UK ervaringen?

jkveenstra

New member
Hallo Allemaal,

Aangezien de Britse pond in waarde is gekelderd (in vergelijking met de Euro) lijkt het me een goede optie om mijn PPL in de UK te gaan halen. Er zijn diverse partijen die versnelde cursussen aanbieden, die omgerekend niet veel duurder zijn dan partijen in de USA (waarbij je veel hogere reiskosten hebt natuurlijk).

Het enige nadeel is het weer, maar dat nadeel heb je in Nederland ook.

Heeft iemand ervaring met het lessen in de UK?
 
Ja! - heb mijn IMC rating en een deel van mij FAA IR gedaan bij Eva Paul van the Pilot Centre in Denham (vlak bij Heathrow). (http://www.egld.com/tpc/)

Zij is instructeur en examinator en de beste instructeur waarmee ik ooit heb gevlogen.

Over het algemeen is het niveau van instructie in de UK hoog - het is ook een relatief lastig land om in te vliegen met veel UK-specifieke regels en procedures.

jhbehrens
 
Onlangs mijn MEP rating gedaan bij Stapleford Flight Center. www.flysfc.com Zeer tevreden over het algemeen. Ik heb met drie verschillende instructeurs gevlogen, allemaal erg goed.
Ze hebben prima materiaal. Je hebt een goed inzicht in je account. Ze hebben accommodatie op het terrein beschikbaar (vraag om een kamer in de NEW accommodation). Je kunt op het vliegveld eten in het restaurant maar er zit ook een keuken in de accommodatie. Het veld is goed bereikbaar vanaf Londen City met de metro (en nog 10 minuten met de taxi). PM me als je meer wilt weten.
 
Last edited:
Het vliegen in de U.K. is zo en zo al aangenamer (lees: vliegvriendelijker) dan in NL.

Enkele linkjes:
45 Hour PPL Course – 2 Seater £6,491.25 (Exclude: Landing and circuit fees)
Redhill Aerodrome Business pages

Headcorn Aerodrome

Sussex Flying Club (SFC)

Plymouth Flying School (zie ook Plymouth Airport --> Pilots & Airlines)

Bristol Flying Center (BFC)

Kijk anders ook eens op de Channel Islands (Guernsey en Jersey) of Island of Man ;)

Opmerking: qua uurprijs betaal je bij de één hobbs time en bij de ander tacho time + 12 min.
 
Bedankt voor al jullie ervaringen en suggesties. Ik heb inmiddels een vlucht naar de UK geboekt om enkele scholen te bezoeken en proefvluchten te maken. Ik heb nu Clacton Aero Club (komt een beetje knullig over via telefoon/e-mail, maar heb goede verhalen gelezen op PPRUNE) en Stapleford op het oog. Ik kreeg nog de tip om Willowair te proberen op Southend, daar ga ik dan gelijk ook maar kijken (ligt in de buurt). Ik zal de suggesties nog verder onderzoeken.

Bedankt voor de reacties!
 
Bedankt voor al jullie ervaringen en suggesties. Ik heb inmiddels een vlucht naar de UK geboekt om enkele scholen te bezoeken en proefvluchten te maken. Ik heb nu Clacton Aero Club (komt een beetje knullig over via telefoon/e-mail, maar heb goede verhalen gelezen op PPRUNE) en Stapleford op het oog. Ik kreeg nog de tip om Willowair te proberen op Southend, daar ga ik dan gelijk ook maar kijken (ligt in de buurt). Ik zal de suggesties nog verder onderzoeken.

Bedankt voor de reacties!

Geef me even een PM, ik ken de man van Stapleford
 
Back
Top