Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

@ DCP: alwéér heb je geen flauw idee waar dit over gaat...ga spelevaren...0 uren = 0 input
Zinsopbouw is een volwassen zaak, dus bemoei je er niet mee.
Triest is pas een logo in je avatar te plaatsen zonder dat je uberhaupt één meter zelf gevlogen hebt...kurk erop ja?

Sterke argumentatie moet ik zeggen. "Jij bent jong en ik ben oud, dus hou je mond maar."
Wat jij wilt meneer, ik zal je lekker je gang laten gaan. Er zijn echter maar een paar mensen die mij de mond kunnen snoeren (o.a. de moderators) dus helaas zult u mijn onvolwassen geblaat zonder verstand en ervaring nog moeten aanhoren.
Voor wat betreft dat logo doe ik wat ik zelf mooi vind en het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat u daarvan vindt.

Vriendelijke groet, DCP

PS Mijn excuses voor deze 100% off-topic reactie.
 
onzin en dat is ook niet zo

Je bedoelt dat je liever 300 euro meer betaalt voor de service van een broodje brie en een glaasje wijn. Daar heb je gelijk in.


Leuke discussie jongens, het is heerlijk om wakker te worden en te zien dat airwork niet stil heeft gezeten vannacht! Wat de KLM betreft, zoals ik al zei, het was mooi om ze de 'voortrekkersrol' (voor zover je dat kan zeggen, ze waren niet de enige) te zien nemen in bange dagen. Inmiddels ben ik ook wat meer bijgepraat over wat er achter de schermen is gebeurd van mijn maatschappij. Het is dan ook absoluut niet waar dat de low cost carriers niks hebben uitgehaald. Hiermee wil ik de stelling van Boss du Manche graag even corrigeren. Maar als je wilt geloven dat de grootste 320 operator van Europa stil heeft gezeten en niet 24 uur per dag bezig is geweest met Airbus en CFM om tot een oplossing te komen, ga je gang. In de woorden van de easyJet CEO van wie mijn hart absoluut niet sneller gaat kloppen maar die wel een heel nuchtere kijk op de zaak heeft: het had in dat stadium geen zin om testvluchten te doen omdat wij niet de expertise hebben om dat soort vluchten uit te voeren, wij hebben geen enkele ervaring met as. Wij wachtten op de data van de motorenfabrikant voordat we besloten om weer te gaan vliegen, en dat nam z'n tijd.
 
Hoe je het ook wendt of keert, Ryanair heeft geen goede beurt gemaakt in deze crisistijd. Ze hebben geen voortrekkersrol gehad.

O'Leary mag dan blaten over een euro betalen voor toiletbezoek of staanplaatsen verkopen aan boord, in deze crisistijd was het verdacht stil omtrent het "grote luchtvaartwonder".

Afijn, haal het taxi-incident er maar weer bij en Tenerife, andere argumenten heb ik namelijk nog niet gehoord over de inzet van de LLC over het lostrekken van de situatie (RYR en EJ) in deze turbulente periode.
 
Boss, het is inderdaad jammer dat het taxi-incident erbij wordt gehaald. Maar lees even wat ik hierboven heb geschreven over wat easyJet heeft gedaan de afgelopen week, en waarom ze dat zo hebben gedaan. Laat ik er bij vermelden dat ook easyJet vanaf het begin in gesprek is geweest met de UK minister van vervoer, CAA en dergelijke.

Trots zijn op een voortrekkersrol is mooi, de rest neerhalen zonder de juiste informatie is net zo jammer.





Collega-forummer De Cock Pit mag dan nog geen relevante eravring hebben, en de daarmee gepaard gaande gevoeligheden tussen Major en LCC, hij verwoordt the bottom line wel heel mooi.
Elke airline heeft een andere aanpak gehad in de afgelopen dagen. Zo heeft een bedrijf als Ryanair zich wat meer achter de schermen bezig gehouden en heeft KLM wat meer in het zicht van het publiek geopereerd? So what?
Ik zie geen reden om dan meteen te zeggen: "KLM doet alsof ze het hadden uitgevonden" of "Ryanair is goedkoop dus mag je niks verwachten".
 
Sinds Tenerife en taxi take off oude koeien zijn
hoorde ik laatst weer een nieuwe Klm koe!!

Een e190 die op 1 motor probeerde take off te gaan op de 36L

En het zou toch niet leuk zijn om niet te bashen ik bash
 
Boss, het is inderdaad jammer dat het taxi-incident erbij wordt gehaald. Maar lees even wat ik hierboven heb geschreven over wat easyJet heeft gedaan de afgelopen week, en waarom ze dat zo hebben gedaan. Laat ik er bij vermelden dat ook easyJet vanaf het begin in gesprek is geweest met de UK minister van vervoer, CAA en dergelijke.

Trots zijn op een voortrekkersrol is mooi, de rest neerhalen zonder de juiste informatie is net zo jammer.





Collega-forummer De Cock Pit mag dan nog geen relevante eravring hebben, en de daarmee gepaard gaande gevoeligheden tussen Major en LCC, hij verwoordt the bottom line wel heel mooi.

Elke airline heeft natuurlijk wat gedaan, allemaal wilden ze de lucht in zodra dat mogelijk zou zijn. Dat geldt voor RYR, KLM, EJ, LUFTI, etc etc. Zeggen dat EJ stil heeft gezeten is net zo stupide als beweren dat KLM niets gedaan heeft. De manier waarop is verschillend per airline, maar waarom dit weer moet verzanden in moddergooien en persoonlijke aanvallen? Blijkbaar ontbreekt bij sommigen aan beschaving, waardoor vliegen ineens een wat zeggen over de inhoud van de post en oude incidenten uit de hoge hoed getoverd worden, welke weinig tot geen betrekking hebben op de situatie. Triest en ondanks dat het tekenend is voor de huidige samenleving, mijns inziens onze beroepsgroep onwaardig.
Tijd om airwork eens uit de bookmarks te halen
 
...Een e190 die op 1 motor probeerde take off te gaan op de 36L...

Uit nieuwsgierigheid, hoe weet je dat? R/T ?

P.S. Toch wel mooi hoe onze eigen maatschapijen worden opgehemeld aan de hand van incidenten van anderen. Toont wel weer hoe volwassen wij vliegers zijn. :dozey:
 
Ach RTO, Eikie, als je deze thread bekijkt dan gaat het mooi over en weer. De KLM incidenten zijn welliswaar zwaar off topic, maar het gezever van de andere kant is er niet minder om. Zelfs wanneer er honderd voorbeelden geleverd worden van hoe minder ideaal KLM passagiers opgevangen worden, wat daadwerkelijk de achtergrond is van de openingspost, dan nóg hebben Ryanair en LCC het gedaan. Vrij irritant! Nog steeds geen reden om er off topic incidenten bij te halen, daar ben ik het absoluut mee eens. Maar joh, dat bashen, zeer vermoeiend, en jullie begonnen deze keer.. ;)



Adem in, adem uit, the real battle wordt toch buiten ons om gestreden in the real world.
 
Je bedoelt dat je liever 300 euro meer betaalt voor de service van een broodje brie en een glaasje wijn. Daar heb je gelijk in.

klopt.. en voor beter service (niet als vee behandeld te worden) op de grond en minder vertragingen etc.
 
LONDEN - Topman Michael O'Leary van de luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft verklaard dat gestrande passagiers op geen enkele andere compensatie moeten rekenen dan de eventuele terugbetaling van hun ticket.
Hiermee gaat de baas van Ryanair resoluut in tegen de geldende Europese regelgevingen.

De baas van Ryanair zegt dat zijn maatschappij niet verantwoordelijk wil gehouden worden voor de hotel- en restaurantkosten van gestrande reizigers. "Ik wil indien nodig gerust voor de rechtbank gedaagd worden", zegt een strijdvaardige O'Leary in de Britse pers. De lagekostenmaatschappij negeert hiermee duidelijk de opgelegde Europese regelgeving die stelt dat gestrande passagiers recht hebben op drank, maaltijden en aangepaste opvang.

Verontrust
De Europese commissaris voor transport Siim Kallas toonde zich woensdag verontrust door berichten die hem van overal bereiken over gestrande reizigers die met zeer veel moeite hun vliegtuigbiljet krijgen terugbetaald of waar de maatschappij moeilijk doet over de kosten voor de verlenging van hun verblijf in afwachting dat ze naar huis kunnen.

Tja....
 
klopt.. en voor beter service (niet als vee behandeld te worden) op de grond en minder vertragingen etc.

Bij elke airline zul je op gegeven moment met z'n allen in een hokje wachten totdat er geboard mag worden. Termen als 'als vee behandeld worden' schaar ik in dezelfde categorie als de immer terugkerende kreet van Nederlandse passagiers die voor het eerst easyJet vliegen: goh, het is wel heel erg oranje. (voor de veandering eens niet blauw bedoel je?)

Over het aantal vertragingen gesproken, even huiswerk doen zoals mjs zegt!
 
flysave
flysafe.jpg
 
Voor de balans:
BA accused over ash passenger compensation
By Ben King
Updated on 19 April 2010

British Airways passengers stranded abroad are now having to pay for their own accommodation, despite the European Union regulation which gives airlines a duty of care to overseas passengers, Channel 4 News has learned.

Viewer Robert Stern was stranded in Lisbon after his flight on Thursday 15 April was cancelled. BA rebooked him and his family on a flight on Sunday, and provided hotel accommodation in the meantime.

However, when the Sunday's flight was cancelled, he was told that he would have to meet accommodation and food costs himself.

He said that "The Duty Manager confirmed this, saying he'd received instructions from BA head office that, along with other major EU airlines, BA had decided it would 'no longer honour European Regulation 261', requiring EU airlines to provide accommodation and meals under their duty of care.

(...)

Het is ergens wel te begrijpen, zie de reactie van O'Leary & co.
Chief executive Mike Carrivick said “The eagerness of the EU and the UK government to publicly state that airlines have a responsibility under EU Regulation EU261/2004, to accommodate and feed passengers booked on flights cancelled by the volcanic disruptions, is a misuse of the regulation.

"It was never intended to apply to wholesale shutdown of the airways system imposed by governmental rulings and without any limitation of time. It is also relevant that airlines cannot immediately resume normal services from the moment that the airspace restrictions are lifted.

"This Regulation, when used in this way, is draconian, disproportionate and often impractical.
Hoe lang kun je als airline verantwoordelijk worden gehouden voor iets dat de gemiddelde verzekeringsmaatschappij weigert te verzekeren, namelijk natuurgeweld?
 
Ryanair heeft al in een heel vroeg stadium de beslissing genomen om niet steeds de komende paar uur af te wachtten, maar meteen een aantal dagen vooruit te plannen om efficienter te kunnen zijn. Daarom waren we de eerste maatschappij die al hun passagiers in hotels had zitten en de enige die ze exact op de hoogte kon houden via SMS. Ik moet zeggen dat de manier waarop dit allemaal afgehandeld is me erg meeviel. Easyjet heeft iets vergelijkbaars gedaan.
Natuurlijk opereren wij (Easy en Ryan) veel efficienter dan de flag carriers die ook nog eens met ICA zitten en daardoor kunnen we in dit soort situaties onze passagiers een betere service bieden.
We hebben meer vluchten om ze op om te boeken en we zijn ook niet zo afhankelijk van een single base of hub. Aan de andere kant heeft het langere vliegverbod boven de UK en Ierland wel weer veel meer problemen opgeleverd.

Overigens klopt het artikel waar deze thread mee begon niet.

De passagiers hebben de keuze gekregen; of een volledige refund, dezelfde dag, maar dan zelf onderdak en vervoer regelen, of een hotel op kosten van Ryanair en de terugreis door Ryanair geregeld. Die laatsten zitten lekker in hun hotel te bieren tot ze gebeld worden. De bedoeling is iedereen voor het weekend thuis te hebben.

De pax in het voorbeeld heeft echter voor een refund gekozen, vandaar ook dat ze op een vliegveld in de rij staat en dat ze pas in Mei naar huis kan. Ze heeft waarschijnlijk een nieuwe ticket moeten boeken en we zitten voorlopig vol.


Je mag voor die 12 euro net zoveel verwachten als bij alle andere maatschappijen en dat krijg je dan ook.


LONDEN - Topman Michael O'Leary van de luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft verklaard dat gestrande passagiers op geen enkele andere compensatie moeten rekenen dan de eventuele terugbetaling van hun ticket.
Hiermee gaat de baas van Ryanair resoluut in tegen de geldende Europese regelgevingen.

De baas van Ryanair zegt dat zijn maatschappij niet verantwoordelijk wil gehouden worden voor de hotel- en restaurantkosten van gestrande reizigers. "Ik wil indien nodig gerust voor de rechtbank gedaagd worden", zegt een strijdvaardige O'Leary in de Britse pers. De lagekostenmaatschappij negeert hiermee duidelijk de opgelegde Europese regelgeving die stelt dat gestrande passagiers recht hebben op drank, maaltijden en aangepaste opvang.

Verontrust
De Europese commissaris voor transport Siim Kallas toonde zich woensdag verontrust door berichten die hem van overal bereiken over gestrande reizigers die met zeer veel moeite hun vliegtuigbiljet krijgen terugbetaald of waar de maatschappij moeilijk doet over de kosten voor de verlenging van hun verblijf in afwachting dat ze naar huis kunnen.

Volgens mij moeten jullie echt je verhalen nog maar eens op elkaar afstemmen.
Maar goed, je zal er wel weer een verklaring voor hebben.....
 
Nou ja, je kunt het ook positief zien. Hier toont Ryanair pas echt lef door openlijk te beweren wat de meeste airlines als KLM, BA en easyJet stilletjes toch al in de praktijk brengen: dat de EU-rules niet van toepassing zijn op dit drama. Een echte voortrekker dus, niks geen PR-vluchtjes, maar keihard opkomen voor de rechten van alle airlines.
 
Back
Top