Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

Boss du Manche

New member
Nu.nl

BARCELONA - Het kan nog twee weken duren voordat gestrande reizigers van Ryanair naar Nederland kunnen terugvliegen. Bij de luchthaven in Girona, vlak bij Barcelona, meldden zich maandag honderden Nederlandse reizigers.
''Het is een enorme chaos. Na twee uur in de rij te hebben gestaan kregen we te horen dat we pas op 3 mei kunnen terugvliegen'', zei de Nederlandse toerist Diane Nijhuis dinsdag vanuit Barcelona.

Volgens Nijhuis is het onmogelijk om telefonisch in contact te komen met Ryanair.


Ik weet dat ik soms verweten wordt iets tegen Ryanair te hebben, maar dit is toch typisch iets voor een low cost carrier. Je betaalt niets, maar dan heb je ook niets..........

Had je met Transavia gevlogen bijvoorbeeld, was je voor zover als mogelijk keurig opgevangen.

PS: Ook weer zo'n domme Nederlander. Dan ga je toch met de trein? Je gaat toch niet wachten in Barcelona tot 3 mei?
 
Lees het artikel nogmaals...en dan ook de laatste alinea.

Informatie

''De enige informatie die op de website staat, is dat we nieuwe tickets moeten boeken. Waar en hoe dat moet, wordt nergens vermeld.''

Ook voor het ANP was Ryanair dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

De Ierse prijsvechter kan volgens Nijhuis maar mondjesmaat repatriëren, omdat er op alle vluchten nauwelijks vrije stoelen beschikbaar zijn.

Inmiddels heeft zij samen met haar vriendinnen plek in een bus weten te bemachtigen. In de nacht van dinsdag op woensdag reizen zij terug naar Nederland.


Kijk trouwens ook even op Transavia->Over het bedrijf
(http://www.transavia.com/hv/nl-NL/over-transavia)

transavia.com is de grootste low cost low fare luchtvaartmaatschappij van Nederland

Trans is dus ook een lowcost carrier...wellicht met een lagere bezettingsgraad en daardoor met (in jouw ogen) meer service?
By Ryanair krijg je gewoon op de eerstvolgende vlucht dat er plek is een ticket.
Ik gok bij Transavia ook?

Ik denk dat elke maatschappij op dit moment zijn uiterste best doet om iedereen op de gewenste plek te krijgen...
 
Trans is dus ook een lowcost carrier...wellicht met een lagere bezettingsgraad en daardoor met (in jouw ogen) meer service?

Een lagere bezettingsgraad is niet per definitie een betere service.

Wel denk ik dat Transavia in moreel opzicht meer doet voor de passagier dan O'Leary.

Ik had inderdaad niet verder gelezen. Zo dom was ze dus ook niet.....
 
Wel denk ik dat Transavia in moreel opzicht meer doet voor de passagier dan O'Leary.

Ik vraag het me af. Ryanair doet hetzelfde als wat KLM en Transavia en veel andere airlines ook doen. Ze pikken de reguliere dienstregeling weer op zodat de mensen die voor die vlucht geboekt hebben niet OOK nog eens gedupeerd worden. De andere mensen kunnen hun tickets om boeken voor de eerstvolgende vlucht waarop er een plaatsje vrij is.

Ik heb kennis mogen maken met de klantenservice (die overigens wel bereikbaar was ;-) )van de KLM en die zijn alles behalve behulpzaam. Informatie verstrekking is bagger. Ze roepen mensen op NIET naar Schiphol te komen en vervolgens bellen ze die mensen 2 uur voor vertrek op met de mededeling dat ze als de sodemieter naar Schiphol moeten komen. Daar eenmaal aangekomen gaan ze vol goede moed naar de incheckbalie waar ze te horen krijgen dat deze al gesloten is!! Ongelofelijk. De eerst volgende mogelijke vlucht is nu op zaterdag.
 
Last edited:
Een legacy met flexibele tickets en hub-spoke systeem heeft over het algemeen iets meer ruimte om passagiers naar andere vluchten over te zetten. Dat voordeel heb je niet als je alle stoelen point-to-point verkoopt als Low-cost en je als passagier je geld kwijt bent als je niet op komt dagen. Als je dan ineens meewil op de (reeds verkochte) vluchten, dan moet je indd wachten totdat er weer tickets beschikbaar zijn. That's all in the game....

Het woord 'omboeken' is dus niet bekend bij Ryanair, je kunt wel nieuwe tickets aanvragen en het geld van je eerdere tickets terugvragen.

Hoewel ik mij niet ga mengen in de discussie over kwaliteit van service en de ondersteuning door de klantenservice, is het gewoon een andere insteek in het verkopen van tickets. Niet zeuren dus zou ik zeggen....
 
Boss, even voor de duidelijkheid. Wat doet de KLM voor de gestrande passagiers?
Vind het heel vreemd dat je dit eruit pikt. Ok, dat de KLM min of meer VFR enkele vluchten uitvoert naar enkele verre oorden is lovenswaardig, maar andere airlines die niet zo'n avontuurlijke CEO en CAA hebben zitten nog allemaal aan de grond. KLM passagiers zitten even goed gestrand in Europa. Of zitten die nu allemaal in het Marriott op kosten van KLM? No way.

Mijn vriendin is ooit vanwege storm in Nederland gestrand geweest ergens op een zonnig eilandje. Zij heeft helemaal niks gehad van de KLM. Geen hotel, geen overboeking, niks. 'Probeer het morgen nog eens mevrouw, overmacht'. Omboeken via een andere bestemming waar wel plek was? Daar begonnen ze niet aan! Dus ik ben benieuwd of het er nu veel beter aan toegaat Boss!
 
Last edited:
Die Twitter is inderdaad leuk en aardig voor die paar mensen die twitteren maar zelfs daar kom je nog niet sneller mee in WAW, of MXP. Mijn vriendin zat destijds drie dagen vast vanwege één middag storm, maar nu vallen we over Ryanair vanwege een backlog die even groot, zo niet groter is als elke andere maatschappij? Net als de KLM kan Ryanair niet toveren. Dat public relations niet hun sterkste punt is dat weten we allemaal, maar gestrand=gestrand

Ander recenter voorbeeld, een kennis van mij belt me constant vanuit het buitenland op of ik weet wanneer KLM weer gaat vliegen. Simpelweg omdat de info aldaar gebrekkig is, ze hebben al een paar keer middernacht op moeten staan omdat er misschien een vlucht zou zijn..

Absoluut niks tegen KLM, ze zijn zelfs enorm in mijn achting gestegen vanwege hun voortrekkersrol om de boel weer open te krijgen, maar waarom nu al(weer) Ryanair en alles wat low cost is bashen?
 
De KLM service inclusief praktische tips is redelijk te volgen hier, het helpt om een twitter volger te zijn: http://twitter.com/KLM

Ik zal het even aan die ouwe lui van me doorgeven! Die zijn zo a-technisch als de Paus. Ik hoor het ze al zeggen; "Vroeger, toen de lucht nog schoon was en de seks vies".......Ik ben al blij dat ze Teletekst begrijpen!

Absoluut niks tegen KLM, ze zijn zelfs enorm in mijn achting gestegen vanwege hun voortrekkersrol om de boel weer open te krijgen, maar waarom nu al(weer) Ryanair en alles wat low cost is bashen?

Ik ben ook wel een beetje trots op onze KLM baas en de rol die hij heeft gespeeld om te boel weer wat rapper op gang te krijgen.
 
Bashen is een ding, maar beweren dat de service van KLM(of iedere andere major) en Ryanair na een verstoring van een vlucht hetzelfde zijn getuigd ook van weinig kijk op de realiteit.

Lees de site van de maatschappijen er maar eens op na.

Ik heb 1 keer de fout (voor mijzelf) gemaakt iets met Ryanair te boeken. Vlucht ging niet door en ik kon tot na het weekend wachten op de volgende, en dat was dat. Ik kan je verzekeren op basis van feitelijke informatie (voor iedereen beschikbaar) dat, dat niet de insteek van de KLM is. Maakt ook niet uit, daar betaal je voor. Maar ga niet beweren dat het anders is dan het is, omdat je toevallig bij een lowcost carrier werkt.
 
KTV, ik heb nooit beweerd dat de KLM-service hetzelfde is als Ryanair. Als je gestrand bent dan is het heerlijk om te kunnen twitteren over je lot, maar uiteindelijk blijf je gestrand totdat er weer een plekkie vrij is voor jou. Of je nu met Ryan vliegt of met KLM.
 
Net op het nieuws op de BBC,

gestrande pax in Madrid van legacy carriers ala BA, Iberia geen hotels op dit moment, terwijl pax van low cost carriers ala Easy en Ryanair allemaal in hotels zitten geregeld door de low cost carriers.

Het is maar net naar welke berichtgeving je kijkt. Elke maatschappij zit in hetzelfde schuitje op sommige bestemmingen wordt de een beter behandeld dan de ander. Ik denk dat het erg kortzichtig is om nu te zeggen kijk eens hoe goed KLM voor zijn pax zorgt en kijk eens naar de low cost carriers.
 
Precies, net als op Curacao. Arkefly passagiers allemaal in hotel. KLM, noppes. Nogmaals, respect voor de voortrekkersrol van de KLM, maar dit en bovenstaande post moest even gezegd.
 
Ik vind het doorzettingsvermogen van de CEO van KLM een pluim waard. Hij heeft, samen met Lufti, wel de druk zo opgevoerd en zo overtuigend met hun testen dat het luchtruim nu weer open is. Waar waren Easy en Ryanair? Ryan heeft een grotere vloot in aantallen toestellen dan de KLM, maar gaat daar echt zijn vingers niet aan branden.

Als je kijkt hoe ArkeFly de opvang regelt in de bestemmingen, is gewoon goed. Werkelijk alle pax zijn ondergebracht in hotels en meerdere pax zijn al thuis in Amsterdam per bus vanaf BCN, wat de aanvlieghaven werd van diverse TFL vluchten vanuit AUA-CUR-ACE-FUE-AYT-HRG-SSH-MIR-BJL etc. Zoals het er nu naar uitziet is TFL donderdagavond weer op orde. Morgen wordt de dienstregeling in zijn geheel uitgevoerd en vrijdag komen de laatste gestrandde passagiers terug in Amsterdam. Dat is in het verleden bij langdurige vertragingen en problemen wel anders geweest bij ArkeFly.
Voor Martinair geldt overigens hetzelfde. KLM heeft dit niet overal zo geregeld.

Dan is het toch raar dat Ryan met een vloot van over de 200 toestelen daar 14 (!!) dagen over moetdoen
 
Heb me doodgeergerd aan hartman!!
Stuurt een standaard 737 zonder test aparatuur op een pr stunt
op een route waar op dat moment geen tot weinig as was!
En maar weer bedelen bij de EU voor poen!
En de non eu airlines die krijgen natuurlijk fuckall!
Geen gesubsidieerde airlines meer, my ass!

Ook heb ik me geergerd aan de eu overheden, waarom duurt het
4 dagen voordat er een echte test/meetvlucht werd uitgevoerd!

En het vnv die wilden vliegen zinder enkele onderbouwing over de asdeeltjes

was een interesant weekje

klikogaat weer naar de bank van beer

tjuss
 
Heb me doodgeergerd aan hartman!!
Stuurt een standaard 737 zonder test aparatuur op een pr stunt
op een route waar op dat moment geen tot weinig as was!

Volgens de kaarten die in omloop waren, was er wél as op die route. En de 'meetapparatuur' waren de motoren die naderhand werden gecontroleerd en de kist werd volledig geinspecteerd

En maar weer bedelen bij de EU voor poen!
En de non eu airlines die krijgen natuurlijk fuckall!
Geen gesubsidieerde airlines meer, my ass!

Ik denk het niet. Niemand van de Nederlandse maatschappijen dan, krijgt poen zo te zien.

Ook heb ik me geergerd aan de eu overheden, waarom duurt het
4 dagen voordat er een echte test/meetvlucht werd uitgevoerd!

Eens.

was een interesant weekje

klikogaat weer naar de bank van beer

tjuss

Dat was het zeker. Veel plezier op je bankje.

DCP
 
En ALS Beide motoren uitgevallen wAren???????
Lekkere test!

Ik heb altijd geleerd dat meten is weten!
Ok de motoren zijn niet uitgevallen , wat uiteraard goed is
en heeft de operatie weer op gang gebracht!

Maar!
We weten niet welke concentratie as de motoren aankunnen! Ook
weten we nix over de lange termijn!

Perssoonlijk denk ik dat de motorenfabrikanten moeten specificeren
welkegrote as deeltjes demotoren aankunnen!maar ook bv zand in de woestijn

sorry for thread hyjack

service van KLM is voor mij altijd ok ! Omboeken redoutes hotels etc
alles al meegemaakt en nooit teleurgesteld als pax
 
Dat Ryanair niet de beste service levert dat weet toch een ieder die er boekt!? Kan ook niet voor die prijs lijkt me zo, maar vind het dan toch netjes hoe de meeste pax opgevangen worden in hotels.
Erg jammer dat de IAA het tegenhoud en Ryanair dus nog vele vluchten moet annuleren. En goed dat er 1 iemand op Ryanair klaagt, dat zullen er vast veel meer zijn maar welke passagiers klagen er niet momenteel ??

Denk dat je op elke luchthaven in Europa prachtige klaagzangen kan filmen van gestrande pax over het slecht behandeld worden door de desbetreffende maatschappij!!!
 
Dan is het toch raar dat Ryan met een vloot van over de 200 toestelen daar 14 (!!) dagen over moetdoen


Laten we hier over ophouden. Ik hoor net weer van een vriendin in New York die pas op donderdag terug kan, volgende week donderdag. Met de KLM. Het is gewoon zwaar kut voor iedereen. Een maatschappij die continu vol zit en naar capaciteit vliegt zal het moeilijk hebben om de schade in te halen. Zo simpel is het.
 
Natuurlijk wilde Hartman/KLM/VNV de lucht weer in, anders waren ze er al bijna niet meer geweest namelijk!

Dan gaat Lufthansa/Cockpit toch wat anders te werk...

Ryanair is de grote winnaar van het as-debacle, denk dat het hun niet lang genoeg had kunnen duren. Iedereen failliet en Ryanair die als enige overblijft en vervolgens de markt kan overnemen! Als er niet gevlogen wordt heeft Ryanair absoluut de laagste kosten van alle airlines omdat ze bijna geen loonkosten heeft als er geen produktie is.

Steun aan de airlines lijkt mij vrijwel uitgesloten, leningen zouden ze wel moeten krijgen net zoals de banken die gekregen hebben...
 
Back
Top