Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

Duitse vakbond wil meer onderzoek
zit in duitsland en zag gisteravond een
discussieprogramma met experts
en de woordvoerder van de vakbond, en die
maakte een goede indruk!
Eerst meer weten over de as!

En de CEO van lufti en airberlin gingen tekeer tegen de politici
de testvluchten zijn biased! Eigen machines eigen checks etc
 
Het Duitse vliegverbod voor alle luchthavens is pas vanochtend opgeheven...

Volgens Cockpit is het echter onverantwoordelijk om alweer te gaan vliegen...
 
We hebben idd een mail van de VC gekregen waarin ze haar standpunten mbt tot de vluchten in gesloten luchtruim duidelijk maakt.

De VC uit kritiek op de luchtvaartmaatschappijen en de politiek, die van mening zijn dat alleen 'zichtbare' aswolken een gevaar zijn. Dit acht de VC niet bewezen, ook de vliegtuig- en motorfabrikant willen de betrouwbaarheid van de engines niet garanderen met welke concentratie as dan ook.

Ook het VFR vliegen veroorzaakt enige vraagtekens, tot afgelopen week was VFR vliegen bij ons verboden. De VC is van mening dat IFR veiliger is dan VFR, speciaal voor het type vliegtuigen en operatie dat wij doen.

Het lijkt erop dat de economie het gewonnen heeft van de veiligheid, de VC wil een onderzoek. Natuurlijk erg slecht als je pretendeerd de veiligste maatschappij ter wereld te zijn.
 
Last edited:
Ook bij Transavia alles weer snel op orde, geen grote aantallen gestrande pax meer, deze zijn ook allemaal via BCN terug gehaald. En zeker geen gestrande mensen in Girona die zijn keurig per bus vervoerd. Ik zie dus wel degelijk een groot verschil met Ryan Air. Iedere waar naar zijn geld.
Transavia is geen Lowcost, Low fare.

grt
 
Ook bij Transavia alles weer snel op orde, geen grote aantallen gestrande pax meer, deze zijn ook allemaal via BCN terug gehaald. En zeker geen gestrande mensen in Girona die zijn keurig per bus vervoerd. Ik zie dus wel degelijk een groot verschil met Ryan Air. Iedere waar naar zijn geld.
Transavia is geen Lowcost, Low fare.

grt

:D:D:D

ryanair.gif
 
Als er niet gevlogen wordt heeft Ryanair absoluut de laagste kosten van alle airlines, omdat ze bijna geen loonkosten heeft als er geen produktie is.

Bedoel je te zeggen dat je als vlieger bij Ryanair alleen geld verdiend als je vliegt?

Dus deze dagen niet vliegen is geen inkomsten?
 
Ryanair vliegers krijgen gewoon betaald, Brookfield contracters niet. Op de korte termijn is dat vervelend, maar het aantal uren wat ze per jaar vliegen blijft gelijk, dus op het totaal maakt het niet uit. De uren worden alleen iets anders verdeeld. Met de expansie dit jaar vliegt bijna iedereen maximaal. De CEO maakt begin juni de toekomst plannen bekend. Vandaar dat ik in een andere thread ook adviseerde om de Options nog even vast te houden.

Ryanair heeft al in een heel vroeg stadium de beslissing genomen om niet steeds de komende paar uur af te wachtten, maar meteen een aantal dagen vooruit te plannen om efficienter te kunnen zijn. Daarom waren we de eerste maatschappij die al hun passagiers in hotels had zitten en de enige die ze exact op de hoogte kon houden via SMS. Ik moet zeggen dat de manier waarop dit allemaal afgehandeld is me erg meeviel. Easyjet heeft iets vergelijkbaars gedaan.
Natuurlijk opereren wij (Easy en Ryan) veel efficienter dan de flag carriers die ook nog eens met ICA zitten en daardoor kunnen we in dit soort situaties onze passagiers een betere service bieden.
We hebben meer vluchten om ze op om te boeken en we zijn ook niet zo afhankelijk van een single base of hub. Aan de andere kant heeft het langere vliegverbod boven de UK en Ierland wel weer veel meer problemen opgeleverd.

Overigens klopt het artikel waar deze thread mee begon niet.

De passagiers hebben de keuze gekregen; of een volledige refund, dezelfde dag, maar dan zelf onderdak en vervoer regelen, of een hotel op kosten van Ryanair en de terugreis door Ryanair geregeld. Die laatsten zitten lekker in hun hotel te bieren tot ze gebeld worden. De bedoeling is iedereen voor het weekend thuis te hebben.

De pax in het voorbeeld heeft echter voor een refund gekozen, vandaar ook dat ze op een vliegveld in de rij staat en dat ze pas in Mei naar huis kan. Ze heeft waarschijnlijk een nieuwe ticket moeten boeken en we zitten voorlopig vol.

Verder heeft Ryanair achter de schermen heel veel invloed uitgeoefend om het luchtruim weer open te krijgen. Sommige bedrijven gaan nu een beetje met de eer strijken, terwijl het meer een joint effort was.
 
Verder heeft Ryanair achter de schermen heel veel invloed uitgeoefend om het luchtruim weer open te krijgen. Sommige bedrijven gaan nu een beetje met de eer strijken, terwijl het meer een joint effort was.

:haha:

Grappig dat nu eens een andere maatschappij met een goede PR stunt aan de haal gaat, en een RYR vlieger klaagt hier meteen over.
O ironie!

Doc. :D
 
Ik doelde niet op KLM, jij denk ik wel. KLM heeft helemaal niets gedaan. Dat rondje Texel was leuke PR, daar heb ik geen problemen mee, behalve dat er passagiers aan boord waren, wat natuurlijk niet kan.
 
Ik doelde niet op KLM, jij denk ik wel. KLM heeft helemaal niets gedaan. Dat rondje Texel was leuke PR, daar heb ik geen problemen mee, behalve dat er passagiers aan boord waren, wat natuurlijk niet kan.
:snore:
Die "passagiers" waren er uit eigen beweging en was met toestemming, dus dat kon prima. En KLM heeft meer gedaan dan jij denkt, gedeeltelijk door dit soort PR vluchten uit te voeren, gedeeltelijk door achter de schermen wel degelijk druk uit te voeren en discussies aan te gaan.
Als laatste het feit dat als toevallig net dat gedeelte waarin die eerste vlucht plaatsvond as vrij zou zijn, het in ieder geval duidelijk werd gemaakt dat in dat gedeelte GA prima VFR kon rondvliegen...
 
Als er iets te bewijzen viel was het een testvlucht. Als er passagier waren, was het geen testvlucht en viel er niets te bewijzen. Wat er achter 'de schermen' gebeurd is weet ik heel goed.
Maar dat is verder ook geen discussie.
 
Last edited:
Klopt, en goed geregeld ! Het is echter niet op kosten van Arke ! De gestrande passagiers moeten dit hotel zelf betalen !!

Bullshit.....
ArkeFly betaalt het verblijf
Mijn famillie die gestrand is/was hoeft NIETS te betalen......
Daarbij zijn alle gestrande ArkeFLy passagiers vrijdag gewoon thuis.
Toch knap, voor een maatschappij die door de meesten van jullie altijd maar bekritiseerd wordt door vertragingen etc in het verleden.

Maar goed, back to topic....
 
Bullshit.....
ArkeFly betaalt het verblijf
Mijn famillie die gestrand is/was hoeft NIETS te betalen......
Daarbij zijn alle gestrande ArkeFLy passagiers vrijdag gewoon thuis.
Toch knap, voor een maatschappij die door de meesten van jullie altijd maar bekritiseerd wordt door vertragingen etc in het verleden.

Maar goed, back to topic....

Ik wil ook niet teveel off topic, maar ik moet ook zeggen dat Arke behoorlijk aan de weg timmert en het het goed lijkt te doen. hoor veel positiefs en het schijnt ook een leuke club te zijn om voor te werken. Toch mooi dat het gelukt is in Nederland want ik moet zeggen dat ik ze geen lang leven had durven toedichtten toen ze begonnen.
 
Ze hebben er in het begin een redelijke puinzooi van gemaakt,mede door onwetendheid. Nu met en gestaag groeiend europa product met gloednieuwe 738 krijgen de oudjes (767) wat meer rust en doen bijna enkelt ICA, wat de OTP zeer ten goede komt.Ze timmeren hard, en gaan goed..
Personeel heeft er zin in, en zien de groei ook. Wel de enisgte Nederlandse maatschappij die elk jaar in hoeveelheid vluchten en kisten blijft groeien....
 
Hey eikie..ik geloof dat ik gelijk ga krijgen mbt RYR..
En wat heeft kl, hv en af met dit
topic te maken? Bs jongens, on topic graag

shit boy, wat is de klm gaaf
oh ja, wij vliegen ook dus wij zijn net zo gaaf hoop ik
 
Ryanair vliegers krijgen gewoon betaald, Brookfield contracters niet.

Dus als Ryanair besluit dat eigen vliegers eerst tot de max. worden geplanned en daarna Brookfielders, heb je dus geen poot om op te staan?

Ik verbaas me steeds meer hierover.

Ik ben overigens heel blij met de acties van het KLM-management (o.a. Hartman en de Haan) en ben ervan overtuigd, dat wel degelijk zij hebben kunnen bewerkstelligen dat het luchtruim eerder open is gegaan.

Of de discussie is of een vlucht met of zonder passagiers nu wel of niet een testvlucht is, maakt niet uit.

Wat hebben de low cost carriers nu daadwerkelijk gedaan om eerder te kunnnen vliegen?

Tot slot: Arkefly timmert inderdaad goed aan de weg. Is één van de weinige bedrijven in Nederland die weer aan het aannemen is. Laatst een clublid aangenomen van me, die net 4 maanden van de KLS was. Prima en klasse dus!
 
Back
Top