wil je naar italie? denk goed na!!

wsh

New member
italie heeft een nieuwe belasting geintroduceerd voor privevliegtuigen. zoals het er nu naar uit ziet geldt deze ook voor niet italiaanse vliegtuigen die langer dan 48 uur in het land zijn.

het heeft er alle schijn van dat deze belasting niet prorata wordt afgerekend. hoe de uitvoering exact zal lopen is niet bekend maar het lijkt erop dat men dit gaat innen bij de afgifte van het airworthiness certificate. voor buitenlandse vluegtuigen is de inning nog niet bekend .. maar ik zou t niet gokken!!!

http://www.iaopa.eu/mediaServlet/f_1001877_current.html
http://www.iaopa.eu/mediaServlet/f_1001893_current.html
 
Zag een tijdje terug een privé Boeing 747SP in Ciampino staan. Vraag me af wat dat zou gaan kosten?

Is natuurlijk een gigantisch slecht idee dit en de doodsteek voor GA in Italië. Lijkt me ook een zeer slechte vaak voor fabrikanten als Tecnam.
 
Er is veel skepsis over de mogelijkheid, deze regel ook in de praktijk hard te maken.
Nogal wat mensen zien er vooral schone schijn in, in de trant van "kijk eens Europa, hoe goed we wel niet bezig zijn".
Wie er per se wil in geloven, die kan nog altijd per ultralight gaan: http://www.clubvoloalmare.it/wp-content/uploads/2011/02/notax_en1.jpg
En verder denk ook ik dat de Italiaanse overheid niet zo dom gaat zijn om buitenlanders met geld buiten te pesten.

Edit: Voor Tecnam's tradiationele activiteit maakt het dus ook geen ene moer uit, maar wel sneu dat ze net nu de markt van de "certified" toestellen wilden aanvallen met hun P2006 en P2012, die komen wel in het vizier. Maar nogmaals, zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen, Italie moet men een beetje kennen.
 
Volgens mij is het ingevoerd hoor. Als je binnen 48 uur het land uit bent (ok, met GA weet je `t nooit of het lukt) dan is het gratis hé.

Ik had er vorige maand op m`n blog ook al wat over geplaatst toevallig.

http://flying-dutchman-rudy.blogspot.com/2012/02/luxe-belasting-in-italie.html

Nu moeten we het probleem niet overdrijven hé. Het is niet zo dat er hele volkstammen Nederlanders die kant op gaan met het vliegtuig.

Voor een deel van de mensen die naar Italië gaan is die paar duizend euro ook niet zo`n probleem hé. Je bent er dan gelijk voor een heel jaar vanaf hé. En als je toch al 10.000 Euro kwijt bent voor `t vliegen met bijv. een TBM850 maak je jezelf vlg. mij niet druk voor die paar duizend euro. Waarom landen er anders mensen op Malpensa om er sowieso duizenden euro`s handling te betalen (bijv. met een King Air of zo?). Ik heb `t gedaan (bij mij was het maar een paar honderd euro) maar heb gezien hoeveel "collega`s" moesten betalen. Ik ben de keer er op gewoon naar Bresso gegaan, is dan echt een koopje. Bresso kun je ook gebruiken met een TBM trouwens.

Waar ik gewoon bang voor ben is dat Super Mario (Monti) hiermee een precedent schept. Als Frankrijk dit ook gaat invoeren, volgen er gewoon meer landen. Straks is `t dan gewoon rondjes rond de kerk voor de "vliegende jan met de pet".

Net zoiets als dat gedoe in Engeland van de zomer. Is gewoon niet zo leuk:

http://flying-dutchman-rudy.blogspot.com/2012/02/vliegen-in-engeland.html
 
Back
Top