Ik zit liever vast in Tenerife dan er te sterven zeg maar
Je mag voor die 12 euro net zoveel verwachten als bij alle andere maatschappijen en dat krijg je dan ook.
@ DCP: alwéér heb je geen flauw idee waar dit over gaat...ga spelevaren...0 uren = 0 input
Zinsopbouw is een volwassen zaak, dus bemoei je er niet mee.
Triest is pas een logo in je avatar te plaatsen zonder dat je uberhaupt één meter zelf gevlogen hebt...kurk erop ja?
onzin en dat is ook niet zo
Elke airline heeft een andere aanpak gehad in de afgelopen dagen. Zo heeft een bedrijf als Ryanair zich wat meer achter de schermen bezig gehouden en heeft KLM wat meer in het zicht van het publiek geopereerd? So what?
Ik zie geen reden om dan meteen te zeggen: "KLM doet alsof ze het hadden uitgevonden" of "Ryanair is goedkoop dus mag je niks verwachten".
Boss, het is inderdaad jammer dat het taxi-incident erbij wordt gehaald. Maar lees even wat ik hierboven heb geschreven over wat easyJet heeft gedaan de afgelopen week, en waarom ze dat zo hebben gedaan. Laat ik er bij vermelden dat ook easyJet vanaf het begin in gesprek is geweest met de UK minister van vervoer, CAA en dergelijke.
Trots zijn op een voortrekkersrol is mooi, de rest neerhalen zonder de juiste informatie is net zo jammer.
Collega-forummer De Cock Pit mag dan nog geen relevante eravring hebben, en de daarmee gepaard gaande gevoeligheden tussen Major en LCC, hij verwoordt the bottom line wel heel mooi.
...Een e190 die op 1 motor probeerde take off te gaan op de 36L...
Je bedoelt dat je liever 300 euro meer betaalt voor de service van een broodje brie en een glaasje wijn. Daar heb je gelijk in.
LONDEN - Topman Michael O'Leary van de luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft verklaard dat gestrande passagiers op geen enkele andere compensatie moeten rekenen dan de eventuele terugbetaling van hun ticket.
Hiermee gaat de baas van Ryanair resoluut in tegen de geldende Europese regelgevingen.
De baas van Ryanair zegt dat zijn maatschappij niet verantwoordelijk wil gehouden worden voor de hotel- en restaurantkosten van gestrande reizigers. "Ik wil indien nodig gerust voor de rechtbank gedaagd worden", zegt een strijdvaardige O'Leary in de Britse pers. De lagekostenmaatschappij negeert hiermee duidelijk de opgelegde Europese regelgeving die stelt dat gestrande passagiers recht hebben op drank, maaltijden en aangepaste opvang.
Verontrust
De Europese commissaris voor transport Siim Kallas toonde zich woensdag verontrust door berichten die hem van overal bereiken over gestrande reizigers die met zeer veel moeite hun vliegtuigbiljet krijgen terugbetaald of waar de maatschappij moeilijk doet over de kosten voor de verlenging van hun verblijf in afwachting dat ze naar huis kunnen.
klopt.. en voor beter service (niet als vee behandeld te worden) op de grond en minder vertragingen etc.
klopt.. en voor beter service (niet als vee behandeld te worden) op de grond en minder vertragingen etc.
Voor de balans:Tja....
BA accused over ash passenger compensation
By Ben King
Updated on 19 April 2010
British Airways passengers stranded abroad are now having to pay for their own accommodation, despite the European Union regulation which gives airlines a duty of care to overseas passengers, Channel 4 News has learned.
Viewer Robert Stern was stranded in Lisbon after his flight on Thursday 15 April was cancelled. BA rebooked him and his family on a flight on Sunday, and provided hotel accommodation in the meantime.
However, when the Sunday's flight was cancelled, he was told that he would have to meet accommodation and food costs himself.
He said that "The Duty Manager confirmed this, saying he'd received instructions from BA head office that, along with other major EU airlines, BA had decided it would 'no longer honour European Regulation 261', requiring EU airlines to provide accommodation and meals under their duty of care.
(...)
Hoe lang kun je als airline verantwoordelijk worden gehouden voor iets dat de gemiddelde verzekeringsmaatschappij weigert te verzekeren, namelijk natuurgeweld?Chief executive Mike Carrivick said “The eagerness of the EU and the UK government to publicly state that airlines have a responsibility under EU Regulation EU261/2004, to accommodate and feed passengers booked on flights cancelled by the volcanic disruptions, is a misuse of the regulation.
"It was never intended to apply to wholesale shutdown of the airways system imposed by governmental rulings and without any limitation of time. It is also relevant that airlines cannot immediately resume normal services from the moment that the airspace restrictions are lifted.
"This Regulation, when used in this way, is draconian, disproportionate and often impractical.
Ryanair heeft al in een heel vroeg stadium de beslissing genomen om niet steeds de komende paar uur af te wachtten, maar meteen een aantal dagen vooruit te plannen om efficienter te kunnen zijn. Daarom waren we de eerste maatschappij die al hun passagiers in hotels had zitten en de enige die ze exact op de hoogte kon houden via SMS. Ik moet zeggen dat de manier waarop dit allemaal afgehandeld is me erg meeviel. Easyjet heeft iets vergelijkbaars gedaan.
Natuurlijk opereren wij (Easy en Ryan) veel efficienter dan de flag carriers die ook nog eens met ICA zitten en daardoor kunnen we in dit soort situaties onze passagiers een betere service bieden.
We hebben meer vluchten om ze op om te boeken en we zijn ook niet zo afhankelijk van een single base of hub. Aan de andere kant heeft het langere vliegverbod boven de UK en Ierland wel weer veel meer problemen opgeleverd.
Overigens klopt het artikel waar deze thread mee begon niet.
De passagiers hebben de keuze gekregen; of een volledige refund, dezelfde dag, maar dan zelf onderdak en vervoer regelen, of een hotel op kosten van Ryanair en de terugreis door Ryanair geregeld. Die laatsten zitten lekker in hun hotel te bieren tot ze gebeld worden. De bedoeling is iedereen voor het weekend thuis te hebben.
De pax in het voorbeeld heeft echter voor een refund gekozen, vandaar ook dat ze op een vliegveld in de rij staat en dat ze pas in Mei naar huis kan. Ze heeft waarschijnlijk een nieuwe ticket moeten boeken en we zitten voorlopig vol.
Je mag voor die 12 euro net zoveel verwachten als bij alle andere maatschappijen en dat krijg je dan ook.
LONDEN - Topman Michael O'Leary van de luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft verklaard dat gestrande passagiers op geen enkele andere compensatie moeten rekenen dan de eventuele terugbetaling van hun ticket.
Hiermee gaat de baas van Ryanair resoluut in tegen de geldende Europese regelgevingen.
De baas van Ryanair zegt dat zijn maatschappij niet verantwoordelijk wil gehouden worden voor de hotel- en restaurantkosten van gestrande reizigers. "Ik wil indien nodig gerust voor de rechtbank gedaagd worden", zegt een strijdvaardige O'Leary in de Britse pers. De lagekostenmaatschappij negeert hiermee duidelijk de opgelegde Europese regelgeving die stelt dat gestrande passagiers recht hebben op drank, maaltijden en aangepaste opvang.
Verontrust
De Europese commissaris voor transport Siim Kallas toonde zich woensdag verontrust door berichten die hem van overal bereiken over gestrande reizigers die met zeer veel moeite hun vliegtuigbiljet krijgen terugbetaald of waar de maatschappij moeilijk doet over de kosten voor de verlenging van hun verblijf in afwachting dat ze naar huis kunnen.