aannames KLM

Geruchten gaan ook dat men op zoek is naar 6 A330's om de resterende MD11's te vervangen.

Feit is dat er geen F/O's en S/O's meer overtallig zijn. Dat zou betekenen dat er geen kisten meer uit gaan op dit moment...
 
Volgens mij is dat A330 verhaal ondertussen alweer achterhaald.

On terug te gaan naar het topic: kennelijk is de krimp een stuk minder als door sommigen alhier aangenomen.
 
Waarom is dat achterhaald? Hoor het juist op de route steeds vaker. Zoiets heb je niet binnen een paar weken geregeld, zeker gezien het crewrest "probleem".

De resterende 4 MD11's zouden idd tot 2014 moeten blijven (zodoende zijn alleen nog bazen overtollig sinds gisteren) en dan vervangen worden door A330's. Dus vervanging i.p.v inkrimping. Zelfs dat die 4 MD11's blijven is volgens mij nog niet officieel bekend gemaakt...
 
Waarom is dat achterhaald? Hoor het juist op de route steeds vaker. Zoiets heb je niet binnen een paar weken geregeld, zeker gezien het crewrest "probleem".

De resterende 4 MD11's zouden idd tot 2014 moeten blijven (zodoende zijn alleen nog bazen overtollig sinds gisteren) en dan vervangen worden door A330's. Dus vervanging i.p.v inkrimping. Zelfs dat die 4 MD11's blijven is volgens mij nog niet officieel bekend gemaakt...

Die 4 M11 inclusief registratie tot en met 2014 zijn wel bekend volgens mij.
Betreft volgens mij de KCA KCB KCD EN KCG.
En met achterhaald bedoel ik dat volgens mij het plan van de 330 van tafel is.
Uiteraard was de crewrest een probleem ivm het rva maximum producerende eenheden zonder horizontale crewrest. En zoals bekend heeft de 330 die niet.

Maar ook ik kan me vergissen.
 
Wordt het geen tijd voor het VNV om het RVA bij het grof vuil te zetten en samen met de Directie te gaan werken aan een constructief overleg om de KLM weer concurerend te maken? Alleen al een afspraak met je vakbond over het aantal eenheden met horizontale crewrests..... Denken ze bij de VNV nou echt dat de concurenten in het Midden Oosten en Azie zich op deze manier druk maken om de concurentiekracht van koninklijk blauw? Ik ben nieuw hier maar snap echt niet hoe ze het zo ver hebben kunnen laten komen bij de KLM...
 
Wordt het geen tijd voor het VNV om het RVA bij het grof vuil te zetten en samen met de Directie te gaan werken aan een constructief overleg om de KLM weer concurerend te maken? Alleen al een afspraak met je vakbond over het aantal eenheden met horizontale crewrests..... Denken ze bij de VNV nou echt dat de concurenten in het Midden Oosten en Azie zich op deze manier druk maken om de concurentiekracht van koninklijk blauw? Ik ben nieuw hier maar snap echt niet hoe ze het zo ver hebben kunnen laten komen bij de KLM...
Moet je bij de Klu soms ook in een stoel slapen? Want daar komt het op neer. Die crewrests die zijn nodig om een verlengde diensttijd mogelijk te maken, en dan moet je ook kunnen slapen in die tijd. Als er geen bunk ingebouwd is, wat blijft er dan over? Bij LH hebben ze niet zo'n RVA, daar wordt gewoon zonder crew bunk niet versterkt gevlogen, punt.
 
Het is te kortzichtig om secundaire arbeidsvoorwaarden te verslechteren met als doel een betere concurrentiepositie te krijgen. Personeelskosten zijn een hoge kostenpost, maar dan voornamelijk loonkosten. En daar ligt het grote voordeel van de maatschapijen in het midden oosten. Daar is bruto gewoon netto! Daar kun je gewoon niet tegenop concurreren! Daarbij heeft de VNV met het akkorderen van 17 kisten zonder bunk al ingeleverd op de CAO.

Een bedrijf moet een visie hebben, investeren in innovatie (iets moeilijker deze tijd), mogelijkheden benutten en over de gehele linie efficiënter worden om kosten te besparen. Inleveren op de CAO is logisch en noodzakelijk in deze tijd, maar de mentaliteit binnen het gehele bedrijf moet veranderd worden. Daarom heeft de VNV een rapport laten opstellen omtrent de gezondheid van het bedrijf en andere mogelijkheden om aan de noodzakelijke besparingen te komen. Het bedrijf moet eerst eens o.a. een solide visie betreffende de toekomst van de vracht ontwikkelen, wat daar stroomt het geld er met bakken uit.

En zo lang ETS er door gedrukt wordt en de werkgever dermate veel moet afdragen aan de staat kunnen we nooit concureren met Emirates! Zodoende dat Hartman ook aan de bel heeft getrokken bij de overheid.

De kosten van een crewrest (container) installeren stellen echt geen ruk voor en het zou alleen maar kwaad bloed zetten en getuigen van geen visie en paniekvoetbal als KLM eenzijdig de RvA opzegt met als vervolg dat de VNV in het vervolg ook zijn kont in de krib gooit. Daar schiet je op de lange termijn jezelf alleen maar mee in de voet.
 
Cpt ..............

Wat een koeienpoep, kijk eens in de wet hoe het is geregeld of vraag het eens aan de vliegers van Arkefly. Er is helemaal geen bunk nodig voor een extended crew duty.

Vooral die "punt" maakt indruk. Goed vergelijk met de Klu, vlogen vroeger extended crew in die straalbuis!
Nu niet meer F35? :)

Succes pik.
 
Cpt ..............

Wat een koeienpoep, kijk eens in de wet hoe het is geregeld of vraag het eens aan de vliegers van Arkefly. Er is helemaal geen bunk nodig voor een extended crew duty.

Vooral die "punt" maakt indruk. Goed vergelijk met de Klu, vlogen vroeger extended crew in die straalbuis!
Nu niet meer F35? :)

Succes pik.
Ik zeg niet dat het niet mag, ik argumenteer dat het niet wenselijk is. Ook beargumenteer ik dat KLM daar in vergelijking met andere maatschappijen, bijv LH, niets geks doet.

Als het uit dit soort besparingen moet komen (slapen in een stoel ipv een bunk), dan vraag ik me af, of hier niet op kosten van de veiligheid bekibbeld wordt. Ik vind het goed dat de VNV in Nederland en de VC in Duitsland niet alles toelaten wat van de wet mag.

Lekkere discussiestijl heb je trouwens. Ik hoop dat je achter een biertje een wat respectvollere toon aanslaat.
 
Last edited:
Cpt ..............

Wat een koeienpoep, kijk eens in de wet hoe het is geregeld of vraag het eens aan de vliegers van Arkefly. Er is helemaal geen bunk nodig voor een extended crew duty.

Vooral die "punt" maakt indruk. Goed vergelijk met de Klu, vlogen vroeger extended crew in die straalbuis!
Nu niet meer F35? :)

Succes pik.

Sjakie!

Tijd niet gezien!
Vwb de crewrestruimte in de 76 van TFL. Deze schijnt inde ex thomsonkisten beter geregeld te zijn dan bij de rest van de kisten. In de 73 gewoon een tent op rij 1, in de AH kisten 2 starclass seats met een behoorlijke recline. ( stoelen erachter zijn afgeblokt) Allen wel gewoon middenin de cabine.

Over het RVA, heeft AFKLM die niet zelf al opzij geschoven door 2x MP 744 en 1xMP M11 binnenkort de vloot te laten verlaten? Of vergis ik me nu?
 
Cpt ..............

Wat een koeienpoep, kijk eens in de wet hoe het is geregeld of vraag het eens aan de vliegers van Arkefly. Er is helemaal geen bunk nodig voor een extended crew duty.

Vooral die "punt" maakt indruk. Goed vergelijk met de Klu, vlogen vroeger extended crew in die straalbuis!
Nu niet meer F35? :)

Succes pik.

Hier wil ik toch even op inhaken. Rij 1ABC als rust-stoel met een tent eromheen, een krijsende baby/pratende pax om je heen en volle verlichting in je gezicht geeft naar mijn idee niet voldoende de mogelijkheid om te rusten en dus is een extended crew duty op deze manier niet te rechtvaardigen... just my 50C
 
Beste AIR,

Dus jij laat de kist staan als er een duty gemaakt dient te worden met extended crew en een cabine stoel met "tent is de rust gelegenheid?

Hoi 763,
Moeilijke vraag, komen ook weer 2x BCF terug uit Duitsland dus hoe of wat is inmiddels een VNV vraagstuk

Cpt,
"dan vraag ik me af, of hier niet op kosten van de veiligheid bekibbeld wordt", wat zijn dan de kosten van de veiligheid? Dus MP/HV en OR operer(d)en onveilig in jouw ogen?
Koeienpoep is het zeker als je vraagt of je bij de Klu in een stoel dient te slapen!
Voor bier heb ik zeker respect voor onzin niet.

Groet.
S.
 
Hier wil ik toch even op inhaken. Rij 1ABC als rust-stoel met een tent eromheen, een krijsende baby/pratende pax om je heen en volle verlichting in je gezicht geeft naar mijn idee niet voldoende de mogelijkheid om te rusten en dus is een extended crew duty op deze manier niet te rechtvaardigen... just my 50C

Refereer je hier nu aan een rapper?
 
Beste AIR,

Dus jij laat de kist staan als er een duty gemaakt dient te worden met extended crew en een cabine stoel met "tent is de rust gelegenheid?

Hoi 763,
Moeilijke vraag, komen ook weer 2x BCF terug uit Duitsland dus hoe of wat is inmiddels een VNV vraagstuk

Cpt,
"dan vraag ik me af, of hier niet op kosten van de veiligheid bekibbeld wordt", wat zijn dan de kosten van de veiligheid? Dus MP/HV en OR operer(d)en onveilig in jouw ogen?
Koeienpoep is het zeker als je vraagt of je bij de Klu in een stoel dient te slapen!
Voor bier heb ik zeker respect voor onzin niet.

Groet.
S.

Sjakie,

Volgens mij gaan die ACG kisten ook weer rechtstreeks terug als deze terug komen?
Of spreek ik nu voor mijn beurt?

Volgens mij was er nig geen zekerheid of deze kisten terugkomen. Had dat niet te maken met de eventuele overname van ACG dior de VD-groep?
 
Cpt,
"dan vraag ik me af, of hier niet op kosten van de veiligheid bekibbeld wordt", wat zijn dan de kosten van de veiligheid? Dus MP/HV en OR operer(d)en onveilig in jouw ogen?
Koeienpoep is het zeker als je vraagt of je bij de Klu in een stoel dient te slapen!
Voor bier heb ik zeker respect voor onzin niet.

Groet.
S.
Snap je obsedatie met poep niet zo. Je kan toch ook wel normaal (en zonder schelden) zeggen dat je het niet met me eens bent.

Wat ik besparen op kosten van de veiligheid vind, is het vliegen met een 3 man crew en bijbehorende langere diensttijden op een kist die daarvoor niet gemaakt is. Laat ze een kist met bed nemen, of dat stuk niet non-stop vliegen. Dat kost waarschijnlijk meer, en daarom slapen er piloten in een passagiersstoel min of meer tussen de passagiers.

Stoel cq Klu was een reactie op een (volgens profiel) F16 vlieger, die inhakte op een afspraak van de VNV die de omgang met crewrest regelt. Ik ging er van uit dat als je op Volkel bij dag en nacht op de volgende Vueling zit te wachten, dat defensie ook een bed voor je klaar heeft staan.

Misschien kan Diana er een apart thema van maken, gaat eigenlijk om aannames bij KLM hier.
 
Waarom heeft men een bed nodig om te rusten/pauze te nemen? Ik ben overdag ook 16 uur in de weer, zonder dat ik tussendoor naar bed ga. Net als vele met mij.
Tijdens mijn werk heeft mijn werkgever ook voor mij een rustruimte. Onlangs tevergeefs naar een bed gezocht in die ruimte.

(en voordat mensen het weer gaan vragen, nee dior onstandigheden zit ik niet voorin een vliegtuig maar werk ik tegenwoordig elders)
 
Waarom heeft men een bed nodig om te rusten/pauze te nemen? Ik ben overdag ook 16 uur in de weer, zonder dat ik tussendoor naar bed ga. Net als vele met mij.
Tijdens mijn werk heeft mijn werkgever ook voor mij een rustruimte. Onlangs tevergeefs naar een bed gezocht in die ruimte.

(en voordat mensen het weer gaan vragen, nee dior onstandigheden zit ik niet voorin een vliegtuig maar werk ik tegenwoordig elders)

Vliegen is totaal iets anders dan 'overdag in de weer' zijn..

Het is inmiddels wetenschappelijk en helaas in de praktijk aangetoond dat -met name tijdens nachtvluchten- goede rust een vereiste is voor een veilige vluchtuitvoering. Idd kan deze wettelijk in bepaalde mate worden genoten op bijvoorbeeld een business class stoel met bijbehorende tent. Wellicht goedkoper voor de maatschappij maar echt professioneel vind ik deze oplossing richting zowel passagiers als vliegers niet.
 
Last edited:
Back
Top