Search results

  1. wsh

    garmin 530 en garmin 430 te koop

    Beide units zijn 14&28v en inclusief antenne en bracket. Het zijn non waas modellen die 2e week november worden uitgebouwd ivm upgrade naar Avidyne IFD 540
  2. wsh

    Rekenregels ??

    Uit pure interesse probeer ik te snappen hoe een vlootkeuze in elkaar zit. Daarvoor heb je wel een paar basisgetallen nodig.. Bijvoorbeeld: A332 verbruikt ? ton brandstof per uur en kan 243 pax en ? ton vracht vervoeren A333 verbruikt ? ton brandstof per uur en kan 292 pax en ? ton vracht...
  3. wsh

    Vraag over feederoperatie

    Bij klm is de toe- en afvoer van passagiers een essentieel onderdeel zodat de ica vluchten gevuld kunnen worden. Kl doet dat met embraer en f70.. Als je in de vs aankomt zet delta je vaak op een crj (40-50 stoelen oid?). Die zijn dan vaak van een regional carrier die onder vlag van delta...
  4. wsh

    Ja er is een alternatief voor Garmin!! Avidyne IFD540

    Avidyne heeft de simulator software beschikbaar gemaakt voor hun nieuwe IFD540 die deze zomer gecertificeerd zal zijn. De IFD540 is een heel goed alternatief (zo niet beter) voor de Garmin GTN7x/6x. http://www.avidyne.com/products/ifd540/demo-sim-signup.asp Er zijn er een aantal inmiddels...
  5. wsh

    Als je al een asel hebt?

    Ik heb begrepen dat als je een faa ppl ASEL hebt, je alleen de 50 uur training moet doen om ook faa ppl heli te behalen. Theorie is dan verder niet nodig. Ditto als je faa cpl/atp hebt, alleen dan is het 100 uur. Je ir is dan ook geldig voor heli. Hoe zit dat in europa als je Een ppl hebt...
  6. wsh

    Het kan ook anders ... toch EPST/Oxford?

    In deze bizare tijden van werkloosheid blijkt dat het toch ook anders kan ... Britse tiener piloot bij Ryanair De 19-jarige Ryan Irwin uit het Britse Merseyside gaat aan de slag als piloot bij luchtvaartmaatschappij Ryanair. De tiener heeft net zijn diploma gehaald en mag in het najaar...
  7. wsh

    UK CAA & B CAA APPROVED EXAMINER

    Voor iedereen met Britse of Belgische brevetten.. Er is nu een Examiner (FE) die geaccrediteerd is voor de Belgische en Engelse CAA en die dus alle profchecks, examens etc mag uitvoeren hier in Nederland. Hij werkt voornamelijk vanaf de velden Rotterdam, Lelystad en Midden Zeeland.
  8. wsh

    SE imc+night in EASA?

    Ik besef dat de markt voor nieuwe beroepspiloten heel slecht is en de komende jaren echt niet beter wordt. Op de lange termijn (6-10 jaar?) betekent het dat de vraag juist hoog zal zijn aangezien niemand zijn opleiding meer gefinancierd krijgt en de aanwas buitengewoon dun zal worden. Wellicht...
  9. wsh

    lente bij easa?

    van aopa uk AOPA reports EASA Changes are in the air. From Pat Malone comes a report that there may be significant changes to EASA on the way. All change for the better. The landscape of general aviation regulation has made a seismic shift in favour of the industry with European countries...
  10. wsh

    denk aan je vluchtplanning tijdens de olympische spelen

    Ik kwam deze tekst tegen met het verzoek dit zoveel mogelijk te verspreiden. De inhoud leek mij nuttig: I thought it might be useful for those who are not members of AOPA UK if I reproduce here the article I have written for the AOPA mag. Our foreign members should be aware of what the...
  11. wsh

    wil je naar italie? denk goed na!!

    italie heeft een nieuwe belasting geintroduceerd voor privevliegtuigen. zoals het er nu naar uit ziet geldt deze ook voor niet italiaanse vliegtuigen die langer dan 48 uur in het land zijn. het heeft er alle schijn van dat deze belasting niet prorata wordt afgerekend. hoe de uitvoering exact...
  12. wsh

    Friedrichshafen 2012 icm Airwork Borrel

    Zijn er al plannen voor de Aero Expo 18-21 april? Ik zou het wel gezellig vinden er met een aantal vliegtuigen naar toe te gaan. groet Willem
  13. wsh

    wat is de beste aanbieder van distance learning?

    ik overweeg in het najaar CPL of ATP theorie te gaan doen via distance learning. belangrijk voor mij is: goed leesbare en begrijpelijke boeken & goede begeleiding. wie heeft ervaring of aanbeveling
  14. wsh

    Participaties in kisten op EHRD

    reiskist? reiskist? afhankelijk van je uren en vaardigheden is er wel iets mogelijk. Ik ben eigenaar van N623TC. dit is een Commander 114TC met alles wat je voor IFR nodig hebt en daarbij een Turbo, TKS en O2 Het is een super(reis)kist maar ook een vliegtuig waar je heel netjes mee moet...
  15. wsh

    Zijn er ook participaties in een Cirrus SR22

    Ik lees met veel belangstelling over de participaties in de DA20 en de DA40. Het lijkt mij een heel mooi systeem, zeker ook als je meerder kisten hebt zodat het ook een beetje redundant is. Ik zie echter nergens zo'n stichting voor een Cirrus terwijl dit toestel mij erg aantrekkelijk lijkt...
  16. wsh

    PPL: Rotterdam of Lelystad

    Goedendag Ik ben nieuw en enthousiast in deze wereld. Na jaren van mijmeren moet het er nu toch maar eens van komen dat ik mijn brevet ga halen. alleen mijn vraag is dan ... waar? Ik woon in Halfweg. Dus Lelystad en Rotterdam zijn alle 2 een optie waarbij rotterdam iets dichterbij is. Ik...
Back
Top