SE imc+night in EASA?

wsh

New member
Ik besef dat de markt voor nieuwe beroepspiloten heel slecht is en de komende jaren echt niet beter wordt. Op de lange termijn (6-10 jaar?) betekent het dat de vraag juist hoog zal zijn aangezien niemand zijn opleiding meer gefinancierd krijgt en de aanwas buitengewoon dun zal worden.

Wellicht een ander interessante ontwikkeling is SE EU-OPS.

Er is nu een bedrijf in Finland die van de Finse overheid ontheffing heeft gekregen voor SE Imc+night met betalende px.

De Finse overheid wil dit kennelijk graag en dat is gelet op hun omvang ook logisch.
Ze mogen er zelfs mee door de EU vliegen... zolang het betreffende land waarover gevlogen wordt het niet heeft uitgesloten in de aip Gen 1.7 zoals bij spanje, frankrijk uk en Dk.

Naar het schijnt komt eind dit jaar de npa .. en daarin schijnt het geregeld te zijn.
Het lijkt mij dat dit voor de mensen die nu thuis zitteneen mooie nieuw kans!
 
Het lijkt mij dat dit voor de Finse mensen die nu thuis zitten een mooie nieuw kans!

Even voor je gecorrigeerd...no charge ;)




BTW, SE Turbine is in de VS al jaaaaren goedgekeurd voor charter en air-taxi, het is alleen in dat dwaze Europa dat dit niet mag.
 
Als je me corrigeert moet je het wel goed doen!! :)


Nu is het voor de Finse vliegers een kans. Maar als dit geaccepteerd gaat worden in de EU .. dan wordt dat een nieuwe markt en een kans voor heel veel vliegers.
 
N.B. Los van brevet en kwalificaties kan SE IMC+Night in bepaalde gebieden verboden zijn en blijven (Londen bijvoorbeeld).
Vliegen met betalende pax kan toch alleen met de combinatie CPL + AOC, toch?
Vliegen in IMC (SE of niet): alleen met een IR of (wanneer toegestaan) Restricted IR.
Vliegen met pax 's nachts (betalend of niet): alleen met een geldige NQ.
Alles current uiteraard. Correct me if I'm wrong.
 
BTW, SE Turbine is in de VS al jaaaaren goedgekeurd voor charter en air-taxi, het is alleen in dat dwaze Europa dat dit niet mag.
In Aus ook geen probleem met de volgende types: Caravan, PC-12 en nog een type.

Het verbaast me ergens niet dat Nederland daar nooit moeite voor heeft gedaan, maar Europa mag dit wel eens oppakken.
 
Back
Top