Wat Tampie zegt, dat klopt.
KLM is, na stopzetten MP routes, op die routes gaan vliegen, maar deze waren niet winstgevend. Er is geen sprake van uitbreiding, hoogstens vervanging van de MD11. Nu er bij cargo meer aan de grond komt te staan (tegen het RVA in) spreken we nu nog van krimp en dat zal meegenomen worden in de CAO onderhandelingen.
Schuiltje. Je zegt routes. Dat is meervoud.
Op welke route is KLM nog meer gaan vliegen dan of de frequentie opgevoerd na 31 okt behalve de 3 x in de week HAV PUJ rotatie?
ten tijde van de overname vloog MP op CUN MBA MCO PUJ HAV AUA en CUR. Op laatsgenoemde 2 heeft KLM zijn productie niet uitgebreid. Op de eerste 3 heeft KLM niet gevlogen. PUJ en HAV was 1 route en tegelijkertijd ook de enige route die KLM heeft overgenomen van MP
Dat de KLM de route niet winstgevend kreeg is natuurlijk apart. Je moet zoiets wel een eerlijke kans geven. PUJ is na 6 maanden gesneuveld. Is 6 maanden een eerlijke kans? Alleen HAV blijft over. Wellicht hadden ze een kleinere efficientere kist in moetn zetten. Had wellicht gescheeld in de kosten. In plaats van de zuipende m11.
Als je op MIA doelt. Dat was al ruim een jaar geen MP bestemming meer. Door een aantal KLM-ers in het MP topic ook luid verkondigd.
KLM nam MP tenslotte niet over,ze sprongen in het gat wat MP had achtergelaten. Dat was toen een wezenlijk verschil.
Echter nu het gaat om het aangeven van de krimp, waren de 76-jes wel overgenomen, de routes ook, en zijn ze direct erna uitgegaseerd??
Rekensom blijft simpel. 4 x 333 erbij 1x 332 erbij en 3x 773 erbij. 10xM11 eruit. Saldo kisten -2.
( op hoeveelheid stoelen scheelt het hoogstens 50 stuks)
Moraal. Er is krimp bij KLM, zij het minimaler dan door sommige gezegd hier, er is boventalligheid op de vracht dua voorlopig nagenoeg geen aannames meer. Dat was het abtwoord wat de vraagsteller graag wou weten. Back to topic!