aannames KLM

Mij is laatst over de telefoon bevestigd dat er wel onderhandelingen bezig waren of de toekomstige klassen weer bij de KLM op solicitatiegesprek mogen komen maar wanneer dit is kon deze meneer(Medewerker KLS) mij uiteraard niet vertellen en of het door ging ook niet maar ze zijn dus wel aan het onderhandelen naar verluid.

Toch nog een klein sprankje hoop voor de toekomstige KLS'ers maar ik zou ervan uitgaan dat ik als vrijemarkter zou worden opgeleid dan kan het alleen maar beter worden right ?:)

Ik krijg een beetje het idee dat ze dit vooral blijven roepen zodat alle studenten gewoon hun contract blijven teken en uiteindelijk zal blijken dat er niks van waar is.
 
Ik krijg een beetje het idee dat ze dit vooral blijven roepen zodat alle studenten gewoon hun contract blijven teken en uiteindelijk zal blijken dat er niks van waar is.

Roept de kls daarom ook dat ze bijna failliet zijn?

Het is goed kritisch te zijn, maar bekijk ook de gegeven feiten :)

Ps: en de KLS blijft een prima school, dan geen
Klm? Komende twee jaar beetje duits bijleren? Ik kan jullie wel onder het eten speedcursusjes geven ^^
 
Iemand nog nieuws over KL? Wordt er nog veel intern opgeleid?

Ik hoorde laatst dat er vluchten gecancelled worden i.v.m. te weinig crew. Maar extern wordt er maar mondjesmaat opgeleid... Waarom zo voorzichtig? Is er geen sim capaciteit/instructeurs of is KL voorzichtig i.v.m. olieprijzen en midden oosten?
 
De verhalen zijn wisselend... Er zijn wel wat opleidingen, maar echt los gaat het niet. Ik denk dat er zolang er geen oplossing is voor de MP mannen ze terughoudend zijn met opleiden.
 
Nog nieuws mbt tot aannames komende periode? Hoor in de wandelgangen diverse tegenstrijdige verhalen.

Iemand zicht op interne doorstroom en het opleiden van nieuwe coco's uit de KLS-vijver?
 
Nog nieuws mbt tot aannames komende periode? Hoor in de wandelgangen diverse tegenstrijdige verhalen.

Iemand zicht op interne doorstroom en het opleiden van nieuwe coco's uit de KLS-vijver?

Als je het laatste stuk leest van onze Peter dan word ik daar iig niet vrolijk van.....
 
de 100 plus aannames waar ze het over hadden begin dit jaar wordt nu alweer terug geschroefd. hoeveel dat worden... I dont know.
 
Gekeken naar de huidige aannames+wat er bekend is t/m augustus, lijkt het rond de 50 a 70 man uit te gaan komen.
 
Heb uit hele betrouwbare bron gehoort dat er 60 - 120 man (en vrouw) worden aangenomen het komende half jaar. Dit vanwege de komende expansiedrift van KLM/Air France.:1855:

En mijn koffiedik heeft nog nooit tegen mij gelogen.:eek::stapelge:
 
Volgens mij staan er eerst nog zo'n 300 man van de KLS op de wachtlijst om bij KLM te mogen beginnen. V.w.b. aannames / doorstroom KLM:
- Er gaan jaarlijks ongeveer 70 man met pensioen
- Uiteraard afhankelijk van vloot-uitbreiding / -vervanging
- Eventuele verhoging van pensioenleeftijd zal voor stagnatie zorgen. Maar vormt volgens mij geen gevaar, omdat de meesten inclusief VNV tegen pensioen leeftijd verhoging zijn.
- Er vliegt nu een groep KLM vliegers bij Martinair waarvan KLM meent dat zij binnenkort terug naar KLM zullen komen, terwijl de VNV hier anders over denkt.... correct me if i'm wrong.
 
Filterkoffie

Filterkoffie

Alle berichten van de KLM filteren heren!!

Er wordt een hele hoop naar buiten gebracht. Roddels zat.
Vergeet niet dat er een commercieel bedrijf achter zit.

Als ze bijvoorbeeld maar hard genoeg roepen dat we echt geen 787's gaan kopen (iets dat een jaar geleden nog heel hard geroepen werd door een zeer hooggeplaatste KLM-mer) en nu opeens 25 mag het toch duidelijk zijn dat dat destijds alleen geroepen is om bij Boeing een betere prijs te krijgen voor het plastic vliegtuig.

Als er heel hard geroepen wordt dat er binnen 5 jaar 3500 vliegers bij de KLM moeten werken, is dat dan goed voor de vliegers of de aandelen.

Wisten jullie overigens dat de 737 een tijdelijk toestel was destijds.

Twee maanden geleden dachten ze nog ruim te zitten in de vliegers na juli omdat dan de opleidingen een beetje achter de rug waren. We hebben tekorten nu. Cancellations notabene.


Doe mij nog maar een bakkie.
 
Er komt eind dit jaar weer een opleidingsgolf, met in ieder geval zo'n 20 coco's 747, 20 coco's MD11, en 25 coco's 777. Ook Cityhopper schijnt tekorten te hebben op de 70/100.
 
Er komt eind dit jaar weer een opleidingsgolf, met in ieder geval zo'n 20 coco's 747, 20 coco's MD11, en 25 coco's 777. Ook Cityhopper schijnt tekorten te hebben op de 70/100.

Heb begrepen dat men deze opleidingen probeert uit te stellen tot na 1 nov 2011 zodat ze opgevuld kunnen worden met de 67 aan FTE aan boventallige MAC mannen. De KLM ledenraad heeft namelijk alleen toestemming gegeven om MAC vliegers in het grijze blokje te zetten tot 31 december 2011, ook om de dit jaar reeds aangenomen KLM vliegers duidelijkheid te kunnen geven m.b.t senioriteit. Daarvoor moeten dus alle vrijwillig vertrokken MAC vliegers in een omscholing zitten.

Voorlopig lopen de tellerstanden dus nog even op.....
 
Zojuist te horen gekregen dat er een deel van AP&M, begonnen in 2008, is aangenomen. Om hoeveel personen het gaat weet ik niet.
 
Back
Top