaar prima bij RYR, want waar anderen zijn weggegaan is hij gebleven. (waarschijnlijk wil hij ook niet weg, anders was hij wel doorgegaan met zijn uren loggen ;)) Dit is in zijn adviezen overigens, logisch geredeneerd, ook een beperking. Want hij werkt al een tijd voor RYR en nooit voor een andere maatschappij (voor zover ik weet), dus weet hij niet hoe het bij andere maatschappijen toegaat. Alleen van horen zeggen en lezen. Zo weinig als mogelijk anderen van RYR weten weet hij in feite van de andere maatschappijen. Dan kan je toch moeilijk een vergelijkend advies geven of een feit hard maken dat de ene maatschappij beter is dan de andere. Een betere baan is enorm relatief, want de één zijn droombaan is een nachtmerrie voor een ander en vice versa. RYR heeft net als elke andere club zijn voor- en nadelen en als deze je genoeg aanstaan is het een prima club voor je.

Sommige dingen kun je eeuwig over discuseren. :)
 
Het ging mij erom dat het wel allemaal heel simpel wordt gebracht. De boeman zijn de velden.
Nieuwe kisten zullen er vast wel komen maar oude worden net zo hard van de hand gedaan. Zie ze vaak genoeg voorbij komen bij spuithangaars.

Dus groei? Me hoela!
 
Er zijn een aantal kisten verkocht, maar die wegen niet op tegen het aantal kisten dat er bij komt. We gaan, zoals al eerder gezegd, naar 300 kisten, inclusief de verkoop van de oude. In de planning is er altijd al rekening mee gehouden dat een kist verkocht wordt voor er onderhoud nodig is. Bovendien betalen de klanten meer voor een zeven jaar oude kist dan wij voor een nieuwe.
Ik wil graag weten waarom je denkt dat de oude kisten net zo hard van de hand worden gedaan. Ik heb geprobeerd er een aantal te kopen en dat lukt helaas nog niet omdat we er momenteel te weinig hebben. Kan je me in contact brengen met je bron bij Ryanair. Ik heb alleen met Howard Miller, de financieel directeur gesproken en hij zei voorlopig nee.

Overload heeft vier jaar bij KLM gewerkt en heeft dus een redelijk beeld van dat bedrijf. Verder heb ik genoeg vrienden bij andere bedrijven om een redelijk beeld te krijgen hoe het daar is.
Punt is dat je bijna overal harder moet werken voor minder geld en vaak ook nog nachtstops hebt of, nog erger, Longhaul...
Sommige mensen vinden dat echter leuk. Het is maar wat je wilt.

De 87% is gebaseerd op het aantal mensen die in de laatste vier jaar zijn vertrokken en hebben geprobeerd terug te komen. (Onassis heeft de mailtjes ook gezien). Bounty weet dat ook best, want een aantal van hen zijn collega's van hem. (In de woorden van een F70 co een week of twee geleden; 'bij Ryanair vertrekken was het stomste wat ik ooit gedaan heb en nu kan ik niet terug'. Onderling lijken ze dat echter niet zo toe te geven daar......
Overigens is er ook 13% die dus kennelijk wel heel gelukkig is elders. Het is maar wat je wilt (2e keer).

Overload gaat misschien ook wel een keer weg, maar dan om andere redenen dan de baan zelf. Je zou kunnen denken aan in Nederland en/of dicht bij de familie wonen als argument voor sommige mensen. Aan de andere kant heb ik een collega die vlak bij Bounty woont en vaker thuis is in Nederland dan Bounty....

Laten we terug on topic gaan nu. (En dit niet het zoveelste Ryanair vs KLM topic laten worden, ik weet dat het de KLM-ers hoog zit, maar doe het niet hier)

18% traffic growth in October. Op twee na grootste maatschappij in Europa, grootste international carrier in de wereld. Er zijn nog nooit zoveel nieuwe bases en routes geopend als dit jaar. Dat we een aatal destinations dicht doen is niet ongebruikelijk. Dat doen we ook elk jaar. Als men zich (zoals ik hier boven al zeg) niet aan de afspraken houdt, trekt Ryanair zich gewoon terug. Overload ziet het voorlopig wel zitten allemaal. En dat is mooi, want het gaat slecht genoeg in de Luchtvaart.
 
F_p_s,

hier heeft Overload een punt, er komen gewoon veel meer kisten bij dan er uit gaan. Laatste tijd zijn er minder kisten binnen gekomen bij RYR, simpelweg vanwege de Boeing staking. Het model van RYR is hetzelfde als van Southwest en Easy. Men moet blijven groeien. Lang verhaal, maar daar komt het in het kort een beetje op neer. En zoals Overload zegt, kisten na zeven jaar gebruik verkopen voor meer dan je er voor betaalt hebt, is knap gedaan.

Maaruh Overload, hoeveel uur had je ook weer voor KLM gevlogen? ;) Door naar een paard te kijken betekent niet dat je erop gereden hebt en weten of het je bevalt. En ongetwijfeld hebben veel mensen op dit forum vrienden die bij RYR zitten/ vliegen. Wat voor hen geldt, geldt dus ook voor jou, alleen dan de andere kant op. En sinds jij bij de KLM zat is er natuurlijk nogal het nodige verandert. Jij noemt bijna altijd alleen KLM en RYR als vergelijking, maar de luchtvaart bestaat uit meer dan deze twee hoor. Nederlanders zitten/ vliegen overal, echt overal, geloof me. De luchtvaart ontwikkelt en verandert zich in een razend tempo. We kennen allemaal wel maatschappijen die voorheen je van het waren (naar men zegt :) ) en waar dat nu wel even anders is. Maar misschien zouden jij en ik het er geweldig vinden. Vaak verandert ook in de loop der tijd de persoonlijke situatie en daarmee de voorkeur van mensen. Ze krijgen bijv. een gezin en dan wordt vaak alles weer anders. Wie de schoen past........

En hoe kan RYR de grootste internationale carrier van de wereld zijn als ze de tweede van Europa zijn? Of was Europa nou geen deel van de wereld?

Anyway gegroet, ennuh, wanneer wordt jij nou 's Base Captain? :)
 
Ben een paar keer gevraagd, maar dat is me te hard werken....
KLM noemde ik omdat Bounty daar werkt. En ik ken KLM behoorlijk goed.
Andere bedrijven zijn inderdaad ook niet onaantrekkelijk. Ik begrijp bijvoorbeeld heel goed dat Onassis naar Cargolux is.
Ryanair is qua grootte de derde in Europa. Qua internationaal pax vervoer de grootste ter wereld. Dat zijn twee verschillende dingen.

Overigens gaat de discussie er niet over of Ryanair of KLM nou geweldige bedrijven zijn. Ik denk dat beide bedrijven erg mooi zijn. Sluit ook niet uit dat ik ooit een keer die kant (of ergens anders) op zou willen gaan. Het is echter een feit dat veel mensen (de meerderheid) van hen die vertrekken, daar spijt van krijgen. Dat kan natuurlijk veranderen.

Maar deze discussie gaat er over of het slecht gaat met Ryanair en dat is dus niet het geval. Laten we het on topic houden. (weer) Een Ryr vs KLM discussie lijkt me vrij zinloos aangezien de bedrijven niet te vergelijken zijn en dat een keuze voor het individu is, afhankelijk van wat je belangrijk vindt in een bedrijf. Ik vind beide bedrijven fantastisch en ben als Nederlander en ex KLM-er behoorlijk trots op dat bedrijf. Dat heb ik ook altijd gezegd.
 
Last edited:
Ik meng me ook even in de discussie.
Overload, hoe zit dat met je dat je zegt dat je bijna overal harder moet werken? Jullie hebben toch 1 of 2 maanden per jaar annual leave, omdat jullie al aan je maxvlieguren zit perjaar? Dat haal ik niet bij mijn maatschappij... Hoe zit dat?

Commander
 
Back
Top