Complimenten KLM88T 24/08 BCN-AMS

Status
Not open for further replies.
Ik wil bij deze de crew van bovenstaande vlucht van harte complimenteren met de, voor mij, tot nu toe meest arrogante en onprofessionele R/T ooit gehoord.

Wij stonden al OP de baan in BCN toen de kist voor ons vogels rapporteerde op rotatie punt. Op de vraag of wij door wilde gaan antwoorden wij negatief en vroegen om een inspectie van bird control. We spreken tijd 41. om 42 ging onze slot in.
Op tijd 51 komt de auto van bird control eindelijk aangereden en vindt niks. Je voelt hem natuurlijk al aankomen dat ATC ons daarna doodleuk verteld dat onze slot verlopen is en we het bedrijf moeten bellen (nogmaals we staan al op de baan).
Daarop vond een van de heren in de KLM machine het nodig om de volgende opmerking op de radio te maken.

"Tja dat hebben jullie aan jezelf te danken heren."

Ik zal voor de lieve vree maar niet posten wat ik daarop graag hadden willen zeggen, maar dit soort opmerkingen kunnen gewoon absoluut NIET op de radio.
 
Ach, wij probeerden gisteren met een intersectie take off vanaf 09 N4 elke beschikbare meter mee te nemen omdat onze marge op de runway length niet heel erg groot was. Blijkbaar vonden de KLM 737 heren bij N5 nodig de opmerking te maken dat ''ze al bijna in Venetie hadden kunnen zijn'' aangezien ze ons te langzaam vonden. Ik had bijna willen zeggen dat ze als ze van de taxibaan waren opgestegen dat ze idd sneller waren geweest, maar na tot 10 tellen vond ik het niet nodig me tot hun niveau te verlagen...

Maar wees gerust, niet elke KLM vlieger is zo :biertje:
 
Natuurlijk is niet iedereen zo. En ook ik kan nog wel een paar natrappertjes bedenken maar ik ga me niet tot hetzelfde niveau verlagen.

Misschien was het wel dezelfde God's gift to the cockpit?
 
als ze van de taxibaan waren opgestegen dat ze idd sneller waren geweest, maar na tot 10 tellen vond ik het niet nodig...

nice one :haha:

Nagenoeg elke keer als ik ( in dienst bij onze Teutoonsche vrinden ) op AMS de radio doe heb je weer van die kinders die het nodig vinden om "Auf Wiedersehen" te zeggen als ze van de freq.afgaan....lekker laten gaan.



(PS , Zullen we hier ter plekke anders even het aannamebeleid en de kls er bij slepen?Hebben we dat maar gehad:D)
 
O nee nee nee daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn.

Het gaat mij niet eens zozeer om kinderachtige opmerkingen dan wel het feit dat je collega's niet min of meer gaat pushen om een, misschien wel, gevaarlijke situatie te aanvaarden.
 
Inderdaad een vrij kinderachtige respons die niet thuishoort op de radio.

Misschien had je wel moeten reageren tegen die crew om je standpunt duidelijk te maken tegen ze, en niet achteraf een topic op airwork moeten openen, om je frustratie over deze crew tegen de rest van de wereld te spuwen.
 
Op de radio gaan discussiëren vind ik not done. Had ik een persoonlijk e-mail adres gehad dan had ik het zeker daarop gedaan.
Maar ik ben ook van mening dat dit soort acties best publiek gemaakt mogen worden. Al was het maar omdat we allemaal wel eens een reality check nodig hebben.
 
ik was er niet bij, heb de intonatie niet gehoord, is niet mijn humor maar kan me voorstellen dat hij/zij slechts een bijdehante grap wilde maken.

Ik vind het nogal een boute uitspraak om te zeggen dat een KLM crew je in een "trap" wil pushen. Je bent er nog altijd zelf bij.
 
Maar ik ben ook van mening dat dit soort acties best publiek gemaakt mogen worden. Al was het maar omdat we allemaal wel eens een reality check nodig hebben.

Ik vind de uitspraak van de vliegers "Not done" maar het op deze manier met ons te delen..

Wat is je motief geweest om dit te posten?

Je (voor)oordeel over KLM vliegers te delen en/of bevestigd te krijgen?
 
ik moet hier wel een beetje om lachen hoor...jij voelt je spreekwoordelijk in je b*k gesch*t*n en gaat er over lopen huilen...kom toch op zeg.
Zoals hierboven al is aangegeven...misschien een (slechte) grap?

En ze hebben nog gelijk ook nog...wie heeft er nu tegenwoordig nog een slot op AMS, pffff ja jij dus...en dan ben je de gelukkige laat je hem nog verlopen ook nog, ik zeg: Slordig hoor











:haha:
 
bral bral .. wie heeft er nu tegenwoordig nog een slot op AMS.. bral bral


@jocky747

Lezen, begrijpen, reageren. Je post ademt nu vooral stompzinnige 'air', echter het moet gezegd, je blijft daardoor wel lekker dicht bij het onderwerp.
 
Welja, laten we het gedrag van die idioot gaan verdedigen!

Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. Zelfde club ook. Ik zal beslist niet zeggen dat het gemeengoed is bij de blauwen, integendeel. Net als FPS ben ik alleen maar verbaasd / geïrriteerd dat zulke figuren bij een gerenommeerde maatschappij in de cockpit plaatshebben!
 
Welja, laten we het gedrag van die idioot gaan verdedigen!

Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt. Zelfde club ook. Ik zal beslist niet zeggen dat het gemeengoed is bij de blauwen, integendeel. Net als FPS ben ik alleen maar verbaasd / geïrriteerd dat zulke figuren bij een gerenommeerde maatschappij in de cockpit plaatshebben!

Begint weer de zoveelste KLM bash topic te worden..

Ach.. Bij de HV hebben jullie Julio :dozey:... Verbaasd mij ook dat deze destijds door interpol geregistreerde verdachte bij jullie rondvloog. Laten KLM ers zich in het openbaar negatief uit over Julio en/of HV? Wij bij de blauwe verdedigen jullie "idioot" wel totdat hij een eerlijk proces heeft gehad..

Denk voortaan even na voordat je dit soort opmerkingen maakt!

Wat een zinloos topic.
 
Last edited:
@ 9K2 exactly my point!!! Ik dacht dat de meesten hier de sneer wel zouden begrijpen.

Wij, bij de blauwen, zijn nu eenmaal de beste, dat heeft God zo bepaald...en als iedereen even goed zou zijn, kon niemand de beste zijn vandaar dat er andere vliegers zijn...

ooowwwww wat heb ik nu weer gezegd!?
 
stiekum, heel misschien , maar dan ook heel misschien willen zij wel bij die mooie blauwe vliegen .:D
 
ach FPS, gebeurt soms ook met die Fransen (AF vnl). Blijft leuk als je cpt dan ook in het frans verder gaat op Atc, dan zijn ze weer lekker rustig :)

en over die klm-er, die dacht toch gewoon; stomme Belg ;) !
 
Ik ben bijna benieuwd welke opmerking uit het bovenstaande als KLM-bashing kan worden geïnterpreteerd...

De voorbeelden van onprofessioneel RT-gedrag worden alle vergezeld van de aanvulling dat dergelijk gedrag de KLM onwaardig is. Is dat bashing?
 
ach.... THE KLM235, wordt ik ook zoooooooooo moe van.
Waarom moet dat THE er telkens voor. Slap lullen zijn wij Nederlanders wel heel goed in iig!
Wat een dom gelul vaak over de radio, maar dan kan surferboy misschien beter beamen ;)

Maar goed, ik heb ook wel eens zulke dingen tegen me horen zeggen, ook van HV trouwens, maar vaker KLM. Ik ga er altijd wel gewoon op in, rot toch lekker op met z'n allen!
 
trlof said:
Ik ben bijna benieuwd welke opmerking uit het bovenstaande als KLM-bashing kan worden geïnterpreteerd...

Om het feit dat er een paar mensen (m.i. terecht) aan twijfelen of dit topic ook zou bestaan als het niet dé KLM had betroffen.

Er vliegen zoveel blauwe machines rond in Europa dat de kans relatief gezien een stuk groter is dat een KLMer een opmerking maakt dan iemand van een andere club...

Valt de grap verkeerd, dan sta je daar toch zeker boven? Grow up.

Trouwens viper, DE Arkefly vliegt af en toe ook rond heur...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top