Search results

  1. J

    Pilot iPad kneeboard te Koop

    Ik heb een iPad kneeboad die ik niet meer gebruik. Meer info kun je hier vinden: http://www.pooleys.com/prod_detail.cfm?product_id=2249 Nieuw kost het EUR 45,- Voor 20 euro mag je hem hebben ;-)
  2. J

    Bedrijven op EHLE moeten verhuizen?

    Kan iemand mij uitleggen waarom GA bedrijven op EHLE moeten verhuizen? Waarom zou GA niet kunnen worden gecombineerd met commercieel verkeer? http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/General_av/GA-bedrijven_Lelystad_Airport_moeten_met_verhuisplan_komen
  3. J

    Iemand van plan om ATPL theorie te gaan halen?

    Ik speel al een tijd met de gedachte om ATPL theorie te gaan halen om uiteindelijk een volgende stap te zetten richting IR of CPL. (Ik heb overigens niet de illusie om in de grote luchtvaart te gaan werken) Zijn er ander PPL'ers die overwegen om de theorie te gaan halen binnenkort? Ik vraag...
  4. J

    VFR kaart Noord Duitsland gezocht

    Voor een trip naar Hamburg en Bremen (op 22 en 23 februari) zoek ik een VFR kaart van Noord Duitsland. Aangezien we tegen de vernieuwingsdatum van de VFR kaart aanzitten, vind ik het een beetje zonde om een nieuwe te kopen, die over twee weken weer is verouderd. Mocht je een hebben liggen...
  5. J

    Helikopter gezocht voor een evenement

    Heren/dames, Jaarlijks organiseer ik een evenement in Eindhoven waarbij kinderen kennismaken met luchtvaart en Techniek (1200 kinderen doen mee aan dit evenement). Normaal vindt het plaats op een luchthaven, maar dit jaar kan het niet op de eerdere locatie plaatsvinden. Het gevolg is dat het...
  6. J

    Vraag over airspace

    Sinds kort heb ik Skydemon geïnstalleerd (een VFR planning tool). Bij het bekijken van de kaart kwam ik Klasse A airspace tegen die niet op de nieuwe (papieren) vfr kaart staat. Ik heb de vraag voorgelegd aan de makers van Skydemon. Zij wisten mij te zeggen dat het Klasse A luchtruim is genoemd...
  7. J

    Aero Friedrichshafen: iemand van plan om te gaan?

    Ik ben van plan om naar de Aero in friedrichshafen te gaan. De beurs is van 13 t/m 16 april. Natuurlijk ga ik het liefst met het vliegtuig (als dat nog mogelijk is; er geldt PPR), maar heb tot nu toe nog niet iemand gevonden die mee wil gaan (ook niet binnen de club waar ik vlieg). Om alleen...
  8. J

    Belangenorganisaties: wie te ondersteunen?

    Sinds korte tijd ben ik in het bezit van een PPL. Graag wil ik een organisatie (financieel) ondersteunen, die opkomt voor de privé vlieger. Nu zijn er diverse partijen die dit doen: KNVvL, AOPA, Platform Duurzame Luchtvaart en wellicht nog een paar. Welke zou ik moeten ondersteunen...
  9. J

    Ervaring met Xwind simulator?

    Bij een vliegclub heb ik een affiche zien hangen van de Xwind Simulator. Hiermee zou je crosswind extremen kunnen oefenen. Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand een training gedaan in Itzenhoe (in de buurt van Hamburg)? Eerder heb ik ook een discussie gestart op PPrune. De reacties...
  10. J

    Multi engine rating kosten/verhuurders

    Nu ik in het bezit ben van een PPL, wil ik in de nabije toekomst een volgende uitdaging aangaan. Het lijkt me erg leuk om een Multi engine rating te halen. Wat zijn de mogelijkheden om dit te halen in Nederland? Bij ASL heb ik gezien dat het €476,- p.u. kost voor een DA42. Is het mogelijk om...
  11. J

    Amerika ervaringen...

    Beste mensen, Enige tijd geleden ben ik naar de VS geweest om mijn PPL te halen. Binnenkort ga ik het (hopelijk) afmaken. Mijn ervaringen heb ik een blog bijgehouden. Sommige mensen hier, hebben mij aangespoord om de blog openbaar te maken ( ;) ) Wellicht dat dit behulpzaam kan zijn voor...
  12. J

    Verzekering tijdens PPL opleiding in VS

    Binnenkort ga ik 5 weken naar de VS om (hopelijk) mijn PPL te gaan halen. Tijdens mijn verblijf wil ik natuurlijk graag verzekerd zijn in het geval iets tijdens mijn opleiding gebeurt. Ik ben voor ziektekosten verzekerd (via een reisverzekering), maar de eventuele kosten voor deze "gevaarlijke...
  13. J

    UK ervaringen?

    Hallo Allemaal, Aangezien de Britse pond in waarde is gekelderd (in vergelijking met de Euro) lijkt het me een goede optie om mijn PPL in de UK te gaan halen. Er zijn diverse partijen die versnelde cursussen aanbieden, die omgerekend niet veel duurder zijn dan partijen in de USA (waarbij je...
  14. J

    PPL in de UK: ervaringen?

    Hallo Allemaal, Aangezien de Britse pond in waarde is gekelderd (in vergelijking met de Euro) lijkt het me een goede optie om mijn PPL in de UK te gaan halen. Er zijn diverse partijen die versnelde cursussen aanbieden, die omgerekend niet veel duurder zijn dan partijen in de USA (waarbij je...
Back
Top