Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast

Bij elke airline zul je op gegeven moment met z'n allen in een hokje wachten totdat er geboard mag worden. Termen als 'als vee behandeld worden' schaar ik in dezelfde categorie als de immer terugkerende kreet van Nederlandse passagiers die voor het eerst easyJet vliegen: goh, het is wel heel erg oranje. (voor de veandering eens niet blauw bedoel je?)

Over het aantal vertragingen gesproken, even huiswerk doen zoals mjs zegt!

Het is gewoon mijn eigen ervaring (van regelmatig vliegen met verschillende operators - van duur tot goedkoop). Neem niet aan dat je met 'inlezen' doelt op topics op airwork, maar een of ander onderzoek?
 
P.S. Toch wel mooi hoe onze eigen maatschapijen worden opgehemeld aan de hand van incidenten van anderen. Toont wel weer hoe volwassen wij vliegers zijn. :dozey:

Ben het helemaal hier mee eens!! Wat een kinderklas hier, valt me tegen van de vooral ervaren stuurlui op dit forum dat als er maar een klein woordje gezegd wordt over hun maatschappij dat ze fiks op hun misschien wel te kleine p**meltje zijn getrapt!!

De Nederlandse arrogantie zit niet alleen bij de blauwe zoals wel eens gezegd wordt maar gaat gewoon mee de grens over.

Is niet het belangrijkste dat je zelf weet hoe het zit? Commentaar van andere maatschappijen zul je altijd hebben daar is het concurrentie voor...
 
Voorlopig 1-0 dus voor Overload, blijkbaar is MOL effe door zijn advocaten op zijn grijpgrage vingertjes getikt nadat ie het zoveelste lulverhaal de ether heeft ingeslingerd:

Ryanair betaalt wel.

Ach ja, there's no such thing as bad publicity he? Dreigen met een rechtzaak om die daarna weer met veel bombarie in te trekken. Toch weer mooi 2x gratis headlines versiert voor Pikey Airlines, daar kunnen KLM en BA een puntje aan zuigen qua PR-stunts! :biertje:

Maar eh, Overload, kijk eens in die koffer van de baas die jij altijd zo trouw voor hem meesleept, misschien zit er wat valium in want dit gaat FR natuurlijk wel geld kosten. :D

p.s. bij voorbaat excuus voor spelfouten, slechte zinsopbouw en dat soort dingen... :duh:
 
QED, ik bedoel dat qua punctualiteit de LCC zich prima kunnen meten met de rest, als je de statistieken bekijkt. Als de LCC ook nog eens zulke ruime omdraaitijden hadden als bijvoorbeeld de KLM, dan zou het er nog beter uit zien, maar toegegeven, daar heeft de passagier geen boodschap aan. Ik ben benieuwd waarom je je als vee behandeld voelt. Voorbeeldje?
 
Wat een hoop geouwehoer om niets weer.
Offtopic:
Even terugkomend op die opmerking over Tenerife, toch even mijn ongenoegen hierover uitspreken: kom op zeg, dat slaat natuurlijk als k*t op Dirk, zelfs met een lekkere schep zout erbij.
Dacht dat dit een forum was voor volwassen, goed opgeleide dames en heren.
Oh wacht ik mag niets zeggen want ik heb niet genoeg uren.:blabla:
Zo, danku
 
QED, ik bedoel dat qua punctualiteit de LCC zich prima kunnen meten met de rest, als je de statistieken bekijkt. Als de LCC ook nog eens zulke ruime omdraaitijden hadden als bijvoorbeeld de KLM, dan zou het er nog beter uit zien, maar toegegeven, daar heeft de passagier geen boodschap aan. Ik ben benieuwd waarom je je als vee behandeld voelt. Voorbeeldje?

Ik doel dan vooral op het in vakken moeten staan zonder stoelnummer; dan komt er schrijnbaar het slechtste in je mede-passagiers boven (duwen en trekken: net als bij een drukke trein). Vaak is het grondpersoneel niet aardig. Dat begrijp ik overigens wel, de meeste passagiers zijn ook niet aardig tegen het grondpersoneel.

Ik erken de plaats van de LCC wel en er is ook een (grote) markt voor (en ik vlieg er zelf ook wel mee - vooral naar Londen). Mijn stelling was vooral dat als je minder betaalt, je ook minder service kan verwachten.. dat is gewoon economie les 1 en logisch. Ik vind dus ook dat als je 12 euro betaald, je niet moet zeuren dat de service wat minder is. Dat was mijn punt.
 
Hoe je het ook wendt of keert, Ryanair heeft geen goede beurt gemaakt in deze crisistijd. Ze hebben geen voortrekkersrol gehad.

Ryanair heeft een hele goede beurt gemaakt door te laten zien dat ze betere service leverden over de afgelopen week dan de flag carriers. Betere reclame is er niet.

Kreeg vandaag veel bedankjes van blije pax die onder de indruk waren dat het zo goed geregeld was voor die 12 euro. Dan ben je toch weer trots op je bedrijf.
 
Volgens mij moeten jullie echt je verhalen nog maar eens op elkaar afstemmen.
Maar goed, je zal er wel weer een verklaring voor hebben.....

Jazeker :biertje:
Dit gaat namelijk over de passagiers die een refund hebben gehad. Volgens Ryanair verlies je daarmee je rechten, en volgens de EU heb je dan nog steeds recht op een hotel. Ryanair geeft alleen een hotel en gratis omboeking aan de pax die niet voor de refund hebben gekozen. Volgens MOL is het zo dat als je een refund krijgt, je het daarna ook verder maar moet uitzoekken, omdat je geen 'contract' meer met de airline hebt.


Los daarvan, waar trek je de grens. Stel dat dit een maand zo was doorgegaan, of een jaar.......
 
@Beechjet
Ik heb na het zien van jouw foto maar een zak pampers gekocht voor de volgende vlucht, maar past bijzonder goed in dit topic. Heeeeeeeeeeeele grote ego's :yeehaa: zucht..........
 
Een van de dingen waar we wel achter zijn gekomen is dat het niet hebben van check-in staff een probleem is in dit soort situaties. In principe werken we alleen met online check-in en dat is lastig als het fout gaat.

Nou denk ik dat het tijd is om te stoppen met deze thread, want anders wort het welles/nietes en krijgen de kinderen nog ruzie. Tijd voor een biertje en het lijsttrekers debat in de UK. As is verbrande turf.
 
Ik doel dan vooral op het in vakken moeten staan zonder stoelnummer; dan komt er schrijnbaar het slechtste in je mede-passagiers boven (duwen en trekken: net als bij een drukke trein). Vaak is het grondpersoneel niet aardig. Dat begrijp ik overigens wel, de meeste passagiers zijn ook niet aardig tegen het grondpersoneel.

Ik erken de plaats van de LCC wel en er is ook een (grote) markt voor (en ik vlieg er zelf ook wel mee - vooral naar Londen). Mijn stelling was vooral dat als je minder betaalt, je ook minder service kan verwachten.. dat is gewoon economie les 1 en logisch. Ik vind dus ook dat als je 12 euro betaald, je niet moet zeuren dat de service wat minder is. Dat was mijn punt.

Dat doen die passagiers echt zichzelf aan. Alle stoelen zijn even krap dus ik heb geen idee waarom ze zo staan te dringen, zeker gezien die mensen nooit de stoelen nemen met de meeste beenruimte! Maar goed, als je daar tussen zit, dan heb je er last van. Point taken :)

Ik hou er wel van op shorthaul, dat gebrek aan allocated seats. Geen gezeur met 36 uur van tevoren middernacht wakker worden om online een stoel te kiezen, gewoon redelijk op tijd aanwezig zijn, en je kunt kiezen naast wie je zit.
 
Alle stoelen zijn even krap dus ik heb geen idee waarom ze zo staan te dringen, zeker gezien die mensen nooit de stoelen nemen met de meeste beenruimte!

Diegene die als eerste de kist in rennen willen of voor of achterin zitten om weer zo snel mogelijk uit de kist te zijn. Wanneer je nog door de immigratie moet dan kan je zo net de eerste in de rij zijn waarna er 150 m/v achter je aan sluiten of een treintje eerder nemen zoals op Stansted net wat van toepassing is. Dit scheelt dan voor het gevoel veel tijd. Zoiets als op de autosnelweg in een file veel van rijstrook verwisselen en dan denken dat je opschiet.
Verder willen veel mensen hun (net te groot) koffertje kwijt in de overhead bins en niet het risico lopen dat deze door de cabin crew een rij of 10 van je vandaan wordt gestopt omdat er geen plek meer is in de omgeving waar jij zit.
Doe mij maar een maatschappij als (het voormalig) VLM om naar het eiland te gaan. Boarding pass thuis uitprinten, koffer afleveren, krantje meenemen en vooral het gevoel als passagier behandeld te worden zowel aan boord als op de grond.

Maar goed :eek:fftopic:
 
As is verbrande turf.

:1855: Welke gek heeft al die turf in die vulkaan gegooid? :1855:

Samenvatting van de discussie volgens mij:

Iedereen vind dat zijn eigen airline de beste service geeft. (onafhankelijk van de prijs die de passagier betaalt voor zijn ticket.)

Ik denk dat deze situatie zo uitzonderlijk is dat alle maatschapijen steken hebben laten vallen en dingen heel goed hebben gedaan. Inzet van Twitter om passagiers voor te lichten was een hele goede zet van KLM. Regelen van hotels door low-cost carriers was natuurlijk ook een hele goede zet.
(Let op, dat betekent niet da tik zeg dat KLM nergens hotels heeft geregeld.)
Tja.... wat voor een passagier de belangrijkste service was, is waarschijnlijk ook heel sterk afhankelijk van de situatie van de passagier.

Wat mij betreft is er voor zowel de low-cost carriers als voor de oude flag-carriers een toekomst. Maar ik denk wel dat het van professionaliteit en volwassenheid getuigt om dat ook te erkennen.
 
Met die geweldige service van KLM valt het nou ook wel mee, heb een hoop afgezeken KLM passagiers gehoord op de radio... 3 dagenlang geen mens aan de telefoon kunnen krijgen! Dat verwacht je dus niet van "betrouwbaar" KLM als je net 600 euro hebt afgetikt.
Mensen zullen ook problemen hebben gehad bij de LCC's maar op de hollanders (die voor een duppie op de eerste rang willen zitten) na, hebben de meeste pax ook een bijgesteld verwachtingspatroon. In short een pax die KLM niet kan bereiken zal over het algemeen daar minder begrip voor hebben dan bij een LCC.

Overigens is het pas echt schandalig van KLM dat ze mensen blij maken door ze 2 uur voor vertrek te bellen dat er gevlogen word en vervolgens niet op ze wacht.

Dus ja voor het geld wat er voor een ticket betaald is doen de LCC's het misschien wel net zo goed en in verhouding beter als de flag carriers.
Hoop niet dat het service niveau van KLM verslechterd is door de cijfers onder de rode lijn. Het service niveau is juist waarom mensen nog met flag carriers vliegen, dus moet je dat niet gelijk leggen met LCC's.
 
Om even de goed/fout discussie samen te vatten: KLM is goed, Ryanair is fout.

KLM is fout, Ryanair is goed, KLM is goed, Ryanair is fout enz. enz. enz.
Geen goed zonder slecht, geen slecht zonder goed. :yeehaa:
De werkelijkheid bestaat in de dynamiek tussen de polen. De meeste mensen polariseren liever - met allerlei gevechten tot gevolg, zie de krant en ook, tja, dit forum.

En o ja, excellentie Onassis, waarom heb je het toch zo nodig om almaar op anderen te kakken, zie ook je avator:

onassisavator.jpg



Een Boeing 747 mag dan een grootse bak zijn - in ieder geval één ding waar we het over eens zijn ;) , dat betekent nog niet dat eenieder die hem vliegt ook groots van geest is. Je mag dan wel beschikken over je ATPL, het is slechts één appel van de vele in de boom der kennis.
Neem nog maar een lekkere sushi, excellentie, laat die vooral zwemmen in de whisky, en eh… poepertje toe! :D

Nog even voor alle duidelijkheid: dit is de bijbehorende tekst bij Onassis' avator:
"When those who are on the top look down, all they see is shit. When the people from the bottom look up, all they see is assholes."

PS: Ook mijn excuses voor deze off-topic reactie.
 
Last edited:
Met die geweldige service van KLM valt het nou ook wel mee, heb een hoop afgezeken KLM passagiers gehoord op de radio...

Tja... Al die mensen waar het wel goed mee is gegaan hoor je natuurlijk niet. Bovendien is het de mens eigen (af en toe) wat te overdrijven indien het in hun voordeel kan werken.
 
Ik vlieg al jaren met de KLM en heb nog nooit met een LCC gevlogen. Nou moet ik volgende week naar Azie voor een paar dagen. Ik wilde mijn terugvlucht veranderen, dwz ipv mijn originele bestemming vanuit een andere stad terugvliegen.
Ik heb de KLM hierover gebeld, geen gehoor. Wel wordt er op een bandje verteld dat ik mijn boeking kan wijzigen/managen via hun site. Wat ik wil gaat echter niet via de site, heb ik ook later telefonisch gehoord gekregen. Ik ben zelfs naar het vliegveld geweest, daar aangekomen was de KLM ticketbalie gesloten!!! Ik heb gisteren weer contact met KLM kunnen krijgen telefonisch, maar vanwege de vulkaaneruptie zijn alle vluchten rond die data nu volgeboekt en kan ik mijn reis niet veranderen. Die mevrouw die mij toen geholpen had geloofde mij trouwens niet toen ik haar vertelde dat ik naar het vliegveld was gegaan om de boeking te doen bij de ticketbalie, maar daar aangekomen was die gesloten.... Beetje jammer.

Nou heb ik zoals gezegd nog nooit met een LCC gevlogen. Maar zoals het eerder al is aangegeven, als ik 120 euro had betaald bij een LCC zou ik er anders tegenaan kijken dan wanneer ik 1200 euro betaal. Voor die 120 euro zou ik gewoon volgende maand weer op en neer gaan in deze situatie. Ik vind het zoiezo raar dat ik telefonisch wel mijn ticket kan veranderen, maar op hun site mijn plaats van vertrek NIET kan veranderen!

Ondanks dat de situatie geheel onverwachts en uniek is vind ik dat de KLM beter bereikbaar had moeten zijn. Nog telefonisch, nog bij de ticketbalie, nog per email heb ik geen contact met hun kunnen krijgen.
Twitteren is aardig, maar meer dan dat niet.
 
Het "vee" zit na het lezen van dit toppic volgens mij niet achterin maar voorin. Gadverdamme wat een "collega,s" . Gaat het er niet gewoon om dat je aan het eind van de dag je gezinnetje kunt onderhouden en je werk een beetje leuk kunt doen. Wat een opsomming van basisschool opmerkingen en lange tenen trappen. Schaam jullie heel erg diep.
 
Sterke argumentatie moet ik zeggen. "Jij bent jong en ik ben oud, dus hou je mond maar."
Wat jij wilt meneer, ik zal je lekker je gang laten gaan. Er zijn echter maar een paar mensen die mij de mond kunnen snoeren (o.a. de moderators) dus helaas zult u mijn onvolwassen geblaat zonder verstand en ervaring nog moeten aanhoren.
Voor wat betreft dat logo doe ik wat ik zelf mooi vind en het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat u daarvan vindt.

Vriendelijke groet, DCP

PS Mijn excuses voor deze 100% off-topic reactie.

Het "vee" zit na het lezen van dit toppic volgens mij niet achterin maar voorin. Gadverdamme wat een "collega,s" . Gaat het er niet gewoon om dat je aan het eind van de dag je gezinnetje kunt onderhouden en je werk een beetje leuk kunt doen. Wat een opsomming van basisschool opmerkingen en lange tenen trappen. Schaam jullie heel erg diep.

Beide helemaal mee eens, wat een kleuters hier..
 
Back
Top