aannames KLM

@180bt
Ben blij dat je het deels met me eens bent en de ernst kennelijk deels inziet. Wat mijn kaasschaaf daarmee van doen hebt ontgaat me even. Die ligt gewoon thuis in de keukenla.
Verder ben ik niet dogmatisch anti klm. Dat heb ik al eerder uitgelegd. Dat jij alleen leest wat je wilt lezen kan ik niets aan doen.

Google maar eens op 'kaasschaafmethode'.. Voor de rest ben ik benieuwd of je ook maar 1 post van jezelf kunt vinden waarin je je positief cq objectief hebt uitgelaten over de KLM. Niet dat het erg is, maar je wordt zo eentonig..
 
Iedereen kan het wel hebben over uitbreiding, besparing, betere service, crew rest, seat pitch etc maar zolang AF bepaald hoeveel de KLM aan kisten mag hebben (of misschien wel de hoeveelheid stoelen) en AF gevangen zit in het net van vakbonden maakt het allemaal geen fluit uit. Aannames zitter er gewoon niet in zolang KL met handen en voeten gebonden is. MP en HV zitten in hetzelfde schuitje.

Alleen TFL ligt in een deuk...
 
Alleen TFL ligt in een deuk...

Dat kan nog wel eens tegenvallen. In Europa hebben ze zwaar concurrentie van o.a. HV en nu ook Corendon.
En op ICA is door bijna nog geen enkele charteraar veel geld verdiend. Kijk naar AirBerlin etc. Al die widebodies zijn gewoon heel moeilijk winstgevend te krijgen zonder vracht of andere zaken waar wat aan te verdienen is. Pax alleen is niet echt winstgevend
 
@Punk

@Punk

Dat is juist het geinige van TFL. Who cares?! Zo lang de hotels maar vol zitten is het Ok (uiteraard binnen bepaalde grenzen).
Met HV of MP was het duurder en minder transparant en vandaar een eigen luchtvaartmaatschappij. HV veel te laat op de LC ingesprongen, MP hield zich vast aan het oude concept.

TFL doet alleen maar :yeehaa:
 
De enige reden dat TFL en Corendon groeien is omdat ze stoelen die jaren door HV gevlogen zijn, steeds meer zelf gaan vliegen. Ze nemen productie over. Echter is er ook al jaren een dalende trend te zien in pakketreizen/charterproductie. Er komt wellicht een punt dat beide maatschappijen al hun stoelen zelf vliegen, pas dan krijgen zij te maken met die krimp in charterproductie. HV heeft volgens mij geen andere keus dan zich te richten op (low cost) lijndiensten vanuit NL.

Gr.
FF
 
Agree with JR! Vergelijk ook even de beurskoers van TUI Travel PlC en AF/KLM, ik geloof dat ze de KLM wel 2 keer kunnen kopen daar bij TUI. Is er nog iemand een andere mening toegedaan dat er wel aannames binnen 5 jaar bij de KLM gaan komen? @max rate, ben al een aantal jaren overdue voor de KLM... Te lang blijven hangen zullen we maar zeggen. Hoe dan ook betrokken bij het ooit zo trotse KLM, ondanks de deplorabele staat waarin het bedrijf zich nu bevindt.
 
HV heeft volgens mij geen andere keus dan zich te richten op (low cost) lijndiensten vanuit NL.

Gr.
FF

Er bestaat niet zoiets als een low cost lijndienst. Je bedrijf is low cost opgezet of het is het niet. Dit is heel vanzelfsprekend, maar je kunt je dus niet richten op de low cost lijndiensten, je moet je bedrijf radicaal, maar dan ook radicaal veranderen. Verhuis je hoofdkantoor om te beginnen voor de komende tien jaar naar een prefab bouwkeet...
 
Er bestaat niet zoiets als een low cost lijndienst. Je bedrijf is low cost opgezet of het is het niet. Dit is heel vanzelfsprekend, maar je kunt je dus niet richten op de low cost lijndiensten, je moet je bedrijf radicaal, maar dan ook radicaal veranderen. Verhuis je hoofdkantoor om te beginnen voor de komende tien jaar naar een prefab bouwkeet...

bedankt voor de uitleg/aanvulling....
 
Dit jaar zijn in April de eerste 9 wachtlijsters aangenomen sinds lange tijd.
De geruchtenmolen zwengelt echter steeds harder aan dat dit zeker niet de laatste van dit jaar zullen zijn. Het getal 100 wordt steeds vaker genoemd.
Zoals bij geruchten, geen enkele garantie. Maar de negatieve geluiden van de afgelopen jaren beginnen langzaam maar zeker plaats te maken voor positieve geluiden... Gelukkig maar.
Nu hopen dat het er uiteindelijk 100 gaan worden ;-)
 
6 Embrears vervangen 7 F70's, schijnt dat er een lucratieve deal is gesloten waarbij operationele kosten uiteindelijk hetzelfde blijven. Bovendien zijn de 70's nu nog tegen een redelijke prijs te verkopen.

Dit jaar nog 40-60 aannames, eerste brieven gaan deze week de deur uit. Bron: de grote chef
 
Mooi, loonsverhoging dus! Overige f70's is volgens mij nog niks over bekend, maargoed, ik zag deze ook zo snel niet aankomen, schijnen tweedehandsjes van flyniki/regional te zijn????
 
Ik denk persoonlijk dat ze misschien wel weer op het oude klc pad gaan nu er ook gebruikte e-190's op de markt komen. Af en toe voor een goeie prijs een kist opscharrelen en een f70 eruit, met misschien nog wat nieuwe van embraer.
 
Aangezien het alweer een tijdje stil is rond de aannames van KLM, puur uit interesse: iemand enig idee hoe het nu staat met de wachtlijst, aannames e.d.?
 
Back
Top