ANC headset/earplugs

Ik zit erover te denken om een ANC headset te kopen.
Hebben jullie nog tips en do's en don'ts?

Het liefste heb ik earplugs. Een boom mike is niet eens echt vereist aangezien ik meestal met de handmike werk.

Zelf zat ik te denken aan de volgende Lightspeed Mach 1
Ik kan er alleen niet al teveel reviews over vinden van airline mensen.
Voornamelijk GA reviews tot nu toe.

Of zou ik mezelf ook goedkoop kunnen helpen door deze te kopen Sony MDR-NC22

Verder zijn ook deze te vinden Clarity Aloft
 
Heb een tijd geleden een review gelezen van die Lightspeed in AOPA magazine (denk ik) en daar kwam die headset goed uit de bus; enige minpuntje was dat het nogal los aan je oor hangt. Heb er verder geen ervaring mee.
 
Ik meen dat er een uitgebreid topic over ANC headsets was op dit forum ergens. Denk dat je hem met de search functie wel kunt vinden.

Zelf gebruik ik de Sennheiser HMEC250 KA(Stereo) Gebruik hem nu een maandje of drie en bevalt errrrggg goed. Batterijen gaan ongeveer 15 uur mee. Comfort is goed, lichtgewicht, maar na een 4 sector dag voel ik mn rechteroor wel. Zal wel komen omdat die iets groter is dan links, blijkbbaar :1855:. Geluidskwaliteit is super. ANC werkt echt top. Maar het is wel een boom model.

Ik weet verder dat deze bij BA en LH (747 iig) standaard aan boord zitten.
Succes,

P.S. Ik heb een hele poos geleden ergens een weblog gelezen van een commercial pilot die een review had (meen ik) van die Lightspeed Mach1. Ik heb een vermoeden waar je die kan vinden, maar ik kan niets met zekerheid zeggen. (dacht dat ie er niet blij mee was)
Tip1: http://www.kentwien.blogspot.com/
Tip2: http://flightlevel390.blogspot.com/

Het zal even flink spitten worden op de sites. Hoop voor je dat het ein zit. If not, sorry...
 
Last edited:
Wellicht een beetje off-topic, maar weet iemand waar je van die hippe earplugs kan laten maken?

Ik ben bij Hans Anders (!) geweest en erg tevreden over m'n dopjes.
Koste slechts €65,- en waren binnen een week klaar.
Hans Anders Oor afdeling: 0800-0027

Zelf ben ik op zoek naar een Telex Airman 850ANR.
Prijzen zijn nog al uiteen lopend. De goedkoopste die ik kan vinden is
in de US bij http://www.pilotshop.com/ . Iemand nog een tip?

Cheers
 
Ik heb de telex airman 850 een poosje geleden in de states besteld; als ik me niet vergis voor 419 dollar, plus 40 dollar verzendkosten, dus met de huidige koers is dat best aardig... Als je goed zoekt kan je hem misschein voor nog wel minder krijgen
Ik had ze gevraagd om het als "gift" te versturen, dan hoef je geen invoerrechten te betalen, maar helaas, dat is niet gelukt, en ik mocht toch 70 euro bij het postkantoor achterlaten voor ik m'n pakketje mee kon nemen. Leuker konden ze het niet maken...:grijns:

Maar, hij werkt perfect, en dat zonder batterijen!
 
Last edited:
Ik heb de Plantronics MS50 Veel van mijn collegas hebben dit ding en is zeer goedkoop. Sommige hebben hem al meer dan 20 jaar en nog nooit wat mis mee.

ICM met een custom earmold (laten doen bij een audiologist voor $100,-) heb je die headband niet nodig. Is superlicht en na UREN voel je hem nog niet. Super geluid.
 
Quote "Ik had ze gevraagd om het als "gift" te versturen, dan hoef je geen invoerrechten te betalen, maar helaas, dat is niet gelukt, en ik mocht toch 70 euro bij het postkantoor achterlaten voor ik m'n pakketje mee kon nemen. Leuker konden ze het niet maken"

De regels met invoerrechten zijn op 1-1-2008 gewijzigd je kan nu veel meer belasting vrij invoeren. Exacte limiet weet ik niet maar ergens rond de €400 a €500,-
 
Back
Top