Deze zag ik nou echt niet aankomen

Volgens mij stond Boeing vooraan om Airbus af te maken met de problemen de A380. Wie de bal kaatst....

Ik verwacht eigenlijk nog wel meer vertraging, de 787 is ZO nieuw, dat kan niet goed gaan.
 
Volgens mij stond Boeing vooraan om Airbus af te maken met de problemen de A380. Wie de bal kaatst....

Ik verwacht eigenlijk nog wel meer vertraging, de 787 is ZO nieuw, dat kan niet goed gaan.

Niet helemaal correct. Juist andersom. Boeing feliciteerde Airbus met de A380 tijdens de ceremonie en tijdens de first flight en later toen de delays van de A380 een media hype werden was het oa. Randy Baseler (nu Randy T.) die sympatiseerde met Airbus dat de gecreeerde hype overdreven wiring issues. Kan de link zo snel even niet vinden. Vergeet niet dat Randy B, en nu Randy T nooit publiekelijk Airbus afmaakten zoals Leahy dat andersom wel deed. Ik geef toe dat de claim dat de A380 te stil was b*s is, en niet past in de manier waarop de Boeing executives altijd over Airbus spraken.

Wat ik zo snel kon vinden:
Quoting Randy's B's Journal:
Today is a blue shirt and red tie day. I’m doing some TV interviews on what Boeing thinks of the A380 on the day of the big unveiling event.

And in the days leading up to it, I have been asked by more than a dozen reporters on our reaction to the new airplane. Here is what I’ve told them. Without question the A380 is a great engineering and industrial achievement. We congratulate Airbus on reaching this significant milestone. The people who designed it and put it together should be proud.

But that isn’t all I have said. Along with the A380 being an engineering marvel it also represents a very large misjudgment about how most passengers want to travel and how most airlines operate.

So I applaud the achievement. But the A380 is flying into the headwind of reality. It is truly a big airplane for a small market.
 
Nou, dat is inderdaad een heeeeeel positief stuk van Boeing over Airbus!

Zo zou ik het wel zien ja. Tuurlijk zien zij de markt anders (748) maar er wordt wel door de B execcs toegegeven dat het een industry marvel is waar degene die het bouwen/ontwerpen trots op kunnen zijn. In mij ogen een classy en positieve statement.

90% van de keren wordt er met modder gegooid richting de amerikaanse bouwers door onze franse collega's. Natuurlijk verschillen beiden van mening en zien ze de markt anders maar de (oude) A top heeft niet echt een reputatie van classy statements.
 
Last edited:
Ik heb ook echt weinig negatief commentaar van Boeing naar Airbus gehoord. Boeing heeft wel altijd aangegeven dat ze een andere markt zien dan Airbus, en dat ze daarom denken dat de A380 het verkeerde toestel is. Maar modder gooien zie je ze gewoon weinig doen. Airbus naar Boeing valt trouwens ook wel mee; maar wel meer.

Dat de 787 vertraagd ging worden was gewoon te verwachten; niet omdat het ding 'te nieuw' is, maar omdat er al veel vertraging opgelopen was in de afgelopen maanden. Het valt me mee dat Boeing nu pas besluit wat meer buffer in te bouwen, maar ik denk niet dat het voor veel mensen een verrassing zal zijn.
 
Back
Top